Automobily Doprava ve městě

Do Prahy míří další firma na carsharing, slibuje až 500 hybridních toyot

Toyota Yaris v barvách Anytime Carsharing. Foto: Anytime
Toyota Yaris v barvách Anytime Carsharing. Foto: Anytime

Další společnost v Praze chce přesvědčit obyvatele i návštěvníky, že je pro ně výhodnější nekoupit si auto, ale využívat ho jako sdílené. Společnost Anytime carsharing, která do Česka přišla přes firmu D-Mobility, chce v Praze mít až 500 hybridních vozidel Toyota Yaris. Konkurovat bude především největšímu tuzemskému carsharingu, společnosti Car4Way.

Podle mediálního zástupce firmy Vladimíra Michny by mělo být během dubna v Praze prvních sto vozidel, do konce roku pak pět set. Systém je podobný, jako u jiných carsharingových služeb: auta si zájemce vyhledá, rezervuje a odemkne přes mobilní aplikaci, vše je samoobslužné.

Zájemce o využívání Anytime carshare si stáhne bezplatnou aplikaci z Apple Store nebo Google Play a provede online registraci, která trvá do 15 minut. Stačí vyfotit průkaz totožnosti, řidičský průkaz a pořídit selfie.
Ceny začínají od 1,99 Kč za minutu použití vozidla a uživatel nic dalšího neplatí. Služba zahrnuje benzín, mytí i pojištění vozu. Součástí je i bezplatné parkování v modrých a fialových zónách. Platba proběhne automaticky po ukončení pronájmu z připojené platební karty. Car4Way začíná na necelých pěti korunách.

Carsharingové firmy cílí na fakt, že lidé auto využívají obvykle jen čtyři procenta z celkového času. Přitom musí hradit náklady na servis, údržbu, tankování i parkování, a to i v době, kdy auto vůbec nepoužívají. „Odhaduje se, že jeden sdílený vůz může v Praze uvolnit 8 až 15 parkovacích míst,“ uvedl Anytime v tiskové zprávě. V podstatě jde ale o půjčovnu aut s výhodami v podobě snadnějšího přístupu nebo bezplatného parkování.

Společnost Anytime carshare začala poskytovat služby v oblasti pronájmu aut v roce 2012. V současné době provozuje flotilu více než 8000 automobilů v různých segmentech. Působí ve 14 městech ve čtyřech zemích, zejména v Rusku, Bělorusku a Kazachstánu. Anytime vlastní skupina Mikro Kapital Group, kterou v roce 2008 založil podnikatel Vincenzo Trani.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anytime promokod

Kdyby někdo chtěl může využít můj promo kód „IND2QJ“ při registraci. Odměnou mu bude prvních 20 minut jízdy zdarma.

Standa

Kdyby někdo chtěl, může využít můj promo kód „GI0EKX“ při registraci. Odměnou mu bude prvních 20 minut jízdy zdarma.

Bilda

Do loňského roku jsem v Praze 4 v mém bydlišti měl problém zaparkovat. Kdybych odjel na nákup, zpět už před domem nezaparkuji .Po zavedení modrých zón se tato situace zlepšila protože lidé jezdící do práce do okolních firem z jiných částí Prahy už nemohli .Nyní si myslím že já budu platit 1200kč ročně a koukat na hybridní parkoviště před domem kde jako rezident opět nezaparkuji!

aldik

A proč pořád jen do Prahy?! V Ostravě působí akorát Autonapůl a to ještě už jen v centru, na Jihu auto před časem zrušili 🙁 Tady holt každý musí tu plechovku vlastnit, i když s ní třeba moc nejezdí

Leoš Konečný

Ať už s tím jdou do háje, akorát to zaplácá dáší parkovací místa s kravinami

železničář v důchodu

Poněkud (alespoň tedy vzdáleně) mi to připomíná ten ubytovávací systém v privátních bytech, proti němuž v nedávné době začalo „město“ docela brojit (a zbrojit) …

Most

Vzhledem k tomu, že Praha mění bezplatné parkování v modrých zónách pro hybridy, tak to tomuto projektu může zamotat ekonomiku. Klasické hybridy (nikoliv plug-in) od Toyoty obvykle neplní limit 50g CO2 pro bezplatné (resp. paušální za 100Kč/rok) parkování v modrých zónách .

Frantisek

A auta z půjčovny též? 🙂 Protože toto je opět další půjčovna vydávaná za sdílení…

Panelák

Třeba car4way. To je prostě autopůjčovna, i když se to musí free cool smart in nazvat „carsharing“, aby to kupovali mileniálové a hipsteři, co by do „autopůjčovny“ nešli.

„Cokoli-sharing“ (sdílení) je, když věc, kterou užívám jen částečně, v čase nevyužití poskytnu dalším. Ne že jako firma nakoupím stovky fungl nových aut, využitá na začátku na 0%, a udělám si z toho výnosný byznys ve veřejném prostoru.

Rada

Jasně, že je to autopůjčovna, jen má trochu jiný systém. Nevím, jak o tom smýšlejí mileniáni a hipsteři, ale osobně už jsem služeb CAR4WAY využil a služeb klasické autopůjčovny bych v té chvíli nevyužil. Potřeboval jsem se rychle dostat z jedné části města do druhé a než bych došel do autopůjčovny, podepsal smlouvu a převzal auto, tak už jsem byl v cíli. V té chvíli byla možná nejbližší autopůjčovna dál, než jsem se potřeboval dostat. Navíc dost pochybuji, že by mi v půjčovně pronajali auto na 20 minut. Jestli by se jim dařilo i pokud by nepoužili cool název carsharing… Číst vice »

Jméno

Privátní byznys zasírá svými podnikatelskými aktivitami veřejnou sféru a blbouni tomu ještě tleskají… dalších 500 aut ve městě, v centru, v modrých zónách – no naprosto super. Po chodníkách se zas válejí koloběžky a lidi místo aby je naházeli do Vltavy jen čumí, jak si něčí kšeft nárokuje jejich prostor.

Frantisek

No, možná se o něco sníží počet soukromých aut a koloběžek, nicméně zcela souhlasím, že je to zneužití původní dobré myšlenky (mám auto a půjčím ho na dobu, kdy je nepoužívám) k obejití překážek standardního podnikání (půjčovna se vším všudy). Myslím, že podpora by nemusela být tak přehnaná, byť někoho skutečně k nepořízení vlastního vozu (a nezabírání místa na ulici v době, kdy jej může užít někdo jiný) nalákat může.

Qěcy

Půjčovny, co rozparkovavaji svá auta po Praze. Nám zaparkovalo před barákem tři a ještě úplně prasecky s velkými mezerami a nakřivo k obrubníku. Ještě jednou, a volám měšťáky.

Jiri

Uz jen ta predstava, ze nekde uviznu v kolone, ale presto budu platit kazdou minutu, i kdyz treba za tu kolonu muze nekdo jiny…. nelibi se mi to proste. To si radeji pujcim na cely den treba od Alama, budu znat cenu predem a benzin jde na me. A budu urcite vic spokojenejsi a netlacit tolik cas ako u tohoto.

Poudy

No vidíte, tak vy si to půjčíte u Alama a někdo zase tady u těch. Nikdo vás nenutí tuhle službu využívat 😉

petr.r

auto se nepůjčuje.

Neználek

Je takový problém, nazývat věci pravými jmény? Opakuji, že sdílení je o něčem jiném a tohle je jen a pouze další půjčovna, generující zisk úzké skupině lidí, navíc v prostředí s relativně kvalitní dopravní obslužností.

Jan Winter

Co to je za socialistické blouznění? Samozřejmě, že je cílem generování zisku nebo si myslíte že někdo investuje do 500 aut a pak to bude provozovat jako charitu? Nic vám nebrání přijít s vlastním nápadem a vydělat na něm… namísto utápění se v čecháčkovské závisti a frustraci z vlastní neschopnosti.

Vojta

To je zas taková nevyužitá šance. Na ježdění po Praze je auto v 90 % nesmysl. Potřebuji auto na víkend. Běžně zajdu do autopůjčovny, za auto velikosti Yarise zaplatím cca 1300-2000 + palivo (dejme tomu 1,5-2 Kč/km). Bylo by paráda, kdybych měl autopůjčovnu blíž a nemusel jsem řešit papírování. Tady zaplatím v nejlepším 3900 + 5Kč/km nad 330 km. Tedy i v ideálním případě, že bych najel dost přesně těch 330 km, vyjde tohle o nejméně 50 % dráž než normální půjčovna. A to nemluvím o tom, že by bylo parádní, kdyby auto šlo vrátit kdekoli se mi to hodí.… Číst vice »

M.S.

Opravím Vás, Car4Way toto mezi Prahou a Brnem u svých Octavií dovoluje

Vojta

Díky, netušil jsem (skoro myslím, že to tak ještě na podzim nebylo).

Rada

Citigo je na víkend u nejmenované „carsharingové“ firmy za 1 390 Kč (200 km je v ceně, další km jsou za 4,9 Kč vč. paliva).

petr766

Ne sharing, ale obyčejný komerční byznys – půjčovna. Akorát bez stálé provozovny

Frantisek

Ano. Ušetří to ovšem jízdy ze dvorku a zpět, a možná někoho přiměje vlastní auto nemít. Akorát to opravdu není sdílení, a nevzhlížel bych k tomu nutně jako ke spáse. 🙂