dkv_obrazok

Do Česka se vrací soupravy Škody pro DB Regio. V Šumperku proběhne jejich generální oprava

Přeprava první soupravy NIM Express na generální opravu. Foto: ČD CargoPřeprava první soupravy NIM Express na generální opravu. Foto: ČD Cargo

Kompletní oprava všech šesti souprav je naplánována až do srpna 2028.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin K.

Ty naše Moravskoslezské už by to taky potřebovaly.

thomas.horky

Regionální Express Norimberk-Mnichov má obrovské problémy: Časté odřeknutí spojů, NAD v úseku rychlotratě, od prosince jezdi se jeden oběh s klasickou soupravou, má snad přibýt ještě další… za pár let to mají převzít HC Desira… neví někdo víc o problémů těchto souprav, čím to vlastně je, že jsou tak nespolehlivé? Sám jsem zažil nefungující topení v jednom voze při teplotách pod nulou nebo věčně pokažený informační systém…

bakiy

Zřejmě to projelo výlukou na Dvořišťské. Potkal jsem to v neděli ráno v Tomicích, jelo to „na odhlášku“ za pendolinem… 🙂

Leipaer

Pohled na jednotky z bavorské strany uvedený komentářem „Experiment, který se nezdařil“: https://www.youtube.com/watch?v=RCnjfzPBr0k

Hafan

Hodně smutný poslouchání… 🙁

Miro Novak

Zfusovany projekt Skody pro klienta, ktery neni subik a vratil to.Ale Jefeta s Krausem to urcite CD vnuti

bakiy

A předělají kvůli tomu napájení na 15kV a upraví výšku nástupišť?

vlachjan

To nai nemusí, stačí zapřáhnout domácí Zátopky. Jen by to pak nemělo moc kde jezdit…

vikouš

Maximálně efektivní????….
Ty soupravy více stojí než jezdí….viz:
https://www.55p.cz/munchen_re1_2025/

Kicruj

to se tu o nich sice píše prasvidelně, ale jestli za 5let mají najeto 1,5M kilometrů, tak to odpovídá 800km každý den, a to není úplně málo.

Kubrt

Jen pro doplnění, linka má asi 180 km a za den by měla souprava ujet 4 páry vlaků, takže nějakých 1440 km.

Kicruj

Jo, ale 800 denně je fakt tupý přepočet, který nebere do úvahy žádnou údržbu, rotaci, nic dalšího. A já nijak nezpochybňuji nízkou spolehlivost, spíš by mě jen zajímalo nějaké shrnutí, jak to je doopravdy, protože „víc stojí než jezdí“ je taky evidentně přehnaný výrok. Byly nespolehlivé na začátku, a v souvislosti s pozdním dodáním jim to zhoršilo reputaci, které je těžké se zbavit, nebo jsou nespolehlivé pořád?

El Barto

To by mě zajímalo také. Například soupravy v MS kraji poslední dobou jezdí celkem spolehlivě i bez zálohy.

Kubrt

Však jasně, chápu.

MajsterN

Ja taky nemam dohledane realne data, ale podle vseho nemci samozrejme chteji, neco co pojede na 99.9% a ne souprava, kde je kazdy den nova zavada 😀 tak to pak asi ani nenasazuji a rovnou to lezelo v koprivach.

Rikaji, ze 50% v jeden moment nejezdi coz asi tak odpovida tem kilometrum a muzem si udelat obrazek o spolehlivosti.

vikouš

Je to v němčině,ale titulky pomůžou…
https://youtu.be/RCnjfzPBr0k?si=5efaV1LaYqySHDH3

El Barto

Opravdu ta jedna tabulka ve sledovačce obsahuje všechny vlaky, na kterých ty soupravy jezdí nebo jezdit mají?

vikouš

Ona tam asi ted bude výluka, ale tady je vidět za jiny měsíc jak víc to nejezdilo…(https://www.55p.cz/munchen_re1_2025/4-2025.html)

+102.006 vyhořela, takže jedna souprava minus.

Kubrt

Ta sledovačka pokrývá jen ten jeden oběh s klasickou soupravou, jen v tom dubnu z nějakého důvodu i s řadou 102. Více vypovídající jsou údaje z roku 2024 (náhrady jinými řadami značné).