Do modernizace přejezdů půjde letos méně peněz, nehod na nich ubývá
Přejezd na trati České Budějovice - Český Krumlov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nehod na přejezdech bylo loni nejméně za posledních pět let.
Nehod na přejezdech bylo loni nejméně za posledních pět let.
Zajímavým místem jsou Úvaly, kde autobusy objíždí nádraží podjezdem a pokud se nepletu, tak je dost široký a není vůbec daleko. Může se mylně zdát, že jde o hlavní třídu na Kolín, avšak Úvaly mají něco jako obchvat a ještě jeden skibidi obchvat se začne stavět letos.
Modernizovat ale také rušit..znám x přejezdu co se dá zrušit.
Taky jich pár znám, ale je to politicky neprůchodné. Protože politik (zastupitel) si přeci své voliče zbytečně naštvávat nebude, takže i když v tom smysl uvidí, tak bude zásadně proti, pokud ví, že i obyvatelé (jeho voliči) budou proti
Na ilustrační fotce chybí šraňky nebo alespoň strážní domek. Když tam není nadjezd…
Tam přejede traktor maximálně párkrát za rok a možná i nějakej houbař
K čemu strážní domek? Zhoršení výhledu?
Protože „to tak bylo vždycky“. Stejně jako všude býval výpravčí, signalisté, na mašině kromě fíry i pomocník, přes zhlaví max. 100 km/h a to jen na hlavních tratích, v jízdním řádu žádný takt ale pár náhodných výstřelů všemi směry denně, místo hradel hlásky atd. Holt, šotonostalgie 🙂
Z tehle polozky se casto platila spis nova streva u jiz dele existujicich PZS. Zajimavejsi udajnby byl vyslovene pocet nove zrizovanych PZS kne dosud nebyly, a vubec nejzajimavejsi pocet mist, kde se tim odstrani TOR, idealne pak kolik takovych je celkem. 🙂
Někde se ruší a někde se budou budovat nové…. Převzato z FB. V Rožnově se rýsuje výstavba jednosměrného úrovňového přejezdu v místě stávajícího podchodu mezi OC Billa a čerpací stanicí ❤️ a také výstavba bezbariérového podchodu u vlakového nádraží ❤️Jednalo o tom dnes vedení rožnovské radnice s Mojmírem Nejezchlebem, náměstkem pro modernizaci dráhy Správy železniční a dopravní cesty 🤝 Místo podchodu tak vznikne přejezd pro automobily, které by mohly jednosměrně vyjíždět z ulice 1. máje na silnici I/35. Součástí přejezdu bude bezbariérový přejezd pro cyklisty a přechod pro chodce 👌 Díky přejezdu se ušetří lidem čas a sníží se dopravní… Číst vice »
Asi bude trochu rozdíl mezi přejezdem na koridorové trati, kde se jezdí rychle a přejezdem v centru města těsně před zhlavím stanice, kterou trať neprůjezdně končí.
Nedávno jsem byl na Osoblažce a přišlo mi dosti absurdní, že na tak málo vytížené trati jsou ty nejvíce vybavené přejezdy a na některých tratích kde je těch vlaků více a vyšší rychlost nemají zdaleka takové zabezpečení.
Ano,osoblazka kde jede vlak max. 40 zavory a hlavni trať Krnov-Jindrichov co par metrů přejezd bez zavor a před ním snížení rychlosti z 80 na 60…
nebo třeba Mělník, přejezdy bez závor a rychlíky kilo
Hlavně je třeba proškolit řidiče silničních vozidel.
200 mil. Kč rozdíl, to je tak půlka jednoho nadjezdu. Je např. 375 mil. Kč za přeložku 470 m silnice s jedním mostem normální silniční cena? Nebo (ne)normální železniční cena?
Za mě je tohle špatný krok, nejen na regionálních tratích rostou jako houby po dešti trvalá omezení rychlosti kvůli přejezdům (viz v poslední době třeba trať 200)…
Nedobře se na to díváte. Pak totiž můžete přidání blikačů nebo závor vykázat i jako zvýšení rychlosti!
Otázkou je, nakolik to s tím souvisí, resp. zda by modernizace přejezdu zabránila zavedení snížené rychlosti. Leckde jsou světla, a přesto se zpomaluje na 10 km/h, a to i, když je na vlak vidět z dálky. Nebo jestli by rychlost zvýšili po instalaci závor (do jejich prvního projetí)…
Příklad, kde jsou světla a stejně se zpomaluje na 10 km/h? Já jich tedy moc neznám 🙂
A nebo vznikají omezení rychlosti tam, kde doposud nebyla, i když došlo z vybudování zabezpečovacího zařízení.
Viz Střítež nad Bečvou – dokud byly jen kříže, jezdilo se 60 km/h. Udělaly se světla bez závor, a je přes přejezd omezení na 30 km/h už několik let.
Obecně by vlaky na všech přejezdech měly mít povolenou jen rozhledovou rychlost. Jinak je strojvedoucí budoucí vrah.
Jasně, každej co leze na stanoviště si říká, koho dneska zavraždíme… Po kolejích jezdí vlaky a kdo to nepochopí je sebevrah nebo blb, ale skončí stejně…
Doporučuji si nastudovat význam slova „vrah“.
Tam ale to snížení rychlosti nemělo a nemá souvislost s instalací světel namísto křížů, ale s tím, že přejezd přímo sousedí s křižovatkou s hlavní silnicí, a je to zkrátka rizikové místo kde se nejspíš staly i nějaké nehody. Každopádně takových případů, to jsou opravdu výjimky, jinak spíš v poslední době Správa železnic snižuje rychlost zejména na přejezdech přes polní a lesní cesty, kde jsou jen kříže nebo STOPka. Tohle přitom v Německu nebo Rakousku mají vyřešené úplně jinak, tam tyhle polní a lesní cesty vůbec nejsou vedeny jako veřejný železniční přejezd, a nebrzdí se tam kvůli nim…
Rizikové místo to bylo už předtím a je stále, nicméně ta třicítka tam opravdu vznikla až instalací PZZ (tedy po několikamilionové investici)…
Předtím se tam normálně jezdilo 60.
To stejné je na trati 310 mezi Krnovem a Moravským Berounem. Tam na 16!!! přejezdech snížili rychlost na 60 (50)km/h. Je ale s podivem, že to je jenom na úseku, který má na starost Ostrava, jakmile se dostanete pod Olomouc, tak tam žádná omezení kvůli přejezdům nejsou.
Ano, to stejné třeba Tábor – Písek, nedávno třeba Martinice v Krkonoších – Rokytnice nad Jizerou. Po výluce a údržbových pracích a týdnech NAD namísto zlepšení přijdou trvalá omezení rychlosti, to se vyplatí 🙂
Očekával jsem spíš nějaký systémový program pro odstraňování přejezdů z koridorů, vícekolejných tratí a v podstatě tam kde se jezd nad 120 km/h.
Ne se plácat po zádech, té statistice snižování nehod uvěřím, až bue nějaká delší řada v podobě cca 20 let.
No ty by už nevyšlo, proto se použije 5 let…
Jak se určují přejezdy, které se budou modernizovat? Na vesnici nám na III. třídu, kde denně projedou 3 auta a traktor, dali světla i závory a o 100 metrů dál na II. třídě s poměrně silným provozem nechali jen světla 🙂
Tak hlavně má být ten jeden přejezd zrušený, když 100 metrů je druhý.
Před takovým paušálním přístupem lze varovat. Může jít o přejezd s vysokou poptávkou chodců, kteří po případném zrušení budou chodit přes koleje a ohrožení bude řádově větší.
I tak stojí za zvážení dát tam zákaz vjezdu a udělat z toho přechod. (Debatovat o cyklistech. O zachování fyzické možnosti projet autem kvůli IZS)
A to jako proč? Protože vláčky mají vždy přednost? 😉
Když už na ten přejezd na té trojce sahali, tak to udělali kompletně? Na té druhé třídě už byla světla, tak to bylo považováno za dostatečné a možná při nějaké další rekonstrukci?
O jakou vesnici a přejezd se jedná ať se můžeme bavit konkrétně.
Jde o tenhle přejezd: https://maps.app.goo.gl/5SrCpVh9bDU25CsF9?g_st=com.google.maps.preview.copy