Do Evropy míří další asijský nízkonákladový dopravce: indický IndiGo
Provoz mezi Evropou a Asií chce zahustit další asijský nízkonákladový hráč. Provozovatel největších indických aerolinek podle počtu cestujících IndiGo už
Provoz mezi Evropou a Asií chce zahustit další asijský nízkonákladový hráč. Provozovatel největších indických aerolinek podle počtu cestujících IndiGo už požádal úřady o povolení letů do Evropy.
O plánech indického dopravce informoval jako první tamější list Business Standard. U indického ministerstva letectví žádá o povolení společnost Interglobe Aviation, která aerolinky provozuje. Chce létat z Indie do Frankfurtu, Paříže, Londýna, Manchesteru a Birminghamu od začátku zimního letového řádu, od příštího letního pak do Bruselu, Milána, Říma a Curychu. Současně chce expandovat i s lety východním a jihovýchodním směrem, například do Thajska či Malajsie.
Vedení firmy oficiálně plány nekomentovalo. Už dříve ale IndiGo oznámil plán vstoupit i do segmentu dálkových letů.
IndiGo létá zatím s airbusy A320 a ATR, na dálkové linky chce nasadit Airbus A330. Ve flotile má zatím 155 letadel. Za rok 2016 přepravil 41 milionů lidí, firma je devět let v řadě v zisku. Na indickém trhu má téměř dvoupětinový podíl.
Nízkonákladové lety z Asie do Evropy zkoušelo v minulosti více asijských dopravců. Zkrachovaly na nich Oasis Airways s lety mezi Londýnem a Hongkongem. Air Asia X z letů mezi Evropou a Malajsií vycouvala. Nízkonákladové lety nyní nabízí jen singapurský Scoot, který rozšiřuje svůj záběr v Evropě o lety do Berlína, a flydubai. Čistě geograficky jsou asijským lowcostem v Evropě i turecké Pegasus Airlines, které sídlí v Istanbulu na letišti Sabiha Gökçen. To je v Asii. Mluví se také o zájmu Thai Air Asia X.