Existuje obecně nějaká norma nebo jiný předpis, že dálniční odpočívky nesmí být napojeny na komunikace, které leží i v jejich bezprostřední blízkosti?
Nejedná se jen o Česko; viděl jsem to v Německu, Polsku atd.
Jednou jsem právě v Německu kvůli nějaké havárii tvrdnul x hodin na odpočívce (naštěstí a náhodou na odpočívce), přitom přímo vedle parkoviště, půl metru za plotem, vedla normální cesta, takže by se to dalo krásně objet.
Jenže tam byl ten plot.
Tipuju, že to bude mít něco docineni s tím, že by se z odpocivky defakto stal sjezd/nájezd. A pak by možná někde něco v nějaké normě nevyhovovalo.
Teď z patra mě napadá MOLka na D35 z Olomouce směr Mohelnice a OMV na D46 z OL směr Vyškov, obojí bývalé eRka. A pak ještě Rohlenka na D1 vlastně, tam je to taky celkem freestyle. Ale všechny zmíněné úseky jsou už letité.
R10 dnes MOL Brodce, bývalý Agip, bylo napojení a bylo zrušeno cca před 10 lety, lid hovořil o nějakém předpisu EU, ale nemám přesné info.
Dodneška tam mají plastové sloupky, snad sklopné, ale jen provybrané jedince.
Možná to též souvisí i s tím že kdyby tam byl plot přerušený pro auta, tak by to částečně kazilo jejich účinnost… ale jenom v tom to nebude, oddělená bývala i parkoviště/benzínky za socíku kdy o plotech ještě nikdo ani neslyšel… a naopak někde to připojení bylo.
Z letoška se pamatuju v Německu na A6 na parkoviště velké, včetně restauračky, kde byl výjezd na vedlejší komunikaci s bránou, a ta byla v mém případě otevřená…
PetrN
12 hodin
Upřesnění, nejedná se o nejnižší nabídkovou cenu, Radek Mátl uvedl na Twitteru: „V rámci vícekriteriálního hodnocení podalo nejvýhodnější nabídku …“
Nejlevnější nabídka byla o 94 mil. nižší, ale díky nepochopitelným 60 měsícům záruky nevyšla jako vítězná (váha záruky je 10%, ostatní nabídky měly 120 měsíců). Na tender aréně je soubor s anonymizovanými nabídkami vždy ke stažení
Když se staví dálnic hodně a rovnoměrným tempem, jsou levnější, protože stavební firmy mají dostatek techniky i zkušeností a nebojí se, že nakoupí techniku a zaměstnají odborníky, které po ukončení stavby neuplatní jinde.
Honza
13 hodin
Zrovna tento úsek D6 je nejméně potřebný, vede po rovné silnici se stoupacími pruhy.
Ale ano, zanedbané Karlovarsko si důstojné napojení zaslouží, ale víc než zrovna tenhle úsek by potřebovalo tu marně slibovanou přeložku na I /13 u Stráže nad Ohří, kde jsou teď úzké serpentiny.
To je pravda. Obecně dálnice pod Krušnými horami by se hodila z Německa přes KV až do UNL, jsou tam kousky, ale nic pořádného. Stejně tak Děčín – Nový Bor. Ale prostě nejde všechno, něco bylo prohlášeno za základ a něco za nadstavbu, která … snad … někdy … až budou vznášedla 🙂
Jarda
14 hodin
Tak hlavně stavěte levně, aby se to každý rok muselo na celé léto zavírat kvůli opravám …
Tak asi by to šlo umělé zdražit tím, že bych chtěl aby každý bagr a náklaďák hlásily polohu a uměl jsem je na dálku zastavit. Samozřejmě by to uměla montovat jen jedna firma.
novák
14 hodin
cena 300 milionů za 1 km – za to jinde nepostaví ani dvouproudový obchvat města (viz obchvat Havlíčkova Brodu ).Že by se blýskala na lepší časy , jen aby jim to někdo nenapadl anebo to vyloučí , že je cena nízká…..u nás je všechno možný
Budování obchvatů v intravilánu měst ssebou nese vícenáklady- typicky výkupy nemocotostí a přeložky IS. Stavba ve víceméně volném terénu je snažší..a v důsledku může být i levnější..
Tak srovnávat obchvat Havl.Brodu se stavbou D6 fakt nelze kvůli naprosto odlišným podmínkám..
Jinak za 70% odhadu se běžně soutěží většina staveb min. poslední 2 roky. Některé úseky D35 se staví i za 250mil/km, D0 ale vyjde skoro na 800 mil./km za 65% odhadu ).
Ostatní nabídky zde byly velmi blízko, jedna např. jen o 23 mil. dražší, jedna dokonce o skoro 100 mil levnější, ale kvůli kratší záruce není bodově nejvýhodnější…
Neschopnost pochopit proč dochází k vysoutěžení nižší ceny ve funkčním konkurenčním prostředí je zarážející. Vůbec se nedivím výsledkům voleb. A ceny staveb SŽ jsou tedy podle vás vzniklé čím, když se vysoutěží za více než byl několikanásobně přemrštěný odhad?
Ty důvody vysoutěžení nižších cen tu byly v diskuzích zmíněny už mnohokrát. Navíc Eurovia ukončí stavbu D4 a uvolní se jí kapacity. Proto do toho nyní docela šlape.
Chtěl bych se zeptat redakce, či nepřipravuje, nebo zda by nestál za to nějaký sumarizující článek ohledně probíhajících dálničních staveb, jejich přípravy, chystané dokončení atd. Přijde mi, že toho teď není málo, co je v nějaké procesní fázi, tak by bylo milé nějaké resumé. Děkuji za případnou odpověď.
Ten přehled jsem udělal. Zkoušel jsem si hrát s HTML+CSS, takže jsem si udělal stránku s tabulkama, kde je průběh přípravy jednotlivých staveb (i se zpožděním a prodražením). Ale nikde jsem to nezveřejňoval, protože se mi kvůli tomu nechtělo utrácet za doménu.
Nač to cpát do článku a vymýšlet vymyšlené. Mapa staveb ŘSD https://rsd.cz/mapa-staveb#/stavby je přehledná, umožňuje filtrovat podle druhu komunikací, fází rozpracovanosti atd. a je tam přímý proklik na infoleták k dané konkrétní stavbě.
Existuje obecně nějaká norma nebo jiný předpis, že dálniční odpočívky nesmí být napojeny na komunikace, které leží i v jejich bezprostřední blízkosti?
Nejedná se jen o Česko; viděl jsem to v Německu, Polsku atd.
Jednou jsem právě v Německu kvůli nějaké havárii tvrdnul x hodin na odpočívce (naštěstí a náhodou na odpočívce), přitom přímo vedle parkoviště, půl metru za plotem, vedla normální cesta, takže by se to dalo krásně objet.
Jenže tam byl ten plot.
Tipuju, že to bude mít něco docineni s tím, že by se z odpocivky defakto stal sjezd/nájezd. A pak by možná někde něco v nějaké normě nevyhovovalo.
Teď z patra mě napadá MOLka na D35 z Olomouce směr Mohelnice a OMV na D46 z OL směr Vyškov, obojí bývalé eRka. A pak ještě Rohlenka na D1 vlastně, tam je to taky celkem freestyle. Ale všechny zmíněné úseky jsou už letité.
R10 dnes MOL Brodce, bývalý Agip, bylo napojení a bylo zrušeno cca před 10 lety, lid hovořil o nějakém předpisu EU, ale nemám přesné info.
Dodneška tam mají plastové sloupky, snad sklopné, ale jen provybrané jedince.
Ano, někde to historicky zůstalo, ale nově a rekonstrukce už nelze.
Zákon o pozemních komunikacích přímo zakazuje připojení na dálnici jinde než v prostoru MÚK. Následně tentýž zakazuje připojení přes odpočívku.
Za mně docela zbytečná škoda…
Možná to též souvisí i s tím že kdyby tam byl plot přerušený pro auta, tak by to částečně kazilo jejich účinnost… ale jenom v tom to nebude, oddělená bývala i parkoviště/benzínky za socíku kdy o plotech ještě nikdo ani neslyšel… a naopak někde to připojení bylo.
Z letoška se pamatuju v Německu na A6 na parkoviště velké, včetně restauračky, kde byl výjezd na vedlejší komunikaci s bránou, a ta byla v mém případě otevřená…
Upřesnění, nejedná se o nejnižší nabídkovou cenu, Radek Mátl uvedl na Twitteru: „V rámci vícekriteriálního hodnocení podalo nejvýhodnější nabídku …“
Nejlevnější nabídka byla o 94 mil. nižší, ale díky nepochopitelným 60 měsícům záruky nevyšla jako vítězná (váha záruky je 10%, ostatní nabídky měly 120 měsíců). Na tender aréně je soubor s anonymizovanými nabídkami vždy ke stažení
Nepíše o nejlevnější nabídce, ale o nejvýhodnější…což je nabídka vyhodnocená na základě předem definovaných kritérií:-)
díky za upřesnění, v době publikace ještě protokol nebyl, takže doplním.
Umíme to rychle, levně a kvalitně… vyberte si 2. 😀
Slušná cena. Jenom přestavba kruháče u Makra v Plzni přijde asi na 600 milionů…
Nechapu proc to neslo predtim? Drive?
Když se staví dálnic hodně a rovnoměrným tempem, jsou levnější, protože stavební firmy mají dostatek techniky i zkušeností a nebojí se, že nakoupí techniku a zaměstnají odborníky, které po ukončení stavby neuplatní jinde.
Zrovna tento úsek D6 je nejméně potřebný, vede po rovné silnici se stoupacími pruhy.
Ale ano, zanedbané Karlovarsko si důstojné napojení zaslouží, ale víc než zrovna tenhle úsek by potřebovalo tu marně slibovanou přeložku na I /13 u Stráže nad Ohří, kde jsou teď úzké serpentiny.
Měli by tedy tento úsek pozastavit, než se „dopracuje“ a spustí ten potřebnější?
Jdi brečet jinam. 😉 Zrovna pro mě je tohle důležitější úsek než nějaká I/13 u Stráže nad Ohří po které jsem v životě nejel….
Je důležitý stejně jako ostatní na D6, aby fungovala bezpečně a spolehlivě.
Tohle není SŽ, která projektuje jako nové spojení na západ jednokolejku… ( Za násobky ceny této dálnice)
Ta silnice je plná nepřehledných horizontů, stoupací pruh je tam přesně jeden na konci tohoto budoucího úseku.
To je pravda. Obecně dálnice pod Krušnými horami by se hodila z Německa přes KV až do UNL, jsou tam kousky, ale nic pořádného. Stejně tak Děčín – Nový Bor. Ale prostě nejde všechno, něco bylo prohlášeno za základ a něco za nadstavbu, která … snad … někdy … až budou vznášedla 🙂
Tak hlavně stavěte levně, aby se to každý rok muselo na celé léto zavírat kvůli opravám …
Tak asi by to šlo umělé zdražit tím, že bych chtěl aby každý bagr a náklaďák hlásily polohu a uměl jsem je na dálku zastavit. Samozřejmě by to uměla montovat jen jedna firma.
cena 300 milionů za 1 km – za to jinde nepostaví ani dvouproudový obchvat města (viz obchvat Havlíčkova Brodu ).Že by se blýskala na lepší časy , jen aby jim to někdo nenapadl anebo to vyloučí , že je cena nízká…..u nás je všechno možný
Budování obchvatů v intravilánu měst ssebou nese vícenáklady- typicky výkupy nemocotostí a přeložky IS. Stavba ve víceméně volném terénu je snažší..a v důsledku může být i levnější..
Ještě je potřeba dodat, že na obchvatu Havlíčkova Brodu je několik velkých mostů.
Tak srovnávat obchvat Havl.Brodu se stavbou D6 fakt nelze kvůli naprosto odlišným podmínkám..
Jinak za 70% odhadu se běžně soutěží většina staveb min. poslední 2 roky. Některé úseky D35 se staví i za 250mil/km, D0 ale vyjde skoro na 800 mil./km za 65% odhadu ).
Ostatní nabídky zde byly velmi blízko, jedna např. jen o 23 mil. dražší, jedna dokonce o skoro 100 mil levnější, ale kvůli kratší záruce není bodově nejvýhodnější…
Vic smutne je to, ze jinde za to neumi ani renovaci svrsku a prostou elektrifikaci … tady za to zvladnou i komplet stavebni prace a mostni objekty.
Spíše doba neschopnosti ŘSD správně nacenit zakázku.
Neschopnost pochopit proč dochází k vysoutěžení nižší ceny ve funkčním konkurenčním prostředí je zarážející. Vůbec se nedivím výsledkům voleb. A ceny staveb SŽ jsou tedy podle vás vzniklé čím, když se vysoutěží za více než byl několikanásobně přemrštěný odhad?
Ty důvody vysoutěžení nižších cen tu byly v diskuzích zmíněny už mnohokrát. Navíc Eurovia ukončí stavbu D4 a uvolní se jí kapacity. Proto do toho nyní docela šlape.
spíše přesunou lidi z Hořesedel a Hořoviček
Chtěl bych se zeptat redakce, či nepřipravuje, nebo zda by nestál za to nějaký sumarizující článek ohledně probíhajících dálničních staveb, jejich přípravy, chystané dokončení atd. Přijde mi, že toho teď není málo, co je v nějaké procesní fázi, tak by bylo milé nějaké resumé. Děkuji za případnou odpověď.
Určitě dobrý nápad, díky za tip.
Jelikož na příští rok dostanou ze státní kasy oba správci RSD a SŽ cca stejně, přimlouval bych se i za přehled staveb SŽ.
Já bych to zároveň pojal jako srovnání vynaložených prostředků. Takový Dr. Jekyll a pan Hyde. 😀
Ten přehled jsem udělal. Zkoušel jsem si hrát s HTML+CSS, takže jsem si udělal stránku s tabulkama, kde je průběh přípravy jednotlivých staveb (i se zpožděním a prodražením). Ale nikde jsem to nezveřejňoval, protože se mi kvůli tomu nechtělo utrácet za doménu.
Nač to cpát do článku a vymýšlet vymyšlené. Mapa staveb ŘSD https://rsd.cz/mapa-staveb#/stavby je přehledná, umožňuje filtrovat podle druhu komunikací, fází rozpracovanosti atd. a je tam přímý proklik na infoleták k dané konkrétní stavbě.
http://www.ceskedalnice.cz