Do Rostocku dorazila první nová tramvaj TINA, nahradí 30 let staré vozy

Tramvají dorazí na sever Německa postupně 29.
Německé přístavní město Rostock se stalo čtvrtým na světě, v kterém začíná jezdit nový typ tramvaje Stadler TINA. Dopravní podnik Rostocker Strassenbahn (RSAG) včera převzal od společnosti Stadler Rail první novou tramvaj. Postupně jich na sever Německa dorazí 29.
„Naši cestující se mohou těšit na nejmodernější, bezbariérové tramvaje s ekologickou klimatizací, Wi-Fi a prostorným interiérem. Do konce roku budou jezdit v pravidelném provozu s cestujícími,“ uvedla členka představenstva RSAG Yvette Hartmann.
V Rostocku nyní začíná zkušební provoz nové tramvaje, zatím bez cestujících, začne školení řidičů. Stadler tramvaj vyrábí ve svém polském závodě. Letos do Rostocku dodá ještě dvě tramvaje, kompletně bude zakázka hotová v roce 2027.
Nová vozidla postupně nahradí tramvaje typu 6N1, které pocházejí z let 1994 až 1996 a jsou vyřazovány po zhruba 30 letech provozu. Celkový objem zakázky je zhruba 100 milionů eur (2,5 miliardy korun).
Tříčlánková plně klimatizovaná vozidla mají délku 32 metrů a šířku 2,65 metru a nabízejí prostor pro 216 cestujících, z toho 75 sedících.
TINA je zkratkou spojení německého spojení Total integrierter Niederflur-Antrieb, tedy zcela integrovaný nízkopodlažní pohon. Tramvaj již jezdí v Darmstadtu a Basileji, zkušební provoz začal v Halle, další města ji mají objednanou. Kompletní datový list o tramvaji pro Rostock je zde.