Do Indie s Wizz Airem. Budapešť má získat přelomovou linku

Wizz Air v Katovicích. Zdroj: Letiště KatoviceWizz Air v Katovicích. Zdroj: Letiště Katovice

Nízkonákladové aerolinky dosud z Evropy do Indie nelétají.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.K.

Má vlastně SW objednané 321 XLR nebo ne? ( Někde jsem v seznamu objednávek viděl ČSA…)

Dominic

Ne, objednávka na 4x A220 a 3x A321XLR byla dávno zrušena. A220 nakonec vzali od leasingovky ALC.

Capek

S Wizz Air jsme měli letět celkem 3x za poslední 2 roky. Všechny lety byly dopravcem zrušeny a my měli dost starostí se změnou ubytování v cílové evropské destinaci.
Takže děkuji, s touto aerolinkou opravu již ne…A na dálkovku už vůbec.

Karel

No vidíte, já letěl za poslední 2 roky s Wizz Airem 4x tam a zpět a vše bez problémů.

Air Traveller

no, vzdykcy nekdo stesti “nic se nestalo” mit bude. existuje i spousta lidi, co si koupili letenky pres gotogate a kiwi, a nemeli problem – presto se vi, ze oba dva jsou pruser a scam.

nicmene vratme se k wizzu – wizz je vyrazne nadprumerne castym rusenim a presouvanim letu siroce znam. a toto “chovani” stoji za vznikem fenomenu tzv. “investicni letenky”.

vlachjan

Co je to investiční letenka? Ptám se zcela neironicky, setkal sjem se s tímto výrazem poprvé. Z kontextu bych si tipl, že jde o nákup letenky na let, na němž nehodlám letět, ale spekuluji, že mi jeho zrušením připadne nějaké odškodné?

Air Traveller

jste velmi blizko – necili ale na odskodne, ale o spekulaci na zruseni letu, neb pak nabidne wizzair bezplatnou zmenu destinace, a muze se nabidnout i nejaka, ktera je atraktivnejsi (a drazsi) apod…

Gajda

Ale zase ten adrenalin je zatím bez příplatku

holy.james067

S Wizz a do Indie?
Tak to fakt ne.
Wizz jsou nejnespolehlivější aerolinka a lety s Indy jsou peklo.
Ale třeba si to zákazníky najde.
Masochisty.

iron_liver

Lety do Indie jsou všechny plné Indů, tady jich budete mít v jednom letadle výrazně míň než na dosavadních srovnatelných linkách, kde nepotkáte nic menšího než 787. Navíc remcat na Indy, když destinace je Indie…

lvy

No nevím, ale běžně mají B787-9 ve třech třídách kolem 220 pax oproti tomu má Wizz v A321celkem 239 pax.

Zbyněk

srovnáváte ale letadlo s jednou třídou s letadlem se třemi. U letadla se třemi půlku prostoru zaberou ty dvě vyšší třídy, a zbylých 200 lidí v economy se tlačí v té druhé půlce. 787-9 s jednou třídou může vézt až 420 lidí a myslím že komfort by byl podobný jako s wizzem

lvy

Ano srovnávám, neb taková letadla létají do Indie z Evropy zcela běžně a nikoliv jen tam. Ještě jsem neletěl s widebody ve full economy verzi byť vím, že existují.

Divák

Nevím jak jste přišel na to, že lety s Indy jsou peklo. Do Bombaje jsem letěl několikrát a pohoda. Na rozdíl od opilých Britů nebo Rusů.

leos

Jsem zvědav na šířku sedaček a prostor pro nohy. W6 po Evropě ignoruji, pro vysokého člověka je to peklo.

J.K.

Jak se liší prostorově jejich sedačky třeba od Lufthansy – nijak?

Air Traveller

ale lisi … lufthansa ma roztec v narrowbody 30. wizzair 28.

clivek si sice rekne “5 cm” … ale tady tech 5 je presne tech 5 cm, ktere normalne rostly clovek uz pozna a jejich absence dovede byt pekne neprijemna

k tomu nesklapeci sedadla – tak uplne si ve wizzu let do indie asi ani nechci predstavovat.

J.K.

Souhlas s těmi 5 cm jestli je to znát, já si nevšiml. Ale nesklápěcí je u mě plus.

Dominik

Tak ono možná proto vám nabídnou násobně nižší cenu, na vás je si vybrat, co preferujete 🙂

Průvodce původní Aleš

leos ale uváděl dva rozměry. Ta šířka je u Wizzu naopak o palec větší, než je dnes bohužel běžné u dálkových širokotrupých letadel (Wizz 321 18 palců, Lufthansa 350 17 palců).

iron_liver

A kam si podle vás Wizz syslí ty ušetřené centimetry, když kapacita u stejných modelů je u obou dopravců stejná?

Průvodce původní Aleš

LH má u A321 mnohem menší počet sedaček (i včetně prázdných B a D v businessu) než Wizz.

iron_liver

Uznávám, A321neo je opravdu počtem sedadel jinde, ale ten prostor navíc je využit extra toaletou a trochou místa navíc pro PAX v přední části letadla – já srovnával A320, kde se tyhle kouzla s kapacitou nedějí vůbec. Většina míst má nicméně v LH naprosto stejnou 28“ rozteč jako Wizz. Nehleďte jen na info o průměru, lze jednoduše dohledat i rozteče v jednotlivých řadách, kde uvidíte nulový rozdíl mezi LH a Wizzem.

Air Traveller

tak ale tady resime roztec a dylku letu.

kolik 9-10 hodinovych letu lita lufthansa temi a320? nula. kolik s nima lita 5-6 hodinovych letu? malinko. takze tam v 320 tech 28” zas tak nevadi. a ona nevadi ani v tom wizzairu na letech na par hodin.

ale u 10 hodinovyho letu? tam tech 28” tak uplne nepotesi.

iron_liver

V celém vlákně řešíme právě spíš rozteč LH vs. Wizz ve srovnatelných modelech, ne?

Jasně, že oproti běžnému widebody tohle asi nebude nic extra příjemného, na druhou stranu s adekvátní cenovkou bude load factor imho atakovat 100, klientela na obou stranách je značná a konkurence přímých spojů mizivá.

Air Traveller

o tom, ze load factor bude atakovat 100, nepochybuji 🙂

Tuaer

V evropské konfiguraci jsou si ta letadla poměrně podobná. Pokud ale budou aplikovat klasickou lowcost konfiguraci i na dálkové lety, tak rozdíl komfortu Lufthansy a Wizzu bude značný.

Tom

Doufám v nějaké lety s nima z Vídně aspoň do Indie

liborvavrik82

Není to pravděpodobné. Rakouských trh je pro cesty do Indie saturován kety společnosti Air India. Wizz jde s Indií primárně tam odkud se tam ještě nelétá.

Tom

Tak Praha, odsud se tam ještě nelétá. Báze v Praze reálna asi není, ale pokud by měl letadlo bázované v Indii tak proč nee

kajman

Kdyby s tím přišel O´Leary, tak si dovedu představit, že poletím. S Wizzem nikdy, tak flexibilní nejsem.

lvy

Každý to má jinak, já si třeba nedovedu představit co by se muselo stát, abych letěl do Indie v byznysu natož v economy.