Do Česka přijíždí další čínský vlak pro Leo Express, veze i další ojetiny pro Arrivu
Oficiálně nákladní vlak, ale z velké části téměř osobní vlak, dnes zamířil z Německa do Česka. Společnost DB Cargo Czechia
Oficiálně nákladní vlak, ale z velké části téměř osobní vlak, dnes zamířil z Německa do Česka. Společnost DB Cargo Czechia veze už druhou jednotku od čínského výrobce CRRC na testování na zkušebním okruhu ve Velimi. Leo Express, u kterého má schválení jezdit, ji pojmenoval už dříve Sirius.
Součástí 500 metrů dlouhého vlaku jsou i další vysloužilé jednotky řady 845 po Deutsche Bahn. Ty si v Praze převezme Arriva. Podle dostupných informací ale nejsou ve stavu, kdy by je bylo možné okamžitě zařadit do provozu, vlak má omezenou rychlost na 70 km/h. Oproti první soupravě, která je v Česku od září, není další jednotka polepena reklamou na Leo Express. Do Evropy se dostala po lodi do Brém.
Leo Express tento týden uvedl, že očekává rychlý průběh schvalování a nasazení nových jednotek v příštím roce. „Po dokončení schvalovacího procesu bude možno jednotky nasadit v Česku, na Slovensku a také v Polsku. Leo Express vlak vyvinul ve spolupráci s jejich největším světovým výrobcem a je autorem a vlastníkem konceptu a designu jednotek Sirius,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Výzkumný ústav železniční, kterému okruh patří, už dříve uvedl, že čínské soupravy prochází stejným schvalovacím procesem, jako jiné jednotky.
Leo Express má v jízdním řádu několik spojů, u kterých počítá se startem v červnu letošního roku, na které chce tyto soupravy nejspíše použít. Jde například o spojení z Prahy do Plzně či Děčína nebo z Prahy do Bratislavy přes Přerov.
Vlak je dlouhý 111,2 metru, jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV). Pojme 300 osob, maximální rychlost je 160 km/h. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním. Vlak je vybaven systémem ETCS. Karosérie je hliníková. Leo Express má objednány tři jednotky, na dalších 30 jednotek má opci. Pokud by ji uplatnil, celková hodnota kontraktu je přes pět miliard korun.