Dopravní podnik v Českých Budějovicích spustí první trolejbusovou linku bez trolejí

Dieselové autobusy (v pozadí) budou na lince 15 nahrazeny trolejbusy. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDieselové autobusy (v pozadí) budou na lince 15 nahrazeny trolejbusy. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

DPMCB se v pátek rovněž pochlubil akvizicí šesti hybridních autobusů Iveco Urbanway 18 Hybrid, které přebral v únoru.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
stan

Nedivil bych se, kdyby se kvůli baterkám začaly odstraňovat troleje. V CB je všechno možné. Když se zrušily tramvaje, stěhovaly se druhý den koleje do Mostu, v r. 1970 se zrušily trolejbusy a hned se dráty vozily do kovošrotu. Hodil by se tunel z radnice na letiště..

Zdeněk

Tak co s kolejemi, když nejsou potřeba? Tramvaj pro čb by byla drahý luxus. Kdyz se zrušily trolejbusy, tak proč nechat viset vedení ve vzduchu, když bylo k ničemu?

Jakub

Myšleno je první v ČB nebo v republice?

Jiří Semecky

Trolejbusy na letiště v Praze jezdí část trati na baterky.

Jakub

Právě, proto se ptám. V Plzni zas jezdí části trasy na kraji města na diesel.

Zdeněk

Spíše jsou poslední město, které má vozy s baterkou a nevyužívá je.

A na naftu se jezdí už jen v nutnosti. Baterek máte dost.

Marek

Z jakého důvodu nejsou vzadu u motoru sedačky?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/03/15_5.jpg
Přijde mi, že je to zbytečně nevyužitý prostor.

Josef

už se to tu řešilo, motorový prostor je větší než u předchozích a taky těžší, takže aby nedocházelo k přetížení nápravy tak tam nejsou sedadla.

Výhleďák

Kdyby mělo být důvodem možné přetížení, jak vychází zatížení sedícími cestujícími (včetně váhy sedadel) v porovnání s normativním zatížením stojícími cestujícími (jichž se tam podle norem vejde určitě víc)?

Kubrt

Je tam zábrana a zákaz vstupu, takže ani stojící by tam být neměli (a ano, byli by těžší, než sedící).

Karl vB.

Tam kvůli tyčím, kromě dětí, nevleze nikdo.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/03/15_5.jpg

Zdeněk

Důvod je teoretický, prakticky se ty lidi tam nacpu stejně… A sedačka je váhově třeba jako zavazadlo, takže nula od nuly.

Gajda

1,5 sedadla za přední nápravou, schody k trůnům před kloubem v přední části. Když se podívám na naše poslední Škoda Solaris v Ústí, tak todle mi přijde s tím využitím místa a členitostí mnohem horší.

SYN

No v Brně jsme postupně po sobě měli na lince 25/26 trbusy s kastli SOR a Solaris, a Solaris je lepší, ale ani tak to není úplně „ono“… SOR má zejména velmi vysoké stupně u předposlední/poslední řady, a hodně úzký průchod mezi madly ze zadního dílu směrem ke kloubu (na galerii u tohoto článku snímek 11). Taky sklápěcí sedačky na plošině pro kočárky když jsou sklopené všechny 4 tak se stěží vejdou vedle sebe, natož lidi na nich (někdo „doháněl“ počet sedaček za každou cenu). Solaris oproti tomu má v brněnském provedení hodně nepříjemnou „krabici“ přímo naproti předposledním dveřím, plus… Číst vice »

SYN

Samozřejmě že část uspořádání je též věc dohody s objednatelem, tím se dá máloco napravit ale navíc ještě dost zkazit…

Vasek

Přitom zadrátovat Dlouhou louku smysl dává.
Prioritou by ale určitě měla být Novohradská.

VojtaDrevik

To stejne jde jen k přejezdu u vozovny, trať je totiž elektrifikovaná a vytvářet složitou konstrukci by nedávalo smysl.

Tomariero

Minimálně do doby kdy bude Dlouhá louka pod ŘSD to nehrozí, Novohradská má problém s přejezdem. Spíše natáhnout dráty až do Nového Vrata a tím pádem jedna větev 14. komplet pod dráty a 1. krom mimo městských úseků taktéž.

Zdeněk

Dráty od konečné k přejezdu/DP a za přejezd na baterku. Stejně těch spojů za přejezd už není tolik.

Je to o domluvě. Trolejbusy jezdí na vytíženějších silnicích. Jen ŘSD „nechce“.

Dráty hlavně do Rudolfova, závleky by šly na baterku.

Frantík

Ten pokrok! Kde se to zastaví?

mic

No kde by? Přece zadrátováním té ulice :o)

Venca

Pokud nepočítám dvě noční linky tak má DPMCB pouze 22 linek, linka 4 zanikla. 😉

Karl vB.

Máte pravdu, na svých stránkách DPMCB uvádí celkem 24 linek.
https://www.dpmcb.cz/cestovani-mhd/jizdni-rady.html