Do Eurotunelu míří další konkurence. Gemini Trains si vybraly rychlovlaky od Siemensu, propojí se s Uberem
Siemens Velaro Novo pro Gemini Trains. Foto: Siemens Mobility

O vstup na trh vlaků z Londýna do kontinentální Evropy mají zájem už tři dopravci.
Mě by třeba zajímalo, jaká je kapacita toho tunelu, kolik by dostali tras, když hlavní náplní toho tunelu je přeprava kamionů a os. aut i s posádkami do země, která má skoro 70 mil. obyvatel.
To logo Uberu doplnila do náhledového obrázku redakce? Nechce se mi věřit, že by něco takového vypustil přímo Siemens…
Uber druhý největší zloději po boltu 🤮
Tak minusaři podívejte se na reportáž od reporteru čt černá jízda o tom jak utíkají miliardy a pak se tady vyjádřete
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/225452801240028/
Jak ten Kolín chtějí řešit ohledně hraničních kontrol. Dnes jsou UK pohraničníci přímo v Amstru/Bruselu/Lille ale rozšiřovat tenhle systém až do Kolína a dál by bylo hodně nepraktické.
Kontrolou v PPS, jako všude jinde na světě?
PPS je na vstup do EU, UK hraniční kontroly jsou na vstup do UK. Jako nikde jinde na světě.
Kontrolou probíhající během jízdy vlaku, kdy by vyložili celníky před vjezdem do tunelu ve stanici určené pouze pro výstup
Netrvají náhodou Angličané na tom že se hraniční kontrola musí dělat ještě před nástupem?
Ano, stejně jako Francouzi kontrolují v Londýně vstup do EU/Schengenu.
Nejsem si úplně jistý, ale tím že v Amsterdamu nebo Rotterdamu nemáte zvláštní zabezpečené nástupiště jako v Paříži/ Bruselu nebo po Londýně, mám za to že cestující z NL musí v BXL vystoupit a projít kontrolou tam. To samé bude asi pro cestující z Kolína. Já jel vždy jen z původních zabezpečených stanic ještě před rozšířením do Amsteru, tak za to nedám ruku do ohně, ale myslím, že mi to takto někdo říkal.
Tak jsem na to teď koukal a i v Rotterdamu a Amsteru už zabezpečená nástupiště mají.