Dopravní podnik v Českých Budějovicích spustí první trolejbusovou linku bez trolejí
Dieselové autobusy (v pozadí) budou na lince 15 nahrazeny trolejbusy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

DPMCB se v pátek rovněž pochlubil akvizicí šesti hybridních autobusů Iveco Urbanway 18 Hybrid, které přebral v únoru.
Myšleno je první v ČB nebo v republice?
Z jakého důvodu nejsou vzadu u motoru sedačky?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/03/15_5.jpg
Přijde mi, že je to zbytečně nevyužitý prostor.
už se to tu řešilo, motorový prostor je větší než u předchozích a taky těžší, takže aby nedocházelo k přetížení nápravy tak tam nejsou sedadla.
Kdyby mělo být důvodem možné přetížení, jak vychází zatížení sedícími cestujícími (včetně váhy sedadel) v porovnání s normativním zatížením stojícími cestujícími (jichž se tam podle norem vejde určitě víc)?
Je tam zábrana a zákaz vstupu, takže ani stojící by tam být neměli (a ano, byli by těžší, než sedící).
Tam kvůli tyčím, kromě dětí, nevleze nikdo.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/03/15_5.jpg
1,5 sedadla za přední nápravou, schody k trůnům před kloubem v přední části. Když se podívám na naše poslední Škoda Solaris v Ústí, tak todle mi přijde s tím využitím místa a členitostí mnohem horší.
Přitom zadrátovat Dlouhou louku smysl dává.
Prioritou by ale určitě měla být Novohradská.
To stejne jde jen k přejezdu u vozovny, trať je totiž elektrifikovaná a vytvářet složitou konstrukci by nedávalo smysl.
Minimálně do doby kdy bude Dlouhá louka pod ŘSD to nehrozí, Novohradská má problém s přejezdem. Spíše natáhnout dráty až do Nového Vrata a tím pádem jedna větev 14. komplet pod dráty a 1. krom mimo městských úseků taktéž.
Ten pokrok! Kde se to zastaví?
No kde by? Přece zadrátováním té ulice :o)
Pokud nepočítám dvě noční linky tak má DPMCB pouze 22 linek, linka 4 zanikla. 😉
Máte pravdu, na svých stránkách DPMCB uvádí celkem 24 linek.
https://www.dpmcb.cz/cestovani-mhd/jizdni-rady.html