Do Slezska zamíří 50 nových tramvají, Pesa s Modertrans mají kontrakty za 4,6 miliardy

Tramwaje Śląskie. Zdroj: KatowiceTramwaje Śląskie. Zdroj: Katowice

Nákup bude částečně financován z fondů EU.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
duch

92 milionů za jednu tramvaj není úplně málo..

automatic

taky si říkám že ty ceny jsou na Polsko docela zvláštní – poslední nejnovější tramvaje pro Poznaň stojí cca 45 milionů za kus a to jsou 30 metrové, obousměrné a relativně 100 procent nízkopodlažní.

M M

Proč milionová aglomerace nakupuje 15metrové jednočlánkové tramvaje, to je mi opravdu záhadou.

Kubrt

Protože to poptávce stačí.

M M

V tom případě bude ale ovšem asi někde problém.

Kubrt

Zkrátka je to pomalá tramvaj (mezi městy) a ne rychlý Stadtbahn.

Twix

Některé ty linky jsou hodně venkovské, případně vedou do míst kde zaniklo mnoho pracovních míst v průmyslu. Pak tam sólo tramvaj stačí, pokud to nechtějí zrušit úplně.

A. Mikulka

Protože neznáš podmínky ani strukturu sítě té aglomerace.

Jiří Schenk

Ten systém Slezského tramvajového systému přes unikátní aglomeraci téměř srostlých stotisícových měst s centrem Katowice postavený někdy před 70 lety jim jde jen závidět. To by autobusy nepobraly. Něco podobného je v husté aglomeraci Porúří. U nás těžko napodobitelné, snad ty vlakotramvaje mezi Ostravou, Orlovou, Havířovem a Karvinou.

TnM

Je videt ze to tam neznate.
Ty tramvajove linky jsou sice pekne a romanticke, ale jejich vyznam je v mnoha smerech minoritni. Paterni význam maji jen v dilcich, hlavně vnitromestskych, lokacich. Jako uvnitr Katovic nebo uvnitr Sosnovce.
Hlavni dopravni zatez tu maji autobusy, hlavne expresni linky.
Takze ano, to by autobusy pobraly. A zcela idealne by tam mely fungovat vlakove linky, coz bohuzel take moc nefungují

Twix

Spíš bych řekl že důležitá je tam příměstská železnice, zatímco ty tramvaje extra velký přepravní výkon nemají. Přes centrum tam jezdí i krátké sólo vozy a v této zakázce budou kupovat další. Proto je tam Modertrans, nikdo jiný už to prakticky nevyrábí (sólo Evička zřejmě nesoutěžila). Hornoslezské tramvaje jsou zajímavý systém a nějak se to tam zlepšuje, ale úplně bych to nezáviděl.

www

Ne, železnice má minoritní význam. Hlavní zátěž spočívá na meziměstských liniach M (od M1 do M116). M jako metropolitní linka, jezdí to každých 10min a spojuje města od Kobiora a okolí Rybníku po Miasteczko Slaskie a Zawiercie. Ty linky dlouhé na 80km přepravují cca 80 proc. všech cestujících. Železnice moc tam nefunguje.

LiborV

Dojde opravdu k navýšení počtu provozovaných vozidel v systému, nebo dojde k náhradě za nejstarší vozidla, která budou vyřazena?

Dartid

Mnoho z nejstarších Konstalů musí být určitě vyřazeno. Nehledě na to, že poptávka po zkracování intervalů zatím asi moc není.

Pavel Vavříček

Nezgenerálkované Konstaly 105 skončí