regio-vlak

Domy k likvidaci. Na stavbě budějovické severní spojky začínají demolice

Budování severní spojky si vyžádá demolici rodinných domů i kancelářských a průmyslových budov. Pramen: ŘSDBudování severní spojky si vyžádá demolici rodinných domů i kancelářských a průmyslových budov. Pramen: ŘSD

Začátek stavby je u okružní křižovatky u Globusu, kde jsou práce také zatím nejvíce vidět.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fous55

Severní spojka není obchvat, ale průtah. Obchvat bude severní tangenta, která půjde od křižovatky I/20 s II/105, prokličkuje kolem Hrdějovic a mezi Nemanicemi a Borkem a připojí se na výpadovku mezi velkým kruhákem na Okružní a dálniční křižovatkou s I/34. To je ale hudba vzdálené budoucnosti.

Dálnice

Toho statku ve stylu jihoceskeho selskeho baroka je skoda.

hroch.obojzivelny

Škoda je umřít, a to ještě jenom někdy.

Tomáš B

Je zajímavé, že při pohledu na vizualizaci ta žlutá budova v kolizi se stavbou není. Na vizualizaci je zachována a trasa ji míjí v poměrně velké vzdálenosti.
Napadlo mě, jestli to není akce jiného investora, která se se stavbou ŘSD jen časově prolíná

Petr

Podle katastru je budova taky ve vlastnictví ŘSD.

DavidS

Mně teda Nemanická přijde poměrně úzká na to, aby se tam vešel ten dvoupruhový zářez plus silnice po stranách bez bourání.

xyz

Však stejný rozpor je ve vizualizaci Dobré správy pro VRT Brno – Velká Bíteš ve věci demolice části Zahradní ulice v Troubsku.

Některé objekty tam jsou zobrazeny jako zachované, přestože dle písemného sdělení na GISu budou i takové objekty zbourány.

Libor

Super, hlavně se toho nebát a klidně bourat. V Plzni taky budou bourat při stavbě I/20. To je prostě vývoj…

hroch.obojzivelny

Popíliť, všetko popíliť!

PeS

Stromy popíliť, kašňu zbúrať !

hroch.obojzivelny

A gulu sundať!

Eduard Tahoun

V Plzni nemá ta stavba ještě ani územní rozhodnutí, takže to není žádná jistota.

Zdrasa

Přesně naopak, každé bourání by mělo být zváženo, nakolik je nutné. Už jsme ve 20. století zažili až moc dob, kdy se klidně bouralo a šrámy na tváři mají často takto postižená města dodnes. Někdy to nutné je, tady to taky nevypadá na tak drastický zásah, ale rozhodně bych netvrdil, „že se toho nemáme bát“.

hroch.obojzivelny

Jakékoliv dílčí bourání naruší původní celek. To se dobře ví. Proto v Mostě zamíchali fištrónem, město prostě zbourali celé a vedle si postavili nové, lepší. 🙂

DavidS

Takové prasárny jako bylo zbourání prý jednoho z nejkrásnějších měst a postavení té zrůdnosti místo toho, už se snad nikdy nedočkáme.

laska
hroch.obojzivelny

Je to tak. Navíc se tam dalo chodit pro uhlí do sklepa, aniž by se tam předtím muselo dovážet.

xyz

Pro upřesnění – velká část nynějšího Mostu byla hotova už v době, kdy se boural starý (nemalá část dokonce byla hotova už v době, kdy se rozhodlo o likvidaci starého).

Pak „jen“ byly (někdy se zpožděním) dobudovány stavby veřejné infrastruktury.