Dopravní podnik Ostrava řeší, jak spojit až tři tramvaje Vario do jedné soupravy
Dopravní podnik Ostrava (DPO) hledá firmu, která připraví projekt na možnost spojení až tří tramvají Vario LFR.E do jedné soupravy.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) hledá firmu, která připraví projekt na možnost spojení až tří tramvají Vario LFR.E do jedné soupravy.
Vítěz zakázky s odhadovanou cenou 789 tisíc korun má zajistit schválení takové soupravy u Drážního úřadu a sjednocení technických podmínek. Úpravy se mají týkat celkem 47 tramvají s výzbrojí Cegelec.
DPO podle své mluvčí Karolíny Ryckové neplánuje, že by takové soupravy nasazoval pravidelně, pouze ve dny, kdy jsou v Ostravě velké akce, jako například festivaly či sportovní události. „Budou takto nasazovány pouze pro mimořádné jízdy, mimo jízdní řád v případě velkých akcí v Ostravě,“ řekla Rycková.
Podle ní se musí zejména upravit řízení, tak aby všechny povely a signály šly do všech tří vozidel.
Soupravy složené ze tří vozů už v Ostravě jezdily například při Colours of Ostrava. V takovém případě podle Ryckové povolení nebylo nutné. „U tramvaje typu T6 to povolují technické podmínky, v případě Varií se jednalo o Vario + Vario + vlek, kde to taktéž technické podmínky povolují,“ vysvětlila Rycková.