Letecké společnosti Letectví

Do Prahy se vrací první dálková linka. Katarci budou létat s Dreamlinerem

Boeing 787 Dreamliner společnosti Qatar Airways v Praze. Foto: Michael Holeček
Boeing 787 Dreamliner společnosti Qatar Airways v Praze. Foto: Michael Holeček

Letecká společnost Qatar Airways je první leteckou společností, která obnoví v Praze provoz dálkových linek. Firma dnes oficiálně potvrdila, že od 1. července začne létat mezi Prahou a Dauhá.

Namísto dvou letů denně jako před vyhlášením nouzového stavu a pandemií koronaviru bude nabízet tři přímé lety týdně. Nasadí na ně Boeing 787-8 Dreamliner. Linka bude v provozu zatím v pondělí, středu a pátek, odlet z Prahy je v 16:00, z Dauhá v 8:10 s příletem do Prahy ve 13:10.

Qatar Airways nasadily zvláštní cenovou politiku: výrazně dražší je s nimi letět do samotného Dauhá, kam zpáteční letenky stojí kolem 28 tisíc korun, než do destinací s přestupem v katarském hlavním městě. Například z Prahy do Bangkoku stojí letenka 13 tisíc korun.

Katarský dopravce o sobě tvrdí, že je aktuálně největším mezinárodním dopravcem na světě s více než 270 lety do 45 destinací. Firma postupně obnovuje svoji síť linek.

Aktuálně má Letiště Praha potvrzený obnovený provoz od 22 leteckých společností do více než 70 destinací, což už je téměř polovina nabídky leteckých spojení v loňském roce.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrN

Vím, že už se to asi řešilo hodnekrát, ale jak mě pánové z Kataru donutí nastoupit na navazující let z Dauha, když si koupil levnější letenku s přestupem, ale zůstanu v Dauha??

Tomas

No .. pokud budeš mít jednosměrnou letenku, tak nijak.

Pokud si to koupíš jako zpáteční (PRG – DOH – XXX s úmyslem letět PRG – DOH – PRG), a nenastoupíš na let DOH – XXX, tak zbytek letenky propadne a neumožní ti letět).

Pavel

Opak je pravdou! V Dauha zajdeš na Transit Desk. Udáš průjem. Vyndají Ti kufry a nechají Tě se na Tvé náklady zrelaxovat. Pak je zkontaktuješ, řekneš, že jsi ok, ale už nemáš časový rámec k dokončení vsech segmentů. Všechno jde, jen karma je zdarma! Tak bys to neměl přehánět! A třeba i segmenty po delším overlayi i doletět. I když to není bezpodmínečně nutné!

Petr

Tak ta cena u toho Bangkoku je ale hodně zvláštní, takhle levně jsem ho u nich nikdy dřív neviděl. Mě jinak zajímaly dvě destinace, které jsou naopak skoro dvakrát dražší než před koronou – IKA za 15 tisíc (dřív 9 tisíc) a KUL za 26 tisíc (dřív 14 tisíc).

Y.K.

Ale zase to padá. Na vrcholu korony, když létali skoro sami, měli ceny za jednosměrnou letenku na zhruba 90 000, asi už tomu věří více, že nebudou vozit jen pár osamělých ztracenců.

Martin

S katarama bylo vždycky dražší letět do Dohy, než dál.

Richard P.

U mne maji qatarci velke plus ohledne refundace letenky, penize spatky po 2mesicich.100% vraceno na ucet. Koncem listopadu koupene Filipiny ,PRG-Manila. Urcite I v2021 s nima poletim

Ota Z.

zpátky se píše ze Z (tvl. naučte se aspoň ČJ, když píšete do diskuze… :-)))

michalspina

jen tak pro zajímavost: zrovna Katar je v rámci pandemie koronaviru nejnakaženější zemí na světě: mají 90 tisíc případů na 2,8 milionu obyvatel, tj. každý třicátý je/byl nakažený. zvláštní, že z/do Číny se v únoru lítat přestalo, ale u Kataru se to neřeší.
no co už, byznys je byznys.

Jeníček

Ty seš trochu Lojza, co? Když se to dělo v Číně, tak se toho o té nemoci moc nevěděla, zdála se jako velmi nakažlivá a hrozilo zhroucení zdravotního systému. Teď už víme, že to je horší chřipka s minimem obětí a díky preventivním opatřením (po návratu z Kataru zůstává karanténa a/nebo povinnost negativního testu) si můžeme dovolit linky kamkoliv.

Tomas

nic o tom, že je to chřipka s minimem obětí si nemyslíme.

To jsme si mysleli právě do té doby, než to fakt vypuklo (a někteří šmoulové si to myslí doteď). Realita je bohužel opačná.

Y.K.

Půl milionu mrtvých víceméně za tři měsíce globální exploze je minimum? No nevím. Ne všude to běží tak poklidně jako u nás v ČR.

Petr Whatever

S čísly se dá různě čachrovat. Například počítat každého, kdo umřel a měl u sebe virus jako, že umřel na covid. V současné době uvolňujeme opatření, ackoliv denní počet nakažených je vyšší, než když nouzový stav vyhlašovali.

Y.K.

Čachrovat se jistě dá. Oběma směry, podceňovat i přeceňovat. Tady teď nemáme nic jako geometrický nárůst, což jsme původně měli, ostatně jako všichni na planetě. Teď je lineární R= cca 1, což se bere jako zvladatelné a nevyžadující extra opatření.

Tomas

ano. je ze tehdy jsme meli narusty 100 pri poctu nakazenych nula nula nic.

nyni mame narusty 100 pri cca 2700 aktivnich pripadech, coz svesci o tom, ze se dari s virem aktivne bojovat a jeho nakazlivost efektivne snizovat.

nez tu budete plkat o tom, ze je to chripecka, bezte se podivat do zemi jako italie, spanelsko, veltsi cast jizni ameriky, nektere severoamericke staty.

jkjk

Jen pro zajímavost, v Kataru už mají otestováno 11 % populace.

michalspina

to znamená, že každý čtvrtý test je pozitivní. jen pro zajímavost, v Česku je to každý padesátý.

Mad_Majk

Vykašlete se už na počty nakažených, které neznamenají vůbec NIC! Tohle je jak poměřování pindíků. Každá země si vede statistiky jinak, každá země jinak testuje atd.

Tomas

A co je na tom zajímvaého?

Nějak ti uniklo to, že sice katarec začne lítat, ale že do čr s ním moc lidí nepřiletí, protože vstup do čr mají povolený pouze občané čr a unie, kteří navíc stejně po příletu stráví 14 dní v karanténě.

Supidio

Tak pokud vím, tak není potřeba karanténa, ale negativní test, jehož cena se už v ceně za letenku a případný pobyt jenoduše v ceně ztratí 🙂

beija

A pak, že to nepůjde, že se nebude lítat. Polovina loňské kapacity zní optimisticky.

DrFj

Kapacity rozhodne ne. Pise se o potvrzenych destinacich.

Janina

Navrhuji se podívat na prognózy Eurocontrolu pro Českou republiku. V počtech pohybů by se ČR mělo v srpnu pohybovat na asi 40% loňského roku. V počtu přepravených cestujících to už tak dobře nevypadá. Snad se mýlí.

Tomas

1) je to počet destinací
2) ta letadla budou objektivně poloprázdná (až prázdná) …

no, a chtělo by to číst .. místo 2 letů denně jsou to tři lety týdně (opět zdůrazňuji .. ty lety budou příštích pár měsíců poloprázdné)..

takže ano .. lítat se bude. vozit se bude vzduch (zaplatí to cargo)

Walker

Cargo to zdaleka nezaplati a od srpna navysuji na 5 letu. Predpoklad je, ze od zari to bude uz denne.