Do Pražské integrované dopravy se přesouvá první CityElefant z Ostravy, provoz posílí „honeckery“
Vozidla nasazovaná na trať 171 vykazují kvůli stavu infrastruktury více poruch.
České dráhy posílí provoz v systému Pražské integrované dopravy (PID) o první jednotku 471 CityElefant, která dosud jezdila v Moravskoslezském kraji. K nasazení v Praze a Středočeském kraji dojde díky pořízení jednotek RegioPanter pro Moravskoslezský kraj. Středočeský kraj se s Českými drahami současně dohodl na navýšení počtu vozů řady Bdmtee v provozu na trati 171 mezi Prahou a Řevnicemi.
Po jednání se zástupci obcí a dopravcem o tom informoval náměstek hejtmanky Středočeského kraje Petr Borecký. „V důsledku nasazení těchto souprav fakticky navýšíme kapacitu vozů na trati o cca 30 %, což by mělo odstranit stav, kdy se lidé do vlaku nevejdou. Samozřejmě, v případě, že z nějakého důvodu daný spoj vlaku úplně odpadne, problém s kapacitou nastane,“ řekl Borecký.
Do Prahy se přesune jednotka 471.024. Předpokládaný přesun je začátkem února 2024. „Přesun jedné jednotky souvisí se zahájením sériové instalace ETCS do jednotek 471, kvůli které budeme postupně odstavovat po dobu úpravy příslušné vlaky. Jde tedy o posílení parku vozidel provozovaných v PID z tohoto důvodu,“ dodal mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Vozy odjinud, doplnění kabelu
Do poloviny roku se přesune pro provoz v PID i osm vozů Bdmtee přezdívaných jako také jako „honeckery“. Nasazeny budou pro soupravy z Prahy do Řevnic označované jako syslografy díky názvu řídicího vozu Sysel.
„Pro provoz s řídicími vozy musejí být vybaveny 18žilovým kabelem, proto nelze do souprav použít jakýkoliv vůz této řady. V Praze v této souvislosti bude nasazeno osm vozů Bdmtee s 18žilovým kabelem. Částečně jde o přesun, o výměnu za jiné vozy bez kabelu a o doplnění kabelu do několika vozů, které tento kabel nemají. Vozy jsou z České Třebové, Hradce Králové, Brna a Prahy (doplnění kabelu),“ upřesnil Šťáhlavský.
Náměstek hejtmanky Petr Borecký ve svém příspěvku na Facebooku současně uvedl, že vlaky na trati 171 vykazují větší poruchovost než na jiných tratích. „Další vozy by měly vyřešit problémy, které vznikají kvůli závadám dveří na této řadě vlaků. Ona to vlastně není závada. Jde o to, že ty dveře jsou uchyceny ve skříni soupravy a nerovnosti trati (mizerný stav) způsobí, že se skříží. Jinde v ČR tento problém v zásadě nevzniká,“ uvedl Borecký.
Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský uvedl, že závady na vozech jsou nejzřetelnější na této trati. „Příčiny lze hledat nejspíše ve vzájemné interakci vozů, v jejich konstrukci a stavu tratě, která je před obnovou. Může jít také o vliv vytížení vozidel, vysokou intenzitu provozu atp. v rámci PID. Těch faktorů tedy bude více,“ dodal.