dkv_obrazok

Do Litvy dorazil první vlak od Stadleru. Kvůli rozchodu musel po silnici

Příjezd první jednotky Stadler FLIRT do Litvy. Foto: LTG LinkPříjezd první jednotky Stadler FLIRT do Litvy. Foto: LTG Link

Postupně do Litvy dorazí 15 jednotek, část jich bude akutrolejových.

Společnost Stadler Rail převezla v těchto dnech do Vilniusu první jednotku Stadler FLIRT pro litevského státního dopravce LTG Link. Pro výrobce jde o první zakázku na kolejová vozidla v Litvě.

O příjezdu první jednotky informoval LTG Link na svém facebookovém profilu. Kvůli rozdílnému rozchodu v Polsku, kde se jednotky vyrábí, a v Litvě, musely rozpojené části jednotky dorazit k zákazníkovi po silnici.

Jednotku nyní čeká spojování a zahájení prvních zkoušek, do provozu by se měla dostat příští rok. LTG Link si v roce 2023 objednal celkem devět elektrických pětivozových jednotek (EMU) pro meziměstský provoz na trase Vilnius – Klaipeda. Dále Stadler dodá šest akutrolejových třívozových jednotek (BEMU), ty mají jezdit na trase Kaunas – Šiauliai a Vilnius – Marcinkonys.

Stadler nové jednotky vyrábí ve svém polském závodě Stadler Siedlce. Pro firmu půjde o první akutrolejové jednotky pro provoz na širokém rozchodu. Hodnota kontraktu je 228 milionů eur. Smlouva umožňuje dodání až 54 jednotek, z toho třinácti elektrických jednotek, patnácti bateriových s dojezdem 100 kilometrů a jedenácti s dojezdem 70 kilometrů.

Jednotky pro dálkovou dopravu budou pětivozové s kapacitou 200 sedících včetně 16 míst v první třídě. Každá jednotka zvládne přepravu až 30 jízdních kol. Na palubě bude i bistro oddíl. Bateriové jednotky budou třívozové pro 128 cestujících a až 30 kol.

Příjezd první jednotky Stadler FLIRT do Litvy. Foto: LTG LinkPříjezd první jednotky Stadler FLIRT do Litvy. Foto: LTG LinkPříjezd první jednotky Stadler FLIRT do Litvy. Foto: LTG Link
Tagy LTG Link stadler flirt Stadler Rail
6 komentářů