Flotilu Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) rozšířila další tramvaj Vario LFR. Dopravní podnik za ni zaplatil necelých dvacet milionů korun, dodavatelem byla společnost Pragoimex.
Vůz číslo 248 je posledním vozem z typové řady Vario nejen v Olomouci: Pragoimex na tento typ už nemá žádné objednávky. Jde o tramvaje, které se vyrábí v Krnově od roku 2004. Někdy mají dopravci smlouvu na jejich dodávku přímo s Aliancí TW Team (Krnovské opravny a strojírny, Pragoimex a VKV Praha), někdy přímo s Pragoimexem.
Pár fotek z příjezdu našeho Varia!👍🚋🥳
Posted by Dopravní podnik města Olomouce, a. s. on Friday, October 2, 2020
Samotná tramvaj vyšla DPMO na 19,3 milionů korun, dalších pět milionů je na servis a náhradní díly, jak vyplývá z registru smluv. Dopravce za modernizaci desítek let staré tramvaje včetně servisu zaplatí téměř tolik jako Dopravní podnik Ostrava za nové tramvaje od Stadleru, které jsou plně nízkopodlažní a větší. Tramvaj Vario LFR vzniká výměnou vozové skříně za částečně nízkopodlažní a dodání nové elektrické výzbroje.
DPMO je jedním z městských dopravců, který preferuje při soutěžích na modernizaci tramvají či nákup nových metodu výběru po jednom či dvou kuse tramvají. Takový způsob spolehlivě odradí větší výrobce, protože se jim nevyplatí počítat nabídku na jednu či dvě tramvaje. Pragoimex a na něj napojené firmy tak mají v Olomouci dlouhodobě monopol na dodávku tramvají. Nakupování po jednom kusu pokračuje i letos, kdy DPMO uzavřel smlouvu na nákup tramvaje EVO1/O za více než 27 milionů korun. Jde o nejdražší sólo tramvaj v zemi.
Zkušenosti z jiných měst i zemí přitom ukazují, že tramvaje lze pořídit levněji. V Německu se například řada menších dopravních podniků spojila kvůli nákupu tramvají kvůli dosažení nižší ceny.
V Olomouci jezdí už 20 tramvají VarioLF, dalších 14 je ve verzi VarioLF+.
Za ty peníze je to ostuda.
Jo bohatá Haná…
Je to tak všude se šetří a nakupuje ve velkém nebo ve spojení aby se dosáhlo co nejnižší ceny . Hold už neplatí že si hanák nechá vrtat koleno než pustí groš
Zejména, když pouští groš, který není jeho. Navíc se část z něj hezky vrátí do kapsy, která už je jeho.
Hoši, hoši, zajímavé, ale ta čeština 🙁
To doufám, že je to poslední Vario. Myslím úplně poslední.
A už je vyřešená vozovna?
Ne, ale v současnosti (výluka přes centrum) je v PD vypravováno 34 vozů ze 68. A ta plného provozu pak zhruba 46 (max. – pokud by byla zdechlé všechny Astry a Tria, což jsem ještě neviděl, pak 51). To je pak každá vozovna malá…
To Vám v Olomouci nezávidím, tuhle tramvaj nesnáším.
my jsme si už zvykli 😀
Taková hrubka ve slově zvykly, stydte se!!!!
Jane, stydět byste se měl především Vy! A ještě pana Tomáše takto drze upozorňujete na neexistující chybu. Že vy jste v první třídě na základní škole nedával pozor?!
Neslplet se ty my všichni takže meke
Kdyby to alespoň mělo nový podvozky a klimu, tak by to bylo ucházející, ale to že je tam nová kasle a elektrická výzbroj z toho nedělá dobrou tramvaj.
Předpokládám, že bez klimy?
Jako obyvatel Olomouce musím jasně říct, že Olomoucká radnice je bohužel prolezlá nejen korupcí a klientelismem, ale i totální neschopností.
Tak to je dobrý, ne? Když je korupčník a klientelista neschopný, tak nezvládne nadělat tolik škod korupcí a klientelismem.
Kéž by. Bohužel jsou neschopní všeho potřebného, zato v zlodějinách až moc.
Nejspíše máte,ale dokud nedodáte důkazy co obstojí u soudu, je to jen tlachání.
Vypadlo slovu…. máte pravdu,ale……