Do Prahy letí druhý Airbus A220 pro Smartwings, z Montrealu dorazí bez mezipřistání
Airbus A220-300 Smartwings v barvách ČSA (OK-EYA). Zdroj: Czech Airlines Handling

První letoun A220 je nasazován například na lety do Paříže, Valencie či na Mallorcu.
Super ale odškodné za zpožděný let z nich taháme soudně už půl roku.TUI svou povinnost uhradil za týden po podání reklamace . SmartWings je prostě shit.A i když s cestovkou často nelitam je jen dobře, že je už některé české cestovky opouští.
To jsou zase plky….
Zajímavé, že zájezdy s TUI z ČR létá SW 😀
A o tom, že by konkurence v podání ukrajinsko-tureckých Skyline byla nějaká výhra si můžete přečíst v recenzích různě po webu.
TUI, jakožto největší cestovka na světě, nelítá pouze z ČR. Já jsem s nima letěl z Belgie. A to jsou opravdové letadla TUIky. Žádné špinavé ACMI z východu.
SW potřebuje konkurenci jako prase drbání.
A jakou konkurenci byste si na letech do Egypta představoval? Tušíte jaká sorta lidí lítá do Egypta? Však to je ta nejlevnější dovolená co se dá v ČR pořídit.
S tou nejlevnější dovolenou to nemyslíte vážně, že ne?
Fotka z přiletu není?
Dá se najít
https://www.jetphotos.com/photo/11633956
Zajímavé, že má zatím z liverky jenom ocas a wingtipy. OK-EYA přiletěla rovnou komplet.
Prý se to dolepí nebo už to je dolepeno.
EYA má taky samolepky mimo ocas
Šedý mor. Koho tím chtějí přilákat, když emirates prezentuje letadlo, které uvnitř vypadá, jak krása samotné Prahy?
No, tak myslím, že zrovna Smartwings se nikoho lákat nesnaží. Jejich business model spočívá na výhodných podmínkách pro cestovní kanceláře. A ono v Evropě má tmavé interiéry kde kdo (např. Eurowings, Brussels Airlines atd.). A mně se navíc tahle jednoduchost líbí daleko víc než Emirates kýč.
WC s okýnkem… to je skoro luxus 🙂 Nepamatuji, že bych na to v jiném letadle natrefil.
Hned se mi z té představy ulevilo…
Okienka na WC mali napr. TU-134, u ČSA TU-134A. Ale pretože WC boli medzi motormi, tak okienko bolo nad úrovňou motorov. Mimochodom bol odtiaľ krásny výhľad na nočnú oblohu. https://www.planes.cz/cs/photo/1101410/tu134a-ok-cfg-czechoslovak-airlines-csa-csa-ok-praha-ruzyne-prg-lkpr
Jen škoda, že to okýnko je za zády sedícího.
Nemá někdo prosím zkušenost, proč po 3 1/2,hodinách letu, někde na úrovni Grónska letí ve FL 270? Mi to přijde ne moc ekonomická hladina
Prostor NATHLA (North Atlantic High Level Airspace) je mezi hladinami FL285 – FL420. Aby bylo možné vstoupit do tohoto prostoru, je nutné specifické vybavení letadla, kterým A220 pravděpodobně nedisponuje, např. ADS-C. Existují tratě severem, přes prostor Reykjaviku, kde je výjimka a je možné tyto tratě využít i bez tohoto vybavení, zároveň jsou tyto tratě pokryté VHF komunikací a ADS-B pokrytím. Není tedy nutné ani HF radio. Předpokládám, že někde na úrovni Islandu zahájí stoupání do vyšších hladin.
Trefil jste to stoupání naprosto přesně 👍
Severní tratě, tzv. Blue Spruce byly zrušeny. Proto jim asi nezbylo nic jiného než letět pod NAT HLA kvůli vybavení.
https://ops.group/blog/nat-changes-2025-no-more-blue-spruce-routes/
Sorry,minus omylem. Chtěl jsem se podívat kdo dal to první a šup už tam bylo druhe
Když dáte palec nahoru, tak se to zase zruší, ne?
Hlavně nechápu to „Chtěl jsem se podívat kdo dal to první “
Taková funkce tu přeci není? Nebo mi něco uniká?
Obojí zvyky z babiDNESu… 🙂
Není a nevíme to ani jako admini a upřímně je nám to naprosto ukradené:-)