Dopravní podnik v Českých Budějovicích spustí první trolejbusovou linku bez trolejí
Dieselové autobusy (v pozadí) budou na lince 15 nahrazeny trolejbusy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

DPMCB se v pátek rovněž pochlubil akvizicí šesti hybridních autobusů Iveco Urbanway 18 Hybrid, které přebral v únoru.
Myšleno je první v ČB nebo v republice?
Z jakého důvodu nejsou vzadu u motoru sedačky?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/03/15_5.jpg
Přijde mi, že je to zbytečně nevyužitý prostor.
už se to tu řešilo, motorový prostor je větší než u předchozích a taky těžší, takže aby nedocházelo k přetížení nápravy tak tam nejsou sedadla.
Kdyby mělo být důvodem možné přetížení, jak vychází zatížení sedícími cestujícími (včetně váhy sedadel) v porovnání s normativním zatížením stojícími cestujícími (jichž se tam podle norem vejde určitě víc)?
Je tam zábrana a zákaz vstupu, takže ani stojící by tam být neměli (a ano, byli by těžší, než sedící).
Přitom zadrátovat Dlouhou louku smysl dává.
Prioritou by ale určitě měla být Novohradská.
To stejne jde jen k přejezdu u vozovny, trať je totiž elektrifikovaná a vytvářet složitou konstrukci by nedávalo smysl.
Minimálně do doby kdy bude Dlouhá louka pod ŘSD to nehrozí, Novohradská má problém s přejezdem. Spíše natáhnout dráty až do Nového Vrata a tím pádem jedna větev 14. komplet pod dráty a 1. krom mimo městských úseků taktéž.
Ten pokrok! Kde se to zastaví?
No kde by? Přece zadrátováním té ulice :o)
Pokud nepočítám dvě noční linky tak má DPMCB pouze 22 linek, linka 4 zanikla. 😉
Máte pravdu, na svých stránkách DPMCB uvádí celkem 24 linek.
https://www.dpmcb.cz/cestovani-mhd/jizdni-rady.html