Do Česka se vrací soupravy Škody pro DB Regio. V Šumperku proběhne jejich generální oprava
Přeprava první soupravy NIM Express na generální opravu. Foto: ČD Cargo

Kompletní oprava všech šesti souprav je naplánována až do srpna 2028.
Ty naše Moravskoslezské už by to taky potřebovaly.
Regionální Express Norimberk-Mnichov má obrovské problémy: Časté odřeknutí spojů, NAD v úseku rychlotratě, od prosince jezdi se jeden oběh s klasickou soupravou, má snad přibýt ještě další… za pár let to mají převzít HC Desira… neví někdo víc o problémů těchto souprav, čím to vlastně je, že jsou tak nespolehlivé? Sám jsem zažil nefungující topení v jednom voze při teplotách pod nulou nebo věčně pokažený informační systém…
Zřejmě to projelo výlukou na Dvořišťské. Potkal jsem to v neděli ráno v Tomicích, jelo to „na odhlášku“ za pendolinem… 🙂
Pohled na jednotky z bavorské strany uvedený komentářem „Experiment, který se nezdařil“: https://www.youtube.com/watch?v=RCnjfzPBr0k
Hodně smutný poslouchání… 🙁
Zfusovany projekt Skody pro klienta, ktery neni subik a vratil to.Ale Jefeta s Krausem to urcite CD vnuti
A předělají kvůli tomu napájení na 15kV a upraví výšku nástupišť?
To nai nemusí, stačí zapřáhnout domácí Zátopky. Jen by to pak nemělo moc kde jezdit…
Maximálně efektivní????….
Ty soupravy více stojí než jezdí….viz:
https://www.55p.cz/munchen_re1_2025/
to se tu o nich sice píše prasvidelně, ale jestli za 5let mají najeto 1,5M kilometrů, tak to odpovídá 800km každý den, a to není úplně málo.
Jen pro doplnění, linka má asi 180 km a za den by měla souprava ujet 4 páry vlaků, takže nějakých 1440 km.
Jo, ale 800 denně je fakt tupý přepočet, který nebere do úvahy žádnou údržbu, rotaci, nic dalšího. A já nijak nezpochybňuji nízkou spolehlivost, spíš by mě jen zajímalo nějaké shrnutí, jak to je doopravdy, protože „víc stojí než jezdí“ je taky evidentně přehnaný výrok. Byly nespolehlivé na začátku, a v souvislosti s pozdním dodáním jim to zhoršilo reputaci, které je těžké se zbavit, nebo jsou nespolehlivé pořád?
To by mě zajímalo také. Například soupravy v MS kraji poslední dobou jezdí celkem spolehlivě i bez zálohy.
Však jasně, chápu.
Ja taky nemam dohledane realne data, ale podle vseho nemci samozrejme chteji, neco co pojede na 99.9% a ne souprava, kde je kazdy den nova zavada 😀 tak to pak asi ani nenasazuji a rovnou to lezelo v koprivach.
Rikaji, ze 50% v jeden moment nejezdi coz asi tak odpovida tem kilometrum a muzem si udelat obrazek o spolehlivosti.
Je to v němčině,ale titulky pomůžou…
https://youtu.be/RCnjfzPBr0k?si=5efaV1LaYqySHDH3
Opravdu ta jedna tabulka ve sledovačce obsahuje všechny vlaky, na kterých ty soupravy jezdí nebo jezdit mají?
Ona tam asi ted bude výluka, ale tady je vidět za jiny měsíc jak víc to nejezdilo…(https://www.55p.cz/munchen_re1_2025/4-2025.html)
+102.006 vyhořela, takže jedna souprava minus.
Ta sledovačka pokrývá jen ten jeden oběh s klasickou soupravou, jen v tom dubnu z nějakého důvodu i s řadou 102. Více vypovídající jsou údaje z roku 2024 (náhrady jinými řadami značné).