Do Singapuru za deset tisíc. Z Vídně začne létat nízkonákladový Scoot
Boeing 787 Dreamliner letecké společnosti Scoot. Zdroj: Letiště Vídeň
Dopravce je známý levnými letenkami do Asie.
Dopravce je známý levnými letenkami do Asie.
Scoot jsem v Asii již využil, ale na dálkovou trasu bych si to s ním asi netroufkl 😀
Myslím, že je to příprava na konec. Když jsem tím začínal létat do Austrálie, byly dvě linky do Athén a Berlína zvlášť, a létaly plné. Loni se to sjednotilo, a už nebyl problém mít pro sebe trojsedačku. Vídeň to pohřbí asi definitivně. Škoda, byla to relativně pohodlná a velmi rychlá cesta do celé SEA a Oceánie za zlomek peněz oproti konkurenci.
Není to ten Scoot co byl těsně před krachem vloni? 🤔
Nebyl, je to dceřinka Singapor airlines.
Nepletete si to s NokScoot, coz byla thajska odnož sccotu?
Byl to Spirit airlines mají podobné logo 👏
Tokyo bohužel vychází časově dost blbě. Je tam buď dlouhé čekání v Singapuru nebo zastávka v Taipei. Oproti jiným alternativám to ve výsledku sežere jeden den dovolené. Škoda. Ale jiné relace jsou určitě zajímavé.
Za mě úžasná zpráva, absolvoval jsem několikrát jak z Berlína, tak z Athén a Scootu nemám co vytknout, poměr cena/výkon pro nenáročného cestovatele vždy super. I při 185 cm nevidím v pohodlí zásadní rozdíl oproti konkurenci a cenovka je často úplně jinde.
Jsem spíš zvědavý, jestli se VIE uživí samostatně nebo dojde k provoznímu sloučení a přibude stopover v ATH, jako to bylo poslední roky u berlínských letů.
jako že by na letech z Vídně i Berlína měli mezipřistání v Athénách? Ty Athény jsou nějak důležité 😀
ze vy jste necetl clanek?
berlin konci.
Asi ne dost důkladně, díky 😀
Co na to regionální letiště V. H.?
a co by s tim melo delat letiste?
Co by s tim měli dělat ?
Skoro 16 s půl mio cestujících s rustovou křivkou. Kde u vás konci definice pro regionální letiště? Kdy jste ochoten letišti přidělit vyšší statut? Zajímaji mě Vaše kritéria. Děkuji.
Zaváděcí ceny má fakt super. Kuala Lumpur za 10k, Bali za 11k, Bangkok za 11k, Perth za 14,5k. Ale to je hlavně zaváděcíma cenama, letenky z Berlína se do akcí taky dostanou jen jednou za čas, v době mimo akci jsou ceny srovnatelné s jinými aerolinkami 🙂
Musím říct, že ač jsem u letů po Evropě velkým příznivcem Ryanairu, Easyjetu a podobně, protože na 1-3hodinovém letu člověk prakticky nic nepotřebuje, tak u dálkovek si to neumím představit. Rekord u low costů mám 5 a půl hodiny s Wizzairem do Abu Dhabi a už tam jsem si říkal, že by měli v cíli rozdávat nějaké medaile (ale letenka byla za 40 €, takže člověk fakt nemůže pyskovat). Viděl jsem pár tripreportů se Scoot a vypadalo to brutálně – jasně, člověk si za spoustu věcí může zaplatit, ale tím už se zase dostane prakticky na cenu full service aerolinek.
Z vlastní zkušenosti: strašně moc dělá to widebody letadlo a kabina, kterou má Scoot relativně v pohodě. Je to pak úplně jiná liga, než se mačkat ve Wizzu. S těmi službami máte samozřejmě pravdu.
Tak ono je to přece jen za cenu té nižší částky. 🙂
Je to podobné, jako když někteří nadšenci si koupí s Wizz letenku do Abu Dhabi a pak na Maledivy, popř. s Pegasus do Kyrgyzstánu jako já loni Praha – Istanbul – Biškek. 🙂
Ten Scoot z Vídně podle mě bude mít dost zájemců – přece jen přímý let a dobrá cena. 🙂
Pegasus je v pohodě. I ten Biškek, což je jedna z jejich nejvzdálenějších destinací, je z Prahy 2+4 hodiny, přičemž Sabiha Gokcen má super salonky včetně spacích kapslí. Scoot je přes 11 hodin v kuse.
s wizzem bych to fakt nesrovnaval – to (pro vetsinu lidi) zakladni meritko je tam velmi odlisne – misto na nohy ma scoot stejny, jako ostatni bezny aerolinky. o 7 cm víc, jak wizz 🙂
Mhm, skvělá aerolinka. Rezervační systém mi poradil:
„Please refrain from spamming and try again later.“ 😀
Tak tohle je docela gamechanger, ceny nesrovnatelné s klasickými aerolinkami i pro přestup směr Austrálie například
Za mě je to super zpráva, pač jsem se Scootem nejednou letěl. 🙂 Přímý let, ceny dobré a buď si člověk vezme jídlo s sebou, nebo za něj připlatí. 🙂
A s dreamlinerem lítám já osobně rád. 🙂
A sedačky/prostor je na tom jak? Díky
za co ten minus je mi zahadou 🙂
v 787 to maj ok (nijak nevycnivaji z bezneho long haul prumeru, 31″), v 320 mají 28″ .
sedet se v tom da asi jako v long-haul economy bezny evropsky aerolinky – 10 hodin v tom clovek na pohodu dá, pokud nemá nohy jako eva herzigová 🙂
🙂 Já bych Evu bral! :))
Můžu se zeptat kolik měřite? Já mám jako většina populace 185cm a fakt si to nedokážu představit. Děkuji
jen se zeptám, čím teda létáte? víc, jak 31″ máte v economy v longhaulu málokde 🙂
vetsina populace má 185? jezis 😀
jinak teda merim 181 …
Ne spletl jsem se 184 mají nizozemci, česi 181. Ale za posledních 15 let se výška zvýšila hodně a když se podívám na mladé kolem sebe, všichni jsou čahouni. Já lowcas, vydržím max. 2 hodiny a i to je na mě moc. Jinak si připlacim za větší místa, nebo daleko(Thajsko, Karibikuž atd.) už jedině business Raději místo toho abych letěl třeba 3x lowcast, zaplatím 1x bussines. Přiletím vždy příjemně odpočatý a ne zničený z cesty. Ale je to jen můj názor.
Zvládnul bych to i já, 193 cm. Často, když někdo sklopí, tak je to nepříjemný. Kdysi mi Číňanka v KL přiskřípla kolena v Air Asia. Bylo to blbý, byla přesazena stewardem jinam, kde si mohla při 155 cm pohodlně lehnout Teď po padesátce mám často po týdnu v kanclu oteklý nohy, ale za mlada jsem dal i 13 hodin v eko třídě. Bál jsem se a tak Berlín nedal.
Dobrá zpráva.