Do Marseille dorazily nové tramvaje CAF Urbos, vyjedou s otevřením dalších 6,2 kilometru kolejí
Nová tramvaj CAF Urbos pro Marseille. Foto: Ville de Marseille

Španělská společnost vyrábí tramvaje ve svém francouzském závodě.
Zima je nepřekvapí, s tím prorazí každou závěj.
A že jsou v Marseille často
“Tramvaje z nové objednávky pro druhé největší francouzské město se vzhledem příliš neliší od modelu Bombardier Flexity Outlook, který již ve městě jezdí.” — to by se ve Výzkůmném Ústavu Tramvajovém nestalo…
To by se nestalo nikde v ČR, neboť u nás nějaký důraz na design nemá tradici.
Mně třeba ostravské Stadlery a Škody přijdou designově velmi podobné a prý to tak chtěl zákazník…
Moc pěkné. Jen škoda těch sedaček, pod kterými není prostor na nohy.
Někam se ty kolečka dát musí.
O designu žádná. Ovšem když vidím ten monstrózní přední převis, tak se se obávám, že koleje budou plakat. ( Myslím ty v obloucích).
Normální multigelenk, který je na západ od našich hranic naprosto běžný.
Už jsem je m tam.pod.to video v ETA psal že ta naše pražská 52T je mnohem prostornější, má měkčí sedadla a je nohem hezčí!
A hlavně je od správného výrobce…
Už to není ani zajímavé a ani vtipné pane kolego! Ale i tak se nabízí otázka. Vy byste opravdu raději chtěl tu tragedii co si koupili v té Francii než tu naši širokou, tichou a velmi pohodlnou tramvaj co koupila Praha??? Pro mě jako uživatele je to jasná volba.
Zatím nevíme, jaká je to tragédie, protože s cestujícími to ještě nevyjelo. Osobně s těmi staršími jsem se projel a žádná tragédie to nebyla.
Viděl jsem video – porovnával jsem vnější i vnitřní design i uživatelskou přívětivost. Opravdu není o co stát. Naši novou pražskou 52T už jsem jel a je to tichounké, široké, má to měkká koženková velmi jednoduše omyvatelná sedadla jako mají pražské autobusy (palec nahoru) a po těch velmi zprasených tramvajových křižovatkách na dřevěných pražcích (namísto zalití do betonu nebo betonových pražcích) kde všechny ostatní tramvaje velmi ztrácí stabilitu a poskakují jako kůzlata a dělají obrovský kravál, 52T doslova proplouvá stabilně a velmi-velmi tiše !!! Takže do teď jsem měl za nejlepší tramvaje španělské tramvaje od CAFu, od teď to suverénně… Číst vice »
Hmm, a jak byste nazval předchozí modely našeho JSV, např. zázrak 14T?
https://zdopravy.cz/nicila-koleje-stvala-cestujici-po-modernizaci-a-opravach-si-praha-na-tramvaje-14t-zvykla-184396/
Délka 42 metrů, kam by to v Praze dali?
Samozřejmě, 52T je sice o 20 cm užší, ale jistě prostornější.
A dražší…..-:)
Tak, každý máme iný vkus, ale toto je Multipla na koľajách …
Ta první fotka interiéru mi přijde jako maketa z nějaké dětské herny.
To je varianta „lehce udržovatelný ANTIVANDAL“.
Vzhledem k tomu, že má tramvaj jet až do La Castellane (nejvíc vykřičená čtvrť v Marseille), tak je to docela potřeba
Dizajn si vybrali obyvatele v referendu. V podstatě každý výrobce ve Francii nabízí každému městu čelní část a interiér dle přání.
Tento konkrétní má symbolizovat propojení Marseille s lodní dopravou na moři.
Veď preto som písal, že každý máme iný vkus. A aj toto sa očividne niekomu páči … Aj tú Multiplu si kupovalo kopec ľudí preto, lebo sa im páčila.
Môj názor je, že je to vyslovene ohyzdné. Ale to je len môj názor.
IMHO si lidi kupovali Multiplu hlavně kvůli kapacitě (počet sedadel) a také z ní údajně byl výborný výhled.
Přesně tak. Ve své době, kdo měl hodně dětí a současně málo peněz na opravdu velké auto, ani jinou možnost neměl. A dokonce mám kamaráda, co řekl, že mu design Multiply nevadí. To byla největší óda na její design, co jsem kdy slyšel. Tedy poměr užitku a ceny zvítězil nad krásou.