No to je příklad k zamyšlení, jak jsem psal dříve, mohlo by jít VRT jednotky pro mezinárodní provoz včetně naší budoucí sítě VRT. A tu propojit s VRT všech sousedních zemí, aby měla smysl. Pak by se nemuselo řešit, jestli ČD nebo jiný náš dopravce má jednotky, schopné na VRT jezdit, protože v Itálii a Polsku je síť SS napětí 3000 voltů. A pak bychom byli v cíli v Itálii nebo Rakousku dříve, než letadlo.
Ale naše VRT mají být propojeny se sousedními zeměmi.
Na VRT je vždy 25 kV st, stejnosměr 3 kV to neutáhne.
Bude tam ETCS.
VRT pomalu začínají být interoperabilní (ty novější jsou určitě).
Taky jsem chtěl napsat, kdy budou jezdit do Prahy. Taková linka Praha-..-Boloňa-Florencie-Řím-Neapol-..-Reggio Calabria to by se vyjímalo. A jednotkou FR jsem jel a můžu potvrdit, že jsou pohodlné a čisté i díky průběžnému úklidu (8 hodin Milano-Scalea zcela v pohodě).
mgr.pavel
5 měsíců
Jak tak čtu ty neustálé problémy ohledně trasování VRT, plánování extra tunelů kolem ministrova baráku, neustálé NIMBY odpory a tak, tak si říkám, že jediná možnost jak vidět v Česku vysokorychlostní jednotku je jen ve Velimi.
Jo a jednou za 30 let na výstavce, dokonce na putovní.
Uuu
5 měsíců
Letos sem se s tímhle ETR1000 Freciarossa svezl a naprostá spokojenost. Krásných 300km/h mezi Římem a Neapolí 😉
Taky jsem s ním vloni jel. Noční spoj, za 2:50 z Říma do Milána, bez zastavení. Do Florencie 250 km/h a dál už 300. Byl jsem s dětmi v posledních dvou vagónech úplně sám (dál jsem se nedíval). Svezení parádní.
Z venku nádherný vlak, tak jsem čekal že interiér bude taky takový, ale economic žádná hitparáda. Nejvyšší třída samozřejmě nádhera, ale v economic je už hezčí ETR 500. Je to subjektivní dojem, ale zajímá mě, jak to působilo na ostatní. Za pár dní se těším na TGV INOUI, tak klidně přidejte taky názor, ať se můžu víc těšit. Tam doufám, že jsem naplánoval správně a zvedneme si osobák na 320 kmh.
Nedávno jsem jel TGV Lyria z Curychu a ta jejich estetika je taková jiná. Osobně se mi to moc nelíbilo. Navíc byl zrovna zavřený bistro vůz. Nedá se tam sice moc sednout, protože je to myšlené spíš na odnesení si jídla na svoje místo, ale prý to mají dobré a ceny vypadaly taky ok.
Martin
5 měsíců
nj, pekny vlacek..
Dušan
5 měsíců
„Italský státní dopravce se rozhodl nakoupit dalších 40 rychlovlaků ETR 1000 loni v listopadu, kontrakt má hodnotu 21,1 miliardy korun.“ No to by byla jedna jednotka skoro „za pusu“:-)) Je to trochu jinak – viz níže: Trenitalia ordered from Hitachi Rail 30 new ETR1000 high speed trains under a EUR 861 million contract, with an option for a further 10 trains for an additional EUR 287 million. Zdroj: https://www.railwaypro.com/wp/trenitalia-orders-30-hitachi-rail-high-speed-trains/ Takže jeden vlak za nikoliv 21 525 000 EUR (548 887 500 Kč), ale za 28 700 000 EUR (731 850 000 Kč). Mimochodem, když už je o těch jednotkách řeč:… Číst vice »
Já jsem jel někdy předloni v tom nejnižším standardu z Boloně do Benátek a jako jo, no…mezi Padovou a Benátkami to jelo V = 220 km/h nebo tak něco tuším – solidní.
Samozrejme dopravce, ktery bude chtit jezdit na VRT v CZ se te nejdriv zepta, jestli se ti jeho souprava libi a az potom se rozhodne, jestli tu jezdit bude … 😀
Pár podobných zařízení v Evropě je, ale Velim je unikátní v počtu napájecích systémů a vysoké dosažitelné rychlosti. V Německu je okruh firmy Siemens, v Itálii jen pomalý, v Polsku jen na 3 kV DC, v Rumunsku jen 25 kV AC.
Ano, tzv. Velký zkušební okruh v Cerhenicích u Velmi je stavěn na 200km/h a hned po výstavbě tam jedna upravená Bobina skutečně jela 209 km/h. Ale této rychlostí už dosáhly v roce 1901 dva zkušební vozy od firem Siemens a AEG na rovné trati Marienfelde – Zossen u Berlína. A to byly už tehdy poháněný každý čtyřmi asynchronními elektromotory. A zástupci obou firem už tehdy v roce.1903 prohlásili, že dosavadní tratě jsou pro takové rychlosti ZCELA NEVHODNÉ a musely by se stavět VRT ( tedy vysokorychlostní tratě)!
My v ČrRza tu dobu 122 let jsme několikrát změnili režim ( i pod vlivem Rakušáků, Němců, Rusů) tak i anarchistické krouźky, kde se o tom min posledních 35-40 let hovoří ( rozuměj kecá’). Ale prý se k 15.12.2024 dočkáme
Mě teda ne, vlaky se pojménovávají různými jmény, která jsou občas dost podivná. A to jak spoje, tak typy a jednotlivá vozidla. Namátkou u nás jezdí vlak Sp 1930 „Veltlínské zelené“, na Slovensku zas byly názvy „Asparagus“ nebo „Syr Nika ČÍZ&GO“.
si to pletete s reklamní názvy konkrétních spojů či linky. Freciarossa je zároveň obchodní kategorie vlaku, např. FR 9552, stejně jako ve Francii je TGV, v Německu ICE, nebo u nás či v Rakousku Railjet „rj“ což je na úrovni běžného označení kategorie jako Sp, Os, R či EC.
Zrovna v Itálii je teda u všech vlaků kategorie „FR“ (alespoň v Idosu) za jeho číslem uveden i jednotně název „Frecciarossa“
Bathory dostal jmeno po nejakem madarskem nacinalistovi snad spred 200 let, toto prijmeni je ovsem hodne popularni, takze se objevuje leckde i pozdeji ….
Chápu, že maďarské dějiny jsou různých nacionalistů plné, ale ten vlak se jmenuje po sedmihradském knížeti a posléze polském králi z 16. století Štěpánu Bathorym. Který samozřejmě byl Maďar, ale nebyl to takový ten klasický bojovník za maďarskou věc 🙂
Podle tohoto článku přejel hranice ITA/AUT v Tarvisio Boscoverde.
https://www.ferrovie.info/index.php/it/13-treni-reali/30339-ferrovie-trasferito-dalla-hitachi-rail-di-pistoia-a-velim-il-primo-frecciarossa-1000-di-seconda-serie
No to je příklad k zamyšlení, jak jsem psal dříve, mohlo by jít VRT jednotky pro mezinárodní provoz včetně naší budoucí sítě VRT. A tu propojit s VRT všech sousedních zemí, aby měla smysl. Pak by se nemuselo řešit, jestli ČD nebo jiný náš dopravce má jednotky, schopné na VRT jezdit, protože v Itálii a Polsku je síť SS napětí 3000 voltů. A pak bychom byli v cíli v Itálii nebo Rakousku dříve, než letadlo.
Ale naše VRT mají být propojeny se sousedními zeměmi.
Na VRT je vždy 25 kV st, stejnosměr 3 kV to neutáhne.
Bude tam ETCS.
VRT pomalu začínají být interoperabilní (ty novější jsou určitě).
3kV to utáhne jen do nějaké rychlosti, podle Diretissimi 250 km/h.
Taky jsem chtěl napsat, kdy budou jezdit do Prahy. Taková linka Praha-..-Boloňa-Florencie-Řím-Neapol-..-Reggio Calabria to by se vyjímalo. A jednotkou FR jsem jel a můžu potvrdit, že jsou pohodlné a čisté i díky průběžnému úklidu (8 hodin Milano-Scalea zcela v pohodě).
Jak tak čtu ty neustálé problémy ohledně trasování VRT, plánování extra tunelů kolem ministrova baráku, neustálé NIMBY odpory a tak, tak si říkám, že jediná možnost jak vidět v Česku vysokorychlostní jednotku je jen ve Velimi.
Jo a jednou za 30 let na výstavce, dokonce na putovní.
Letos sem se s tímhle ETR1000 Freciarossa svezl a naprostá spokojenost. Krásných 300km/h mezi Římem a Neapolí 😉
Taky jsem s ním vloni jel. Noční spoj, za 2:50 z Říma do Milána, bez zastavení. Do Florencie 250 km/h a dál už 300. Byl jsem s dětmi v posledních dvou vagónech úplně sám (dál jsem se nedíval). Svezení parádní.
Z venku nádherný vlak, tak jsem čekal že interiér bude taky takový, ale economic žádná hitparáda. Nejvyšší třída samozřejmě nádhera, ale v economic je už hezčí ETR 500. Je to subjektivní dojem, ale zajímá mě, jak to působilo na ostatní. Za pár dní se těším na TGV INOUI, tak klidně přidejte taky názor, ať se můžu víc těšit. Tam doufám, že jsem naplánoval správně a zvedneme si osobák na 320 kmh.
Nedávno jsem jel TGV Lyria z Curychu a ta jejich estetika je taková jiná. Osobně se mi to moc nelíbilo. Navíc byl zrovna zavřený bistro vůz. Nedá se tam sice moc sednout, protože je to myšlené spíš na odnesení si jídla na svoje místo, ale prý to mají dobré a ceny vypadaly taky ok.
nj, pekny vlacek..
„Italský státní dopravce se rozhodl nakoupit dalších 40 rychlovlaků ETR 1000 loni v listopadu, kontrakt má hodnotu 21,1 miliardy korun.“ No to by byla jedna jednotka skoro „za pusu“:-)) Je to trochu jinak – viz níže: Trenitalia ordered from Hitachi Rail 30 new ETR1000 high speed trains under a EUR 861 million contract, with an option for a further 10 trains for an additional EUR 287 million. Zdroj: https://www.railwaypro.com/wp/trenitalia-orders-30-hitachi-rail-high-speed-trains/ Takže jeden vlak za nikoliv 21 525 000 EUR (548 887 500 Kč), ale za 28 700 000 EUR (731 850 000 Kč). Mimochodem, když už je o těch jednotkách řeč:… Číst vice »
díky za upozornění.
Jeli jsme v ní před 2 týdny z Boloni do Benátek business třídou a parádní svezení. Něco takového by tu člověk taky rád viděl.
Já jsem jel někdy předloni v tom nejnižším standardu z Boloně do Benátek a jako jo, no…mezi Padovou a Benátkami to jelo V = 220 km/h nebo tak něco tuším – solidní.
Já jsem jel nedávno z Prahy do Brna railjetem v 1. třídě a taky parádní svezení.
Pod hodinu jste to asi neujeli, co?
Tak tyhle fešáky bych tu chtěl jednou vidět jezdit, na rozdíl od Škodovkou akvírovaného Talga Hitachi tyhle vláčky umí.
Samozrejme dopravce, ktery bude chtit jezdit na VRT v CZ se te nejdriv zepta, jestli se ti jeho souprava libi a az potom se rozhodne, jestli tu jezdit bude … 😀
Jojo zkuste se místo infantilit zaměřit na jízdní vlastnosti a technické parametry. Ahoj 🤣
Prozradil by někdo laikovi, jako jsem já, proč jezdí francouzské, italské a jiné jednotky testovat do Velimi? To nemají vlastní zkušební okruhy?
Pár podobných zařízení v Evropě je, ale Velim je unikátní v počtu napájecích systémů a vysoké dosažitelné rychlosti. V Německu je okruh firmy Siemens, v Itálii jen pomalý, v Polsku jen na 3 kV DC, v Rumunsku jen 25 kV AC.
Kdy si do Velimi přidali německý systém? Když testovali bastarda?
Až později, 1998. Byl instalován rotační motor-generátor původem z NDR, který tam byl vyřazen při modernizaci nějaké jejich měnírny.
Ano, tzv. Velký zkušební okruh v Cerhenicích u Velmi je stavěn na 200km/h a hned po výstavbě tam jedna upravená Bobina skutečně jela 209 km/h. Ale této rychlostí už dosáhly v roce 1901 dva zkušební vozy od firem Siemens a AEG na rovné trati Marienfelde – Zossen u Berlína. A to byly už tehdy poháněný každý čtyřmi asynchronními elektromotory. A zástupci obou firem už tehdy v roce.1903 prohlásili, že dosavadní tratě jsou pro takové rychlosti ZCELA NEVHODNÉ a musely by se stavět VRT ( tedy vysokorychlostní tratě)!
My v ČrRza tu dobu 122 let jsme několikrát změnili režim ( i pod vlivem Rakušáků, Němců, Rusů) tak i anarchistické krouźky, kde se o tom min posledních 35-40 let hovoří ( rozuměj kecá’). Ale prý se k 15.12.2024 dočkáme
Měl by mít i jednu z nejvyšších rychlostí pro normální rozchod, dle Wiki
Protože kromě jízdy rychlostí nad 200 km/h jsou schopni schválit jako akreditovaná laboratoř v podstatě vše co se potřebných papírů týče.
Kde jste pane Sůra přišel na jahodu? Jahoda se italsky řekne FRAGOLA, zatímco FRECCIAROSSA znamená „červený šíp“
Aneb „vlak Jahoda 668 přijede k nástupišti 2, kolej 3“, nepřišlo by vám to divné?
The name, which, if spelt „Freccia rossa“ means „Red arrow“ in English
https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciarossa
Mě teda ne, vlaky se pojménovávají různými jmény, která jsou občas dost podivná. A to jak spoje, tak typy a jednotlivá vozidla. Namátkou u nás jezdí vlak Sp 1930 „Veltlínské zelené“, na Slovensku zas byly názvy „Asparagus“ nebo „Syr Nika ČÍZ&GO“.
si to pletete s reklamní názvy konkrétních spojů či linky. Freciarossa je zároveň obchodní kategorie vlaku, např. FR 9552, stejně jako ve Francii je TGV, v Německu ICE, nebo u nás či v Rakousku Railjet „rj“ což je na úrovni běžného označení kategorie jako Sp, Os, R či EC.
Zrovna v Itálii je teda u všech vlaků kategorie „FR“ (alespoň v Idosu) za jeho číslem uveden i jednotně název „Frecciarossa“
Presne tak, jde o kategorie vlaku, jejich max rychlosti, trate, na kterych jezdi. Maji takto 3 kategorie „sipu“
https://www.trenitalia.com/it/le_frecce.html
Já taky přemýšlí: je jahoda nějaký přezdívka pro Frecciarossa?
taky jsem si rikal, kde se vzala jahoda… a jak se pak asi jmenuji ty dalsi vlaky…
Frecciarossa
Frecciargento
Frecciabianca
Ty sipy ruznych barev mi k tem rychlovlakum fakt sedi vic, nez jahoda 🙂
Nepřijde mi to divné v záplavě těch Slonů, Lišek, Hruškovic, Renesancí… blackmetalových Báthory … 😀
Bathory dostal jmeno po nejakem madarskem nacinalistovi snad spred 200 let, toto prijmeni je ovsem hodne popularni, takze se objevuje leckde i pozdeji ….
Podle hraběnky Elizabeth Bathory. Ta byla justičně zavražděná po vykonstruovaném procesu na základě křivých a ničím nepodložených svědectví.
Chápu, že maďarské dějiny jsou různých nacionalistů plné, ale ten vlak se jmenuje po sedmihradském knížeti a posléze polském králi z 16. století Štěpánu Bathorym. Který samozřejmě byl Maďar, ale nebyl to takový ten klasický bojovník za maďarskou věc 🙂
Po polském králi původem z Maďarska https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0t%C4%9Bp%C3%A1n_B%C3%A1thory
Moje chyba, díky za upozornění a nevím, proč v tomto bludu žiju x let:) alespoň jsem poučen, že se nemám pouštět do cizích termitů:-)