lot
Cestovní ruch Infrastruktura Železnice

Do pivovaru ve Velkých Popovicích budou jezdit turistické vlaky Českých drah

Pivovar Kozel ve Velkých Popovicích. Autor: Plzeňský Prazdroj
Pivovar Kozel ve Velkých Popovicích. Autor: Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj a České dráhy se dnes dohodly na zavedení vlakového spojení z Prahy do pivovaru ve Velkých Popovicích. Prazdroj zprovozní vlečku, která sem vede ze Strančic na 4. koridoru, a objedná u drah turistický vlak.

„Předpokládáme, že pojede jeden pár vlaků, a to každou sobotu. Na spoje zařadíme motorovou lokomotivu a dva historické vozy s kapacitou sto osob,“ řekl obchodní ředitel Českých drah Jiří Ješeta.

Zahájení provozu je směřováno na květen, záleží ale na tom, jak rychle se pivovarské skupině podaří dát dohromady zchátralou vlečku. Nejspíš půjde pouze o sezonní vlak, jízdní řád ale ještě není upřesněn. Dráhy rovněž nesdělily, s jakou lokomotivou na spoj počítají a kolik za objednávku pivovar zaplatí.

„Vlakové spojení do pivovaru fungovalo řadu let. Nyní jsme se rozhodli iniciovat oživení vlečky, a vůbec poprvé v historii ji využít pro osobní přepravu,“ uvedl Rudolf Šlehofer, manažer pro turismus a historické dědictví Plzeňského Prazdroje. Podle něj je výhodou vlaku oproti autu mimo jiné fakt, že si výletníci budou moci dát pivo.

 

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

Pro neznalé malá ukázka: https://youtu.be/D4q6hNPDUaA

František

Ocenil bych, kdyby po těch vlečkách vozili i ječmen, chmel či hotové pivo, a zmizely tak zase nějaké ty těžké vozy ze silnic. Hned by mi pak lépe chutnalo (i když drobnou vadou na kráse by zůstalo, že leckteré dnes vaří jinde, než odkud pochází).

železničář v důchodu

Výrobci „europiv“ už nevědí, jak při klesajícím zájmu o jejich těžko pitelné patoky prorazit, tak vymýšlejí hovadiny – má-li to ale znamenat opětovné zprovoznění docela hezké vlečky, a kdyby to snad dokonce mělo znamenat i dopravu alespoň části surovin a hotového piva po dráze místo po silnici, tak by určitě zasloužili „palec nahoru“: lepší, když drobínek ze svých nehorázných zisků utratí za obnovu vlečky, než aby i tyto finance odtekly do zahraničí!

Jiří

Do areálu pivovaru v Plzni odbočuje z plzeňského depa také vlečka. Tu by také pivovar mohl obnovit a vést tam zvláštní vlaky z Prahy.

železničář v důchodu

No, to spíše vlaky z a do Bavorska, aby z toho mohly být větší tržby – a bylo by navíc i o jednu úvrať méně …

Asdf

Ale vůbec ne poprvé v historii. Ještě v 90.letech na Den kozla jezdily parní vlaky z Prahy do Popovic.

Vít Jůza

To už je asi doba praehistorická ….

mirekk

Poslední parní vlak na Den Kozla jel v roce 2005. Takže později než v 90. letech 🙂