To bude fajn dlouha linka pro bezdomovce, uz ted je jich v 17 az kam. Minulý tyden jsem se skoro pozvracel z toho zapachu, nikoho nenapadlo otevřít okenko a s lyselym oblicejem dychali nosem. Respekt, nebo mozna pomrele cichove buňky
Hodí se taky říct, že od 3. června (kdy bude otevřen Krejcárek) až do otevření tratě do Slivence bude kvůli nedostatku Kačen 19 z Pankráce zkrácena na Depo Hostivař a místo ní pojede na Lehovec linka 7.
Co ten hnusnej asfalt? Vypadá to hrozně devadesátkově :/
Jakub
1 rok
No, 17ka je dost dlouhá linka, její jízdní doba je 55min + případné zpoždění, tak chci vidět kde jako vezmou ty KTčka, kterých je už teď nedostatek kvůli 5ce a 19ce.
Kačen je spousta, v běžný den kromě 5 a 19 jezdí i na jiných linkách, o víkendu zajišťovaly mj XC a i tak ještě pár zbylo.
Na podzim se otevírá nový úsek Holyně – Slivenec, kde už smyčka bude, takže se opět uvolní KT8 z pětky.
Další úvrať je plánovaná až v Bohnicích, a to bude kdoví kdy. Je tam ale plánováno přetrasování 19, která by byla úvraťová na obou koncích.
Ve špičce vidím nějakých 38 pořadí na lince 17, takže i polovina je dost. Otázka je kdy se otevře Krejcárek, čímž se prodlouží linka 19. Měl být do konce května, možná to DP nechá ještě přes červen a s prázdninovými JŘ už bude vozů dost pro všechny linky.
Aktuálně jich nedostatek není, ale vyjde to akorát. Podíváme se dnešní provoz v ranní špičce: linka 5 má 15 pořadí s vozy KT8, linka 19 má 11 pořadí. Dalších 19 vozů se nám prohání na linkách 6, 7, 11, 16, 24. Ty se použíjí na polovinu linky 17. Zanedlouho se otevře Krejcárek, čímž se prodlouží linka 19 a bude potřeba o pár vozů víc. Celkem dnes vyjelo 45 z 49 provozní vozů. Šest vozů je v nějaké fázi údržby nebo opravy, další tři jsou po rekonstrukci a před zprovozněním (9106-9108). Od července začne prázdninový provoz, bude se nasazovat méně vozů… Číst vice »
Pavel
1 rok
Ta fyzická zábrana na zakončení trati… Pěkný český bastl. Doufám, že někoho napadne zastávky před otevřením aspoň zamést…
Tak ono celé to zakončení je provizorní, je to na recyklovaných BKV panelech. Hezké to není, ale vzhledem k tomu, že se to snad v dohledné době bude zase předělávat, tak asi nemá smysl do toho víc investovat.
Já si ale tvl říkám, co to kurňa je… Proč vypadají ty zastávky takhle? A… Tohle je asi vysvětlení. 🤦😅
I když… Nechápu, proč takhle vypadají i ty další nové zastávky po trase. To se zase bude vše pak rozkopávat, nebo co? Jakoze… Když jsem se díval na video, tak ty zastávky vypadají velice podobně jednoduše úplně všude. Všechny vypadají, jako kdyby je zalili jen asfaltem, či co…
Zejména zastávka „Sídliště Libuše“ na tom videu vypadá, jako kdyby měla jedna zastávka dvě naprosto odlišné nástupiště. Prostě wtf? U nové trati? Proč? Nechápu…
Nevím co je na těch zastávkách špatného. Prostě jednoduché nástupní ostrůvky, které dostačují. Osobně si myslím, že na zastávkách Hasičská Stanice Modřany a Observatoř Libuš, je naopak velmi nadstandardní vybavení, myslím obrazovky s odjezdy, vzhledem k jejich potenciálu a poloze.
Jo… A sídliště Libuše ti přijde v pohodě (dle toho videa, které teoreticky může i zkreslovat…) , jo? Doslova tam vidím obě nástupní hrany úplně odlišné.
Odlišné jsou možná povrchy, a to pravděpodobně proto, že jedna strana navazuje na chodník. Jinak je zrovna tahle řešena fakt pěkně, je tam přímý přestup na bus směr Kačerov/Kunratice/Háje.
Mě fascinuje displej s odjezdy tram v zastávce Zelená z.c.
(pro neznalé: je to poslední zastávka před Podbabou, jezdí tam jenom 2 linky tram, bus tam nestaví (jakože tram pojede za 15 minut, tak skočím na bus) a do Podbaby je to 7 minut pěšky 🙂 )
Displej asi financovala dotace EU, takže bych to neřešil. Prostě to flákli, kde zrovna něco opravovali, aby jim to ve skladu nestálo.
Že jsou důležitější místa jako třeba Kulaťák a různé terminály u stanic metra nebo přestupů tramvaj-bus je nezajímá.
Tvl… Nevím, jestli jsem slepý já nebo vy. Samozřejmě, že se mi nejedná o to, že je nástupiště hrana-hrana jedné straně a na druhé ne, což je poněkud logické, že jo…
Ale, jestli dobře vidím, a jakože bych ještě vidět dobře měl, tak vidím, že ono nástupiště hrana-hrana na jedné a té samé zastávce má povrch z dlažby, zatímco druhé nástupiště hned vedle, má ten jakýsi tmavý beton, či co to je…. O tom mluvím.
Ano Sidliste Libus je jedna jen asfalt (ta z centra) a ta druha kostky. Proc nejsou obe udelane kostkama nechapu, obe navazujou na chodnik, ten na druhe strane se teprva ted buduje. Stejne tak nerozumim tomu, proc pristresek ve smeru z centra ma lavicku a naopak ten do centra + autobus lavicku nema. Pritom je predpoklad, ze spis budou cestujici cekat na te zastavce smer do centra (alespon nez se postavi metro). A to, ze ten prostor zastavky Libus neni uz udelany pro pripadne pokracovani taky nechapu. Obzvlast kdyz je vedle nej prejezd pro silnici ze sidliste, kterej ted byl… Číst vice »
To se opravdu nedá pochopit, to je výsledek českého Kocourkova. Prostě přivezli zastávku a zrovna dělali tu stranu, tak to tam po russáckém způsobu flákli. Nějaký dělník neřeší, kterou stranou čeká víc cestujících, nemá to v popisu práce :-/
David
1 rok
A zpátky několik kilometrů couval? Není to proti předpisům?
A co křižovatka generála Šišky, to asi museli řidiči koukat, co se to děje? Když vás zezadu nabere T3, to rozhodně není standardní pojistná událost. To opravdu DPP nemá na to mít jeden měřící vůz KT8?
Víš o tom, že když tramvaje „couvají“ tímhle stylem, tak řidič nesedí v kabině vepředu, ale stojí vzadu, kde mají pod poklopem taky řidicí pult, sice drasticky omezený, jen na pár tlačítek, ale i přesto. Ten řidící pult vzadu je! To víš, že jo?
Co by řidiči koukali?
Dle map je tam světelná křižovatka, tak si řidič tram. „odskočil“ ke sloupku, „zažádal“ si o volno pro tram a když mu padly čočky, tak vyjel. Že jel po levé koleji si řidiči aut možná ani nevšimli.
Trať je dále vedena podél ul. GŠ, jižně od této ul., tak ani nehrozil konflikt s auty.
Proč by někoho měla tram „nabírat“, a zvlášť ještě zezadu?
Svetelna krizovatka to sice je, ale zapnuta jeste neni, to bude nejspis az v patek/sobotu. Kazdopadne asi nebyl problem to zaridit napriklad zastavenim provozu, nebo prostym danim prednosti vsem. Stejne tak se tam asi nejspis posledni mesice pohybovaly jine pracovni vozy.
To bude fajn dlouha linka pro bezdomovce, uz ted je jich v 17 az kam. Minulý tyden jsem se skoro pozvracel z toho zapachu, nikoho nenapadlo otevřít okenko a s lyselym oblicejem dychali nosem. Respekt, nebo mozna pomrele cichove buňky
Neotvirají kvůli klimatizaci… Halt pokrok nezastavíš :-/
Tahle tram klimu urcite nemela:)
Hodí se taky říct, že od 3. června (kdy bude otevřen Krejcárek) až do otevření tratě do Slivence bude kvůli nedostatku Kačen 19 z Pankráce zkrácena na Depo Hostivař a místo ní pojede na Lehovec linka 7.
Už vyšel i jízdní řád – http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/__7/20230603/7_(72_3)Z.pdf
Osobně bych tam točil 21 zády k sobě od Dvorců než odporné kachny.
Nejhorší tramvaj v Praze.
A nebylo by ještě lepší poslat linku 21 na trasu Libuš-Holyně nebo Libuš-Pankrác, tak aby byl šturc využit na 100%?
Doufám, že vnímáte termín „subjektivní“. 😉
Na mapách.cz je už tahle tram. trať vč. tram. zastávek zanesená 🙂
Libušákům to přeji, je škoda že neplatí i avizované trams spojení z Kobylis do Libeznice , to bylo představeno dříve !!!
Do Zdib.
Líbeznice v plánech nejsou.
Tam je každopádně nutná i účast SČK.
to tvrdé, uříznuté ukončení, to je jako co? to neznají smyčky? Nebo se trať plánuje prodlužovat?
Nejdřív je fajn přečíst si článek samotný, než jej začnu komentovat…
Ano, začít se má za dva roky, viz článek na tomto serveru https://zdopravy.cz/tramvajova-trat-libus-nove-dvory-prosla-hladce-posouzenim-vlivu-na-okoli-149188/
Co ten hnusnej asfalt? Vypadá to hrozně devadesátkově :/
No, 17ka je dost dlouhá linka, její jízdní doba je 55min + případné zpoždění, tak chci vidět kde jako vezmou ty KTčka, kterých je už teď nedostatek kvůli 5ce a 19ce.
Kačen je spousta, v běžný den kromě 5 a 19 jezdí i na jiných linkách, o víkendu zajišťovaly mj XC a i tak ještě pár zbylo.
Na podzim se otevírá nový úsek Holyně – Slivenec, kde už smyčka bude, takže se opět uvolní KT8 z pětky.
Další úvrať je plánovaná až v Bohnicích, a to bude kdoví kdy. Je tam ale plánováno přetrasování 19, která by byla úvraťová na obou koncích.
Při obsazení těchto tří linek stále deset vozu zbývá. Na lince 17 bude jen polovina pořadí v KT8.
Ve špičce vidím nějakých 38 pořadí na lince 17, takže i polovina je dost. Otázka je kdy se otevře Krejcárek, čímž se prodlouží linka 19. Měl být do konce května, možná to DP nechá ještě přes červen a s prázdninovými JŘ už bude vozů dost pro všechny linky.
S otevřením Krejcárku si svoje západní konečné prohodí 7 a 19, čímž se 19 naopak zkrátí
Aktuálně jich nedostatek není, ale vyjde to akorát. Podíváme se dnešní provoz v ranní špičce: linka 5 má 15 pořadí s vozy KT8, linka 19 má 11 pořadí. Dalších 19 vozů se nám prohání na linkách 6, 7, 11, 16, 24. Ty se použíjí na polovinu linky 17. Zanedlouho se otevře Krejcárek, čímž se prodlouží linka 19 a bude potřeba o pár vozů víc. Celkem dnes vyjelo 45 z 49 provozní vozů. Šest vozů je v nějaké fázi údržby nebo opravy, další tři jsou po rekonstrukci a před zprovozněním (9106-9108). Od července začne prázdninový provoz, bude se nasazovat méně vozů… Číst vice »
Ta fyzická zábrana na zakončení trati… Pěkný český bastl. Doufám, že někoho napadne zastávky před otevřením aspoň zamést…
Tak ono celé to zakončení je provizorní, je to na recyklovaných BKV panelech. Hezké to není, ale vzhledem k tomu, že se to snad v dohledné době bude zase předělávat, tak asi nemá smysl do toho víc investovat.
Já si ale tvl říkám, co to kurňa je… Proč vypadají ty zastávky takhle? A… Tohle je asi vysvětlení. 🤦😅
I když… Nechápu, proč takhle vypadají i ty další nové zastávky po trase. To se zase bude vše pak rozkopávat, nebo co? Jakoze… Když jsem se díval na video, tak ty zastávky vypadají velice podobně jednoduše úplně všude. Všechny vypadají, jako kdyby je zalili jen asfaltem, či co…
Zejména zastávka „Sídliště Libuše“ na tom videu vypadá, jako kdyby měla jedna zastávka dvě naprosto odlišné nástupiště. Prostě wtf? U nové trati? Proč? Nechápu…
Kdyby někdo nevěděl, o jakém videu mluvím..:
https://youtu.be/KLWNq5MVhWo
Nevím co je na těch zastávkách špatného. Prostě jednoduché nástupní ostrůvky, které dostačují. Osobně si myslím, že na zastávkách Hasičská Stanice Modřany a Observatoř Libuš, je naopak velmi nadstandardní vybavení, myslím obrazovky s odjezdy, vzhledem k jejich potenciálu a poloze.
Jo… A sídliště Libuše ti přijde v pohodě (dle toho videa, které teoreticky může i zkreslovat…) , jo? Doslova tam vidím obě nástupní hrany úplně odlišné.
Odlišné jsou možná povrchy, a to pravděpodobně proto, že jedna strana navazuje na chodník. Jinak je zrovna tahle řešena fakt pěkně, je tam přímý přestup na bus směr Kačerov/Kunratice/Háje.
Na chodnik navazuji obe strany, jenom na te jedne se ten chodnik jeste stavi.
Mě fascinuje displej s odjezdy tram v zastávce Zelená z.c.
(pro neznalé: je to poslední zastávka před Podbabou, jezdí tam jenom 2 linky tram, bus tam nestaví (jakože tram pojede za 15 minut, tak skočím na bus) a do Podbaby je to 7 minut pěšky 🙂 )
Právě proto, abys věděl že máš radši jít 7 minut pěšky 😀
Displej asi financovala dotace EU, takže bych to neřešil. Prostě to flákli, kde zrovna něco opravovali, aby jim to ve skladu nestálo.
Že jsou důležitější místa jako třeba Kulaťák a různé terminály u stanic metra nebo přestupů tramvaj-bus je nezajímá.
je to Libuš – ne Libuše….
Myslíte to, jak má jedna z těch zastávek přestup hrana-hrana na autobus? Tyjo to jsou ale blbci, že to neudělali i na druhý straně…
Tvl… Nevím, jestli jsem slepý já nebo vy. Samozřejmě, že se mi nejedná o to, že je nástupiště hrana-hrana jedné straně a na druhé ne, což je poněkud logické, že jo…
Ale, jestli dobře vidím, a jakože bych ještě vidět dobře měl, tak vidím, že ono nástupiště hrana-hrana na jedné a té samé zastávce má povrch z dlažby, zatímco druhé nástupiště hned vedle, má ten jakýsi tmavý beton, či co to je…. O tom mluvím.
Takže… Skoro to vypadá, jako kdyby jste to dělal vy s bráchou (Matem), kdy na jedné straně je to, a na druhé zase ono.
Ano Sidliste Libus je jedna jen asfalt (ta z centra) a ta druha kostky. Proc nejsou obe udelane kostkama nechapu, obe navazujou na chodnik, ten na druhe strane se teprva ted buduje. Stejne tak nerozumim tomu, proc pristresek ve smeru z centra ma lavicku a naopak ten do centra + autobus lavicku nema. Pritom je predpoklad, ze spis budou cestujici cekat na te zastavce smer do centra (alespon nez se postavi metro). A to, ze ten prostor zastavky Libus neni uz udelany pro pripadne pokracovani taky nechapu. Obzvlast kdyz je vedle nej prejezd pro silnici ze sidliste, kterej ted byl… Číst vice »
To se opravdu nedá pochopit, to je výsledek českého Kocourkova. Prostě přivezli zastávku a zrovna dělali tu stranu, tak to tam po russáckém způsobu flákli. Nějaký dělník neřeší, kterou stranou čeká víc cestujících, nemá to v popisu práce :-/
A zpátky několik kilometrů couval? Není to proti předpisům?
Pracovní vůz? To asi těžko bude proti předpisům…navíc má vzadu normálně řízení, jako každá i běžná T3 např. pro pohyb ve vozovně atd.
A co křižovatka generála Šišky, to asi museli řidiči koukat, co se to děje? Když vás zezadu nabere T3, to rozhodně není standardní pojistná událost. To opravdu DPP nemá na to mít jeden měřící vůz KT8?
Víš o tom, že když tramvaje „couvají“ tímhle stylem, tak řidič nesedí v kabině vepředu, ale stojí vzadu, kde mají pod poklopem taky řidicí pult, sice drasticky omezený, jen na pár tlačítek, ale i přesto. Ten řidící pult vzadu je! To víš, že jo?
Vzhledem k užití toho měřicího vozu 5521 by se mohlo docela hodit, dát mu dozadu plnohodnotné stanoviště.
5521 má vzadu o něco rozšířený pult pro zpětný pohyb. Není to úplně klasická T3.
Tak na Levského se zase otočí, že…
Tramvaj ve zpětném pohybu není ojedinělá věc, zejména měřící vůz 5521 viz https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/332314?searchParameters%5BcarId%5D=59729&searchOrders%5B0%5D=date&searchOrders%5B1%5D=carListingOrder&searchOrders%5B2%5D=whenPublished&listUrl=https%3A%2F%2Fseznam-autobusu.cz%2Fvuz%2F59729#photo
A proč navíc zbytečně předělávat KT8, když i tak je jich málo?
Co by řidiči koukali?
Dle map je tam světelná křižovatka, tak si řidič tram. „odskočil“ ke sloupku, „zažádal“ si o volno pro tram a když mu padly čočky, tak vyjel. Že jel po levé koleji si řidiči aut možná ani nevšimli.
Trať je dále vedena podél ul. GŠ, jižně od této ul., tak ani nehrozil konflikt s auty.
Proč by někoho měla tram „nabírat“, a zvlášť ještě zezadu?
Nejel zpátky po pravé koleji? Stejně to prý jel dvakrát s otočením se v Modřanech.
Třeba se měří jen při jízdě normálnim směrem.
Svetelna krizovatka to sice je, ale zapnuta jeste neni, to bude nejspis az v patek/sobotu. Kazdopadne asi nebyl problem to zaridit napriklad zastavenim provozu, nebo prostym danim prednosti vsem. Stejne tak se tam asi nejspis posledni mesice pohybovaly jine pracovni vozy.
„Několik“ = 1,7