Autobusy Silnice

Do Jablonce oklikou. ŘSD uzavírá část důležité křižovatky na rok a půl

Letecký snímek křižovatky Rádelský mlýn. Foto: Valbek
Letecký snímek křižovatky Rádelský mlýn. Foto: Valbek

Další omezení čekají motoristy na křižovatce Rádelský mlýn na hlavním tahu z Liberce na Prahu. Od úterních 18:00 bude kvůli rekonstrukci křižovatky uzavřeno napojení na silnici I/65 směrem na Jablonec nad Nisou a Rychnov u Jablonce. Motoristé budou muset po objízdných trasách přes Liberec nebo Železný Brod, řekl vedoucí odboru dopravy Libereckého kraje Jan Čáp. Původně měla být cesta na Jablonec uzavřena už od 29. března, Eurovia CS ale kvůli obavám z koronaviru práce přerušila.

Na rekonstrukci frekventované křižovatky se pracuje od začátku března. Stavbu zajišťuje konsorcium Eurovia CS, SaM a Integra, zbylé dvě firmy v práci podle Čápa pokračovaly po celou dobu. „Uzavírka silnice I/65 na Jablonec potrvá až do listopadu 2021,“ doplnil Čáp. Pro motoristy budou podle něj vyznačené tři objízdné trasy, jedna vede dál po silnici I/35 do Liberce a pak po silnici I/14 přes Kunratice do Jablonce. Další dvě trasy vedou z Turnova po I/10 na Železný Brod. Odtud je možné pokračovat přes Tanvald nebo po silnici druhé třídy přes Pěnčín.

Křižovatku Rádelský mlýn postavili počátkem 70. let. Původně šlo o křížení silnice I. třídy se silnicí II. třídy, dnes je rušné křížení součástí mezinárodní silnice E442. Podle posledního sčítání projede po silnici I/35 v tomto místě denně přes 33 000 aut a po silnici I/65 více než 12 350 automobilů za den. Rekonstrukci křižovatka nutně potřebuje. „Od roku 2012 se tam stalo 151 nehod, při každé třetí byl někdo zraněn. Smrtelná nehoda tam nebyla, v posledních letech ale nehod přibývá,“ řekl již dříve edoucí krajské dopravní policie Jaroslav Řehák.

Hlavním cílem přestavby za více než 408 milionů korun bez DPH je zvýšení bezpečnosti a odbourání úrovňového křížení, kde se stávaly dopravní nehody. „Z nynější dvouúrovňové se stane třípatrová mimoúrovňová křižovatka,“ řekl Čáp. Kvůli stavbě je omezený provoz i na Liberec, doprava je svedena ze čtyř pruhů do dvou. Podle smlouvy má celá akce trvat 854 dní, skončit by tak měla na začátku července 2022.

Dopravní omezení přinese i řadu změn autobusových linek, kompletní přehled je na stránkách krajského organizátora Korid LK.

Od úterý dochází k uzavření mimoúrovňové křižovatky "Rádelský mlýn" pro směr Jablonec nad Nisou. U dotčených linek se…

Gepostet von IDOL am Freitag, 10. April 2020

ČTK

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Ta výluka je nemilá. Snad se podaří zkrátit termín a řidiči si budou moci užívat nové MUK podstatně dříve, než je nyní v plánu.

Jirka

Ten bus přes Radoňovice musí jet tudy. To opravdu není dobrá cesta pro bus:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=15.1146125&y=50.6701098&z=16&pano=1&pid=70499110&fov=1.257

Jimbo Jones

To není dobrá cesta pro nikoho a je jen otázkou času, kdy se tam pod tím autobusem nebo záměrně „zbloudilým“ náklaďákem utrhne krajnice a skončí v kotrmelcích pod strání.

Jiří Kocurek

Ale houby, tatry se dřevem jezdí po mnohem horších cestách. A to je Tatra se dřevem nejmíň 2x tak těžká. Težiště mají mnohem výš a že by se tam převracely na denním pořádku se rozhodně napsat nedá.
Autobusy normálně jezí i na druhé straně Sudet, třeba tady: https://mapy.cz/s/gohuhotohe Jediný opravdový problém bude si vyhnout s protijedoucím.

Jirka

Ta vaše cesta je minimálně o několik metrů širší.

Tom

Pro rozumně jedoucí autobus to vůbec nebude problém. Občas si někdo zacouvá. (Mám „déčko“. nejsem rádce z lidu.)

Tom

A ještě jsem nyní koukal do JŘ, že všechny spoje jezdí mini nebo midi bus, takže vůbec není co řešit.
http://www.iidol.cz/files/file/vyluky/2020/VJR_150_od_20200414.PDF

Jiří Kocurek

Což o to, v létě to nějak půjde. Ale v zimě to bude polízanice. Naštěstí se to dá objet před Kopaninu a Frýdštejn.
PS: Teď je to krásná silnička. Před opravou to tam vypadalo takhle: https://mapy.cz/s/gohehadoba

Petr Nick

až přijde sníh a led, bude to ucpané hned.. teď vážně: Pokud do Jablonce, jasně přes Liberec a nové spojení ( narovnané zatáčky), do Rychnova u Jablonce a okolí, tam nezbyde, než se vydat Vaší cestou přes Kopaninu – je tam i trasa, kde vedla RZta Bohemky,.. vynoříte se u vlakového nádraží, kde je to, myslím, pro změnu také uzavřené – alespoň bylo

Jirka

Ona dříve ani cesta přes Rádelský mlýn neexistovala. Jezdilo se přes Jenišovice, Frýdštejn, Kopaninu a Dalešice.

Petr Nick

Místní říkají JENČOVICE a třeba D10 také kdysi neexistovala..

Jirka

jj, do Liberce se jezdilo po dnešní 610 a pak buď přes Ještěd nebo přes Záskalí.