Do Marseille dorazily nové tramvaje CAF Urbos, vyjedou s otevřením dalších 6,2 kilometru kolejí
Nová tramvaj CAF Urbos pro Marseille. Foto: Ville de Marseille

Španělská společnost vyrábí tramvaje ve svém francouzském závodě.
Zima je nepřekvapí, s tím prorazí každou závěj.
A že jsou v Marseille často
“Tramvaje z nové objednávky pro druhé největší francouzské město se vzhledem příliš neliší od modelu Bombardier Flexity Outlook, který již ve městě jezdí.” — to by se ve Výzkůmném Ústavu Tramvajovém nestalo…
To by se nestalo nikde v ČR, neboť u nás nějaký důraz na design nemá tradici.
Moc pěkné. Jen škoda těch sedaček, pod kterými není prostor na nohy.
Někam se ty kolečka dát musí.
O designu žádná. Ovšem když vidím ten monstrózní přední převis, tak se se obávám, že koleje budou plakat. ( Myslím ty v obloucích).
Normální multigelenk, který je na západ od našich hranic naprosto běžný.
Už jsem je m tam.pod.to video v ETA psal že ta naše pražská 52T je mnohem prostornější, má měkčí sedadla a je nohem hezčí!
A hlavně je od správného výrobce…
Už to není ani zajímavé a ani vtipné pane kolego! Ale i tak se nabízí otázka. Vy byste opravdu raději chtěl tu tragedii co si koupili v té Francii než tu naši širokou, tichou a velmi pohodlnou tramvaj co koupila Praha??? Pro mě jako uživatele je to jasná volba.
Zatím nevíme, jaká je to tragédie, protože s cestujícími to ještě nevyjelo. Osobně s těmi staršími jsem se projel a žádná tragédie to nebyla.
Viděl jsem video – porovnával jsem vnější i vnitřní design i uživatelskou přívětivost. Opravdu není o co stát. Naši novou pražskou 52T už jsem jel a je to tichounké, široké, má to měkká koženková velmi jednoduše omyvatelná sedadla jako mají pražské autobusy (palec nahoru) a po těch velmi zprasených tramvajových křižovatkách na dřevěných pražcích (namísto zalití do betonu nebo betonových pražcích) kde všechny ostatní tramvaje velmi ztrácí stabilitu a poskakují jako kůzlata a dělají obrovský kravál, 52T doslova proplouvá stabilně a velmi-velmi tiše !!! Takže do teď jsem měl za nejlepší tramvaje španělské tramvaje od CAFu, od teď to suverénně… Číst vice »
Hmm, a jak byste nazval předchozí modely našeho JSV, např. zázrak 14T?
https://zdopravy.cz/nicila-koleje-stvala-cestujici-po-modernizaci-a-opravach-si-praha-na-tramvaje-14t-zvykla-184396/
Délka 42 metrů, kam by to v Praze dali?
Tak, každý máme iný vkus, ale toto je Multipla na koľajách …
Ta první fotka interiéru mi přijde jako maketa z nějaké dětské herny.
To je varianta „lehce udržovatelný ANTIVANDAL“.
Dizajn si vybrali obyvatele v referendu. V podstatě každý výrobce ve Francii nabízí každému městu čelní část a interiér dle přání.
Tento konkrétní má symbolizovat propojení Marseille s lodní dopravou na moři.