Dopravci vyhráli klíčový spor o výluky. Podle soudu je nelze schvalovat zpětně
Modernizace úsek Vlkov u Tišnova - Křižanov. Foto: Správa železnic

Dopravci po vítězství u soudu věří, že se výluky budou plánovat s větším předstihem.
Jenom taková poznámka. Loňské povodně byly hlavně ve Slezsku. Na serveru Moravy málo.
Jo antedatovat rozhodnutí, smlouvy, posudky a někdy dokonce i podpisy (díkybohu digitálně to již nelze) to by prohnilým aparátčíkům v SŽ a ÚHOSu šlo…. palec nahoru, že do toho dopravci šli a soud se nezalekl jinak nedotknutelného a nenasytného Mlsny
Ale vždyť SŽ přece umí plánovat dlouhodobě – jen se podívejte, co všechno mají naplánované po roce 2030!
A kolik staveb začne v roce 2028!
To jistě. 3 roky dopředu mají nalajnované všechny důležité stavby. Už 10 let máme jasný plán na 3 roky dopředu. Až na to, že je pořád stejný.
„uspěli se stížností, že se předseda ÚOHS Mlsna v rozkladu vůbec nezabýval námitkami…ÚOHS jednal protizákoně…“
Oj
Před 46 lety nám ve škole pouštěli film, jak ve Francii mění svršek trati za provozu. Nejde to vždy a všude, ale asi máme co dohánět .Noční výluky prakticky neexistují.
O nočních výlukách víte asi prd. Šest let jsou skoro denně na trati 231 a několik let na trati 171. Kolem Prahy jsou noční výluky standardem. Jak to Francouzi dělali? Ručně? Ručně to umíme taky. Asi to bude trochu dražší. Umíme také používat kombajny. Ale taky je to dražší. Teď byl zase na Lom – Karlštejn. Umíme i vyměnit výhybku za 4 hodiny v noční díře. Ale taky to není levné a někdy to naráží na kapacity firem. Spíš jde o něco jiného. O celkovou filosofii, že výluky se mají maximálně přizpůsobovat poptávce dopravců a přepravců. Do toho patří větší… Číst vice »
To nevíte že se srdcovka mění nejlépe v dopolední špičce a né večer?
(Sarkasmus)
Většina prací se nejlíp dělá v „pracovní“ době, problém je to, co může lépe ustoupit.
Zrovna tady by to nešlo, nemění se jenom svršek, ale provádí se i sanace spodku (hlavně na náspech, které byly nestabilní) a mostů, na které se „zapomnělo“ při koridorizaci před 20 lety.
Noční výluky zní sice hezky, ale tady už narážíme na otázky bezpečnosti a také kapacity stavebních firem. Jak jistě víte, podle zakoníku práce můžete dělat maximálně dvě noční směny za sebou a pak musí následovat odpočinek. To by znamenalo zavést na stavbách směnný provoz, s adekvátním navýšením pracovníků. A to každou stavbu prodraží. Nechcete doufám, aby dělníci, řidičí, jeřábníci, ZPŘS a spousta dalších dělala třeba dva roky v kuse jen noční?
a jak myslíte že jsou směny v pekárnách, když čerstvé pečivo expedují na ranní rozvoz?
Nápověda – právě noční.
Děkuji za osvětu. To bych opravdu netušil. Dělám noční přes třicet let. Ale speciálně pro Vás, ještě jednou. Pokud je na stavbě parta pracovníku, která pracuje ve dne, tak může pracovat každý den, prakticky. Pokud se začne pracovat v nočních směnách, tak budete potřebovat, dvojnásobný počet pracovníků. Nemluvím vůbec o tom, že se nikde nedělají noční. Ach jo.
To je blbost, například na jaderkách (i jiných elektrárnách) není problém mít tři až čtyři noční dvanáctky hned za sebou. Zakazuje to možná (drážní) kolektivka, ne zákoník práce.
noční výluky co vím tak blokují hlavně protihlukové vyhlášky. Nevím jak by se vám líbilo kdyby vám pod okny ve tři v noci dělala kravál podbíječka.
A ta podbíječka je tam za týden kolikrát? 1x 5x??
U nás se brousily koleje. JEDNOU. Vyšlo na to upozornění. Lidem se nic nestalo.
Tři noci s podbíječkou jsou menší zlo než tři měsíce s NAD.
Já bych všechny ty opravy a výluky zakázal. Stojí to strašný prachy a pro těch pár cestujících to vůbec nedává smysl. Zavedl bych, jako na silnici, že fíra musí přizpůsobit rychlost stavu kolejí a ušetřený miliardy se hned můžou dát na něco užitečnýho. Třeba na silnice.
Na silnice se všichni nevlezou.
bacha troll
Vážně? Jak jsi na to přišel? Stan je jistě zcela seriozní přispěvatel a ani zdálky netuší co je to ironie. Nechceš rovnou k příspěvkům dávat * a omezovat dle věku?
bacha starý děda z Novinek (co všude tahá jen politiku)
Vlk se nažere a koza zůstane celá. Po kulách nedostane nikdo.
Konečně někdo fláknul SŽ (Sabotáž Železnic) po pazourech. Chtělo by to pravidelně a častěji. Například za to, že po řádění SŽ zvaném optimalizace zbyde ve stanicích méně jak polovina kolejí a zmizí veškerá možnost nakládky pro nákladní dopravce. Nebo u kamionů taky nějaká šikanózní společnost diktuje dopravcům, kde můžou a nemůžou nakládat?
Většinou nakládají na soukromém lol.
Není už pravda. Radotín má obnovenou vnvk.
Nakladat smíte i na širé trati. A taky se tak nakládala třeba řepa mezi poli.
Nejlepší jsou mimořádné vyluky z důvodu zhoršení technického stavu dráhy v pondělí trvající od 7:00 do 14:00, kdy na zhoršení přišel pochůzkář ve čtvrtek dopoledne Snad rozhodnutí soudut postaví SŽ do latě.
Ještě by to chtělo zarazit pravidelné mazání výhybek v úseku Úvaly – Poříčany, které pravidelně probíhá v době největší špičky mezi 7-10 ranní.
Je zajímavé, že přestože tento úsek je bezprostředně hrozící přetížením dráhy a v tu dobu tam jezdí jeden vlak za druhým, tak to kromě výpravčích vůbec nikoho nezajímá.
A jak je to s tou rychlostí vlaků při takové činnosti?
Prostě vlak zastaví na vjezdu, než se výhybka přetočí tam a zase zpět.
Opravdu příspěvek k bezpečnosti provozu.
Ale víte, že dle vyjádření samotného SVODu si na tohle nestěžovali a tento verdikt s tím nic udělat nemůže.
Byl bych upřímně zvědavý co by se stalo, kdyby někdo podal rozklad proti mimořádným výlukám a jak byste je chtěl zakazovat, omezovat. To by si soud podle mě s přihlédnutím k řízení bezpečnostních rizik nedovolil.
Nemusím to v podstatě ani dočíst celé, abych věděl o čem to je. Především o tom, že celý UHOS s Mlsnou dlouhodobě neplní svoji roli a je jen a pouze prodlouženou a loajální rukou ministerstvu dopravy, potažmo SŽ. Ostatní ministerstva nehodnotím, nejsem z oboru. Nicméně v dopravě v jakém kolik podnětu jde vždy ve 100 procentech na ruku a argumentaci státu, či jeho složek. Nebere v úvahu jakoukoliv námitku protistrany a vše okamžitě shazuje jako nedúvodné.To je pan Mlsna , prosím pěkně…..
Přijde mi, že do Vaší argumentace nezapadá metro D
Na ostatní ministerstva je ÚHOS taky pes. Jednání s nima nemožné, máte pocit, že se bavíte s celníkem v Rozvadově někdy v 70. při pokusu překročit železnou oponu. Reálně jim prakticky ve všem vyhovíte ať máte pokoj. Jsem rád, že aspoň něco je nad nima, jinak by měli pocit naprosté neprůstřelnosti.
Dnes už je velká část takovýchto rozhodování politická a ne odborná…napříč obory a ministerstvy