Dopravní podnik v Českých Budějovicích spustí první trolejbusovou linku bez trolejí

Dieselové autobusy (v pozadí) budou na lince 15 nahrazeny trolejbusy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDieselové autobusy (v pozadí) budou na lince 15 nahrazeny trolejbusy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

DPMCB se v pátek rovněž pochlubil akvizicí šesti hybridních autobusů Iveco Urbanway 18 Hybrid, které přebral v únoru.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Myšleno je první v ČB nebo v republice?

Jiří Semecky

Trolejbusy na letiště v Praze jezdí část trati na baterky.

Jakub

Právě, proto se ptám. V Plzni zas jezdí části trasy na kraji města na diesel.

Marek

Z jakého důvodu nejsou vzadu u motoru sedačky?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/03/15_5.jpg
Přijde mi, že je to zbytečně nevyužitý prostor.

Josef

už se to tu řešilo, motorový prostor je větší než u předchozích a taky těžší, takže aby nedocházelo k přetížení nápravy tak tam nejsou sedadla.

Výhleďák

Kdyby mělo být důvodem možné přetížení, jak vychází zatížení sedícími cestujícími (včetně váhy sedadel) v porovnání s normativním zatížením stojícími cestujícími (jichž se tam podle norem vejde určitě víc)?

Kubrt

Je tam zábrana a zákaz vstupu, takže ani stojící by tam být neměli (a ano, byli by těžší, než sedící).

Karl vB.

Tam kvůli tyčím, kromě dětí, nevleze nikdo.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/03/15_5.jpg

Gajda

1,5 sedadla za přední nápravou, schody k trůnům před kloubem v přední části. Když se podívám na naše poslední Škoda Solaris v Ústí, tak todle mi přijde s tím využitím místa a členitostí mnohem horší.

SYN

No v Brně jsme postupně po sobě měli na lince 25/26 trbusy s kastli SOR a Solaris, a Solaris je lepší, ale ani tak to není úplně „ono“… SOR má zejména velmi vysoké stupně u předposlední/poslední řady, a hodně úzký průchod mezi madly ze zadního dílu směrem ke kloubu (na galerii u tohoto článku snímek 11). Taky sklápěcí sedačky na plošině pro kočárky když jsou sklopené všechny 4 tak se stěží vejdou vedle sebe, natož lidi na nich (někdo „doháněl“ počet sedaček za každou cenu). Solaris oproti tomu má v brněnském provedení hodně nepříjemnou „krabici“ přímo naproti předposledním dveřím, plus… Číst vice »

SYN

Samozřejmě že část uspořádání je též věc dohody s objednatelem, tím se dá máloco napravit ale navíc ještě dost zkazit…

Vasek

Přitom zadrátovat Dlouhou louku smysl dává.
Prioritou by ale určitě měla být Novohradská.

VojtaDrevik

To stejne jde jen k přejezdu u vozovny, trať je totiž elektrifikovaná a vytvářet složitou konstrukci by nedávalo smysl.

Tomariero

Minimálně do doby kdy bude Dlouhá louka pod ŘSD to nehrozí, Novohradská má problém s přejezdem. Spíše natáhnout dráty až do Nového Vrata a tím pádem jedna větev 14. komplet pod dráty a 1. krom mimo městských úseků taktéž.

Frantík

Ten pokrok! Kde se to zastaví?

mic

No kde by? Přece zadrátováním té ulice :o)

Venca

Pokud nepočítám dvě noční linky tak má DPMCB pouze 22 linek, linka 4 zanikla. 😉

Karl vB.

Máte pravdu, na svých stránkách DPMCB uvádí celkem 24 linek.
https://www.dpmcb.cz/cestovani-mhd/jizdni-rady.html