Doprava ve městě Trolejbusy

Do pražských ulic se v sobotu po dvouměsíční přestávce vrátí trolejbus

Trolejbus Škoda 24Tr Irisbus v barvách DPP. Autor: DPP - Ondřej Volf
Trolejbus Škoda 24Tr Irisbus v barvách DPP. Autor: DPP - Ondřej Volf
Trolejbusovou linku 58 zajišťuje vozidlo Škoda 24Tr Irisbus s pomocným naftovým motorem

Od úterý bude po rekonstrukci opět otevřena Prosecká ulice v Praze, což umožní návrat linek MHD na původní trasy. Týká se to především denní autobusové linky 140. Díky zakončení oprav opět vyjede po dvouměsíční přestávce i jediný pražský trolejbus, který zajišťuje linku 58. Ta je v provozu jen o sobotách zhruba mezi 12:30 a 18:00.

Trolejbusovou linku 58 zajišťuje vozidlo Škoda 24Tr Irisbus s evidenčním číslem 9508, které Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) letos zakoupil od Plzeňských městských dopravních podniků a poprvé vyslal do provozu v srpnu.

Předtím DPP na trati testoval čtyři různá zapůjčená vozidla, po vrácení toho posledního (Ekova Electron 12T) letos v březnu byl provoz trolejbusové linky až do srpna přerušen. Po měsíci ježdění pak přišla koncem září rekonstrukce Prosecké ulice a další pauza.

Historický trolejbus při zahájení obnoveného provozu v Praze v roce 2017. Pramen: ROPID
Historický trolejbus při zahájení obnoveného provozu v Praze v roce 2017. Pramen: ROPID

DPP obnovil trolejbusový provoz 15. října 2017 přesně po 45 letech od zrušení původní trolejbusové dopravy v Praze. První trať mezi Palmovkou a Letňany měří pět kilometrů, přičemž trolejbusové vedení bylo vybudováno v délce 1,6 kilometru od Palmovky po konec stoupání v Prosecké ulici. Elektrifikace má přitom pokročit až do Čakovic a Miškovic (dnešní autobusová linka 140).

Na rozdíl od ostatních trolejbusů, které byly dosud na lince 58 testovány, nemá zmíněná Škoda 24Tr pro jízdu mimo trolejové vedení baterie. Místo toho je vybavena pomocným dieselovým hnacím agregátem, což DPP vnímá jako výhodu pro školení řidičů.

 

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Platamon

Trolejové vedení je až od zast.Kundratka k zast.Kelerka, cca 1 km směr nahoru a cca 0,7 km směr dolů. Z Palmovky má být až v budoucnu

Avlaky

Není to náhodou už starší kousek ten trolejbus?

Kubrt

Tak jistě, karoserie Citybus napoví 🙂
Je to veterán z Plzně.

SaulGoodman

Ale nutno říct nadčasový design. Stále vypadá lépe, než SORky NB vyráběné dosud.

Kubrt

To nepochybně. Za mě se mohla Agora vyrábět dodnes, místo Citelisu a Urbanwaye 🙂

Kalanis

Jo, během rozlučky s klasickými Citybusy jsem si dělal srandu, že jim tam jeden chybí. Ten s fajfkama. Bylo by to stylové, protože rozlučka byla na Strahově.

Partneři

Škoda transportation