posily_do_teamu

Doba bateriová. Do Dánska dorazilo první akutrolejové Mireo

Nové jednotky Siemens Mireo pro Midtjyske Jernbaner. Foto: Midtjyske JernbanerNové jednotky Siemens Mireo pro Midtjyske Jernbaner. Foto: Midtjyske Jernbaner

Jde o první BEMU jednotky pro provoz v Dánsku.

Dánsko je další zemí, kde zahájí provoz akutrolejové jednotky kombinující provoz pod trolejí a na baterie (BEMU). Dopravce Midtjyske Jernbaner převzal minulý týden první dvě jednotky Siemens Mireo Plus B, které nahradí starší dieselové jednotky v provozu na několika tratích na Jutském poloostrově.

O převzetí prvních kusů informoval dopravce na svých stránkách. Jednotky nyní čeká zkušební provoz a schvalování, dopravce očekává plné zařazení všech souprav do konce léta.

Midtjyske Jernbaner převezme sedm jednotek, které nahradí všechna dieselová Desira i starší soupravy lokomotiv s osobními vozy. Nasazeny budou na tratě v dánském regionu Midtjylland.

Nové jednotky Siemens Mireo pro Midtjyske Jernbaner. Foto: Midtjyske Jernbaner Nové jednotky Siemens Mireo pro Midtjyske Jernbaner. Foto: Midtjyske Jernbaner Nové jednotky Siemens Mireo pro Midtjyske Jernbaner. Foto: Midtjyske Jernbaner Nové jednotky Siemens Mireo pro Midtjyske Jernbaner. Foto: Midtjyske Jernbaner

Dvouvozová regionální elektrická trakční jednotka Mireo Plus B nabízí 120 míst k sezení a disponuje nejvyšší provozní rychlostí 140 km/h, dojezd při napájení z akumulátorů činí zhruba 80 kilometrů. Trakční akumulátory mohou být nabíjeny z trakčního vedení 25 kV za jízdy i za stání na elektrifikovaných úsecích a rekuperací brzdné energie vlaku.

Jde o první jednotky BEMU v Dánsku, dalších 24 jednotek Stadler FLIRT Akku si loni objednal jiný dopravce Lokaltog.

Další zakázka na BEMU od Stadleru. Dodá až 24 jednotek do Dánska

Tagy BEMU Dánsko Midtjyske Jernbaner Siemens Mireo Plus B Siemens Mobility
20 komentářů