Do Singapuru za deset tisíc. Z Vídně začne létat nízkonákladový Scoot
Boeing 787 Dreamliner letecké společnosti Scoot. Zdroj: Letiště Vídeň

Dopravce je známý levnými letenkami do Asie.
Dopravce je známý levnými letenkami do Asie.
No nevím, jak je to s tou lácí. Včera jsem koupil tři letenky do Singapuru s Katařanama na jarní prázdniny – cena 64k,v ceně odbavené zavazadlo. Cena na stejný termín se Skútrem, bez kufrů a z Berlína 84k. To mi nepřijde ani levný, ani výhodný.
Příliš drahé. Letěl jsem Vídeň – Singapur za lepší cenu a ještě k tomu s plnohodnotnou aerolinkou…
Samozřejmě tedy s přestupem aby se neřeklo 😀
letel jsem s nimi Borneo se stopem v Singapuru za 8000 roundtrip.Takze nebylo co resit.Do Vidne mam bliz,takže to nema chybu
Scoot jsem v Asii již využil, ale na dálkovou trasu bych si to s ním asi netroufkl 😀
proc ?Dreamliner,letel sem z Berlina
Myslím, že je to příprava na konec. Když jsem tím začínal létat do Austrálie, byly dvě linky do Athén a Berlína zvlášť, a létaly plné. Loni se to sjednotilo, a už nebyl problém mít pro sebe trojsedačku. Vídeň to pohřbí asi definitivně. Škoda, byla to relativně pohodlná a velmi rychlá cesta do celé SEA a Oceánie za zlomek peněz oproti konkurenci.
Není to ten Scoot co byl těsně před krachem vloni? 🤔
Nebyl, je to dceřinka Singapor airlines.
Nepletete si to s NokScoot, coz byla thajska odnož sccotu?
Byl to Spirit airlines mají podobné logo 👏
Tokyo bohužel vychází časově dost blbě. Je tam buď dlouhé čekání v Singapuru nebo zastávka v Taipei. Oproti jiným alternativám to ve výsledku sežere jeden den dovolené. Škoda. Ale jiné relace jsou určitě zajímavé.
Za mě úžasná zpráva, absolvoval jsem několikrát jak z Berlína, tak z Athén a Scootu nemám co vytknout, poměr cena/výkon pro nenáročného cestovatele vždy super. I při 185 cm nevidím v pohodlí zásadní rozdíl oproti konkurenci a cenovka je často úplně jinde.
Jsem spíš zvědavý, jestli se VIE uživí samostatně nebo dojde k provoznímu sloučení a přibude stopover v ATH, jako to bylo poslední roky u berlínských letů.
jako že by na letech z Vídně i Berlína měli mezipřistání v Athénách? Ty Athény jsou nějak důležité 😀
ze vy jste necetl clanek?
berlin konci.
Asi ne dost důkladně, díky 😀
Co na to regionální letiště V. H.?
a co by s tim melo delat letiste?
Co by s tim měli dělat ?
Skoro 16 s půl mio cestujících s rustovou křivkou. Kde u vás konci definice pro regionální letiště? Kdy jste ochoten letišti přidělit vyšší statut? Zajímaji mě Vaše kritéria. Děkuji.
„regional“ nie je ani tak o počte cestujúcich, ale o destináciách.
162 destinací z Prahy je podle Vás málo?
Tak dobre. Kde tedy konci definice regionálního letiště z pohledu obskuhivanych destinací? Jak píše Aleš. 162 je málo. Kolik tedy chybí pražskému letišti k vyššímu statusu? Děkuji.
Zaváděcí ceny má fakt super. Kuala Lumpur za 10k, Bali za 11k, Bangkok za 11k, Perth za 14,5k. Ale to je hlavně zaváděcíma cenama, letenky z Berlína se do akcí taky dostanou jen jednou za čas, v době mimo akci jsou ceny srovnatelné s jinými aerolinkami 🙂
Musím říct, že ač jsem u letů po Evropě velkým příznivcem Ryanairu, Easyjetu a podobně, protože na 1-3hodinovém letu člověk prakticky nic nepotřebuje, tak u dálkovek si to neumím představit. Rekord u low costů mám 5 a půl hodiny s Wizzairem do Abu Dhabi a už tam jsem si říkal, že by měli v cíli rozdávat nějaké medaile (ale letenka byla za 40 €, takže člověk fakt nemůže pyskovat). Viděl jsem pár tripreportů se Scoot a vypadalo to brutálně – jasně, člověk si za spoustu věcí může zaplatit, ale tím už se zase dostane prakticky na cenu full service aerolinek.
Z vlastní zkušenosti: strašně moc dělá to widebody letadlo a kabina, kterou má Scoot relativně v pohodě. Je to pak úplně jiná liga, než se mačkat ve Wizzu. S těmi službami máte samozřejmě pravdu.
Tak ono je to přece jen za cenu té nižší částky. 🙂
Je to podobné, jako když někteří nadšenci si koupí s Wizz letenku do Abu Dhabi a pak na Maledivy, popř. s Pegasus do Kyrgyzstánu jako já loni Praha – Istanbul – Biškek. 🙂
Ten Scoot z Vídně podle mě bude mít dost zájemců – přece jen přímý let a dobrá cena. 🙂
Pegasus je v pohodě. I ten Biškek, což je jedna z jejich nejvzdálenějších destinací, je z Prahy 2+4 hodiny, přičemž Sabiha Gokcen má super salonky včetně spacích kapslí. Scoot je přes 11 hodin v kuse.
s wizzem bych to fakt nesrovnaval – to (pro vetsinu lidi) zakladni meritko je tam velmi odlisne – misto na nohy ma scoot stejny, jako ostatni bezny aerolinky. o 7 cm víc, jak wizz 🙂
Mhm, skvělá aerolinka. Rezervační systém mi poradil:
„Please refrain from spamming and try again later.“ 😀
Tak tohle je docela gamechanger, ceny nesrovnatelné s klasickými aerolinkami i pro přestup směr Austrálie například
Za mě je to super zpráva, pač jsem se Scootem nejednou letěl. 🙂 Přímý let, ceny dobré a buď si člověk vezme jídlo s sebou, nebo za něj připlatí. 🙂
A s dreamlinerem lítám já osobně rád. 🙂
A sedačky/prostor je na tom jak? Díky
za co ten minus je mi zahadou 🙂
v 787 to maj ok (nijak nevycnivaji z bezneho long haul prumeru, 31″), v 320 mají 28″ .
sedet se v tom da asi jako v long-haul economy bezny evropsky aerolinky – 10 hodin v tom clovek na pohodu dá, pokud nemá nohy jako eva herzigová 🙂
🙂 Já bych Evu bral! :))
Můžu se zeptat kolik měřite? Já mám jako většina populace 185cm a fakt si to nedokážu představit. Děkuji
jen se zeptám, čím teda létáte? víc, jak 31″ máte v economy v longhaulu málokde 🙂
vetsina populace má 185? jezis 😀
jinak teda merim 181 …
Ne spletl jsem se 184 mají nizozemci, česi 181. Ale za posledních 15 let se výška zvýšila hodně a když se podívám na mladé kolem sebe, všichni jsou čahouni. Já lowcas, vydržím max. 2 hodiny a i to je na mě moc. Jinak si připlacim za větší místa, nebo daleko(Thajsko, Karibikuž atd.) už jedině business Raději místo toho abych letěl třeba 3x lowcast, zaplatím 1x bussines. Přiletím vždy příjemně odpočatý a ne zničený z cesty. Ale je to jen můj názor.
Zvládnul bych to i já, 193 cm. Často, když někdo sklopí, tak je to nepříjemný. Kdysi mi Číňanka v KL přiskřípla kolena v Air Asia. Bylo to blbý, byla přesazena stewardem jinam, kde si mohla při 155 cm pohodlně lehnout Teď po padesátce mám často po týdnu v kanclu oteklý nohy, ale za mlada jsem dal i 13 hodin v eko třídě. Bál jsem se a tak Berlín nedal.
letěl jsem TPE-SIN a SIN-PER, měli jsme ten jejich „business“. Na 5h dlouhé lety ok, dál by mi to už vadilo. Koženkové sedačky, potí se v tom zadek. Letušky se zrovna moc nepřetrhnou se servisem, ale to tak nějak člověk od low cost očekává. Obě cesty v B787, dá se to, ale sedačky už měli něco za sebou. V Economy sedačky ok, pokud od toho člověk nečeká First class tak to jde. Jen ty ceny. První tarify super, ale jakmile se to začne plnit, cena jde nahoru a pak už je to srovnatelné s běžnými airlines s jedním přestupem na… Číst vice »
Dobrá zpráva.