Do Česka se po osmi měsících vrátilo nové TGV, čekají ho ještě další zkoušky

Druhá jednotka TGV M pro testování. Foto: AlstomDruhá jednotka TGV M pro testování. Foto: Alstom

V Česku bude několik týdnů.

Společnost Alstom v Česku opět testuje novou generaci vysokorychlostních jednotek TGV M. Během dnešního dne došlo k jeho přepravě z rakouské pohraniční stanice Summerau do Velimi.

O přepravě informoval na sociální síti X předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth, příjezd jednotky potvrdil předseda představenstva Výzkumného Ústavu Železničního Martin Bělčík. „Bude tu ještě na dalších zkouškách, které potrvají několik týdnů,“ řekl Bělčík.

Nová jednotka byla na českém zkušebním okruhu více než půl roku loni, odjela na konci června. Od té doby probíhají další intenzivní testy zejména ve Francii včetně provozu na vysokorychlostních tratích. Tentokrát do Česka nedorazila celá, ale jen s několika vozy. V Česku probíhaly zkoušky v rychlosti do 200 km/h a například  kvazistatické vyšetřování bezpečnosti proti vykolejení,

320 km/h a druhá jednotka v provozu. Testování nového TGV pokročilo, s cestujícími však vyjede později

Alstom nasadil do testování 5. generace vysokorychlostních vlaků TGV loni na podzim druhou jednotku. Do provozu s cestujícími se nové jednotky TGV M dostanou až v roce 2025, původně měly vyjet současně s olympiádou v Paříži.

Francouzské státní dráhy SNCF Voyageurs mají aktuálně objednáno 115 jednotek, které mají být dodány během deseti let. Jako první budou jezdit na trase Paříž – Lyon – Marseille.

Obrazem: Alstom testuje v Česku nejnovější TGV. Za deset let může jezdit i u nás, míní Kurucz

Tagy alstom Avelia Horizon ČD Cargo TGV M vúž Výzkumný ústav železniční
7 komentářů