Doklimatizování tramvají 15T se protahuje. DPP je zavalen dotazy, podruhé prodloužil lhůtu

S vítězným dodavatelem DPP podepíše rámcovou smlouvu platnou šest let.

Pražský dopravní podnik (DPP) už podruhé prodloužil lhůtu na odevzdání nabídek v zakázce na instalaci klimatizace salonu pro cestující do prvních dodaných sérií tramvají Škoda Forcity 15T.

Jedná se o 123 tramvají ev. č. 9201–9325 kromě vozů 9243 a 9285, ve kterých DPP nechal klimatizaci nainstalovat v rámci zkušebního pilotního projektu. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 431,5 milionu korun bez DPH. Za podobnou cenu nabízel výrobce Škoda Group doinstalování klimatizací už v roce 2018, tehdy však posudek DPP odmítl cenu jako příliš vysokou.

S vítězným dodavatelem DPP podepíše rámcovou smlouvu platnou šest let.

Zájemci se původně měli hlásit během července, kvůli množství doplňujících dotazů k zadávací dokumentaci se lhůta následně prodloužila do poloviny srpna, následně pak ze stejného důvodu až do 1. září.

Potenciální dodavatelé se ptají například na přesnější harmonogram provedení doklimatizování či na možnost zapojení zahraničních subdodavatelů. Jejich zájem může napovídat, že téměř půlmiliardová zakázka zaujala i další dodavatele, než jen původního výrobce tramvají Škoda Transportation.

Nikdo nechce do vězení. Příběh snah o klimatizované tramvaje v Praze očima přímého účastníka

Bývalý náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr totiž po vyhlášení terndru v článku pro Zdopravy.cz napsal, že Praha se ocitla v typickém vendor lock-inu, kdy jediný, kdo může klimatizace do 15T dodělat, je právě jen Škoda Transportation.

DPP se proti tomu ohradil s tím, že je přesvědčen, že je tendr otevřený všem zájemcům. Připouští totiž možnost autonomního fungování klimatizace bez napojení na řídící systém tramvaje.

DPP ale k tramvajím nevlastní technickou dokumentaci. Připojení klimatizací na řídící systémy tramvaje jiným dodavatelem by vyžadovalo souhlas a spolupráci přímo s výrobcem, tedy Škodou. Právě to spolu s vysokou nabídnutou cenou, kterou nešlo nezávisle ověřit, zmařilo i předchozí snahy o doklimatizování tramvají, které inicioval právě Scheinherr.

DPP požaduje, aby vítězný dodavatel po uzavření smlouvy provedl ročně instalaci klimatizačních jednotek do minimálně 20 tramvají. Výběrová kritéria budou v soutěži dvě: celková nabídková cena s váhou 80 % a délka záruky klimatizační jednotky s váhou 20 %.

Klimatizované tramvaje typu 15T už v Praze jezdí, jedná se však pouze o pozdější série, kde klimatizaci instaloval přímo výrobce Škoda Group. Cestující je mohou identifikovat podle žlutého lemování přední masky vozu.

Vedra rozhodla. Praha se opět pokusí doklimatizovat tramvaje Škoda 15T, cena už nevadí

Tagy dpp klimatizace v MHD Škoda 15T tendr
5 komentářů