Dopravní podnik Ostrava má novou stanici pro elektrobusy, poslouží k nočnímu dobíjení
Zařízení vyšlo na 36 milionů korun, podle DPO přispěje k efektivnímu rozložení provozu elektrobusů po městě.
Až osmnáct elektrobusů Dopravního podniku Ostrava (DPO) může využívat nově vybudovanou domovskou stanici na ulici Vítkovická v Ostravě. Součástí zařízení je přístřešek s rozvodnou skříní pro nabíječky, které slouží vozidlům k nočnímu balancování jejich baterií.
Novostavba doplní stanici v areálu Hranečník i rychlonabíjecí uzly ve Svinově a na ulici Valchařská v centru. Zařízení podle DPO přispěje k efektivnímu rozložení provozu elektrobusů po městě. Autobusů na baterie má DPO aktuálně 32, z nichž 26 je možné dobíjet průběžně.
Celková délka přístřešku je 111 metrů s šířkou 5,75 metru. Stavba i s výpravnou a zázemím pro řidiče vyšla na 36 milionů korun. Výstavbu technicky zajišťovalo sdružení Společnost Elektromobilita Vítkovická MSEM-ELMOZ, nabíječky dodala v rámci dodávky elektrobusů společnost Solaris, a to prostřednictvím subdodávky firmy Siemens.
Na jedno rychlé dobití dojezd 30 kilometrů
Právě pro autobusy Solaris Urbino 12 electric je nová domovská stanice určená. DPO jich má 24, přičemž na jedno rychlé dobití zvládnou ujet asi 30 kilometrů. Každý autobus se za den na trase otočí až dvanáctkrát a po tuto dobu se pravidelně na konečné průběžně dobíjí zhruba deset minut. Poté zajíždí do depa na Hranečníku, nebo nově na servis či noční dobíjení ve Vítkovické ulici.
Obsluhu mobilního dobíjecího místa je možné si podle DPO představit jako skříň na kolečkách, kterou si řidič po nástupišti přiveze k zaparkovanému autobusu. Má pohyblivý přívod od dobíjecí stanice k autobusu a také pohyblivý kabel mezi stanicí a sítí. Napojuje se na zásuvku o napětí 400 V.