Do Bohumína může více polských Elfů, v budoucnu se k nim přidají i nové Impulsy 2
Jednotka Pesa Elf 2. Foto: Koleje Śląskie

Mezi Bohumínem a Chałupkami vypravuje polský dopravce Koleje Śląskie každý den pět párů vlaků
Mezi Bohumínem a Chałupkami vypravuje polský dopravce Koleje Śląskie každý den pět párů vlaků
Vždycky mě zajímalo, proč pro Elf.eu zvolila Pesa tak odlišný design čela. Jistě, koncepcí je to jiné vozidlo, ale pokud to čelo splňuje TSI, klidně mohlo být unifikované.
Škodovka má odlišné čelo u širokorozchodných panterů, ale tam je odlišný obrys skříně a asi to má nějaké technické pozadí. Tady ale bude důvod patrně víc ezoterický.
Uvažovalo se někdy o průjezdu polské linky Chalupki-Bohumín-Petrovice-Zebrzydowice? Tím by se kromě přeshraniční poptávky získala i vnitropolská frekvence, která by mohla být i silnější.
To by znamenalo že by KŚ musely mít dostatek personálu s úplnou znalostí české infrastruktury včetně ETCS, a taktéž plně schválená a vybavená vozidla. Takže to je hodně velké sci-fi. Navíc to není nějaký zrovna silný proud cestujících.
Každá taková zpráva je dobrá. 👍 Důležité je spojení Ostrava Polsko kamkoliv ve Šloňsku. Nikoliv Bohumín Polsko ačkoliv i díky zde za ty dary. Věřím že Bohumín Polsko je jen takový začátek… A také po vybudování či obnově úseku Bielsko Biala Skoczow aby plně fungovala linka v jejich označení P11 Bielsko Biala Skoczow Goleszow Cieszyn Český Těšín. Ta nahradí v úseku Těšín Cieszyn současnou S7 Cieszyn Těšín Hnojník FM trať 322… Jinak třeba spojení Ostravy a Wisly je po obnově Žebřydovice až Chybie na 160 reálné stihnout do hodiny… Ostrava Bohumín Žebřydovice Chybie Chybie-Mnich Zaborze Pieściec Skoczow Ustroň Wisla…👍👍👍 Tady… Číst vice »
Jka to bude v budoucnu, až bude konverze na AC? Bude úsek ze státní hranice do šturců v Bohumíně zachován jako DC, nebo zajíždění polských DC jednotek trvale skončí (protože Polák si kvůli 2 kilometrům v Česku dvousystémovou jednotku pořizovat opravdu nebude), a přes hranici bude opět v lepším případě pendlovat 810, v horším případě nic?
Jka to bude v budoucnu, až bude konverze na AC? Bude úsek ze státní hranice do šturců v Bohumíně zachován jako DC, nebo zajíždění polských DC jednotek trvale skončí (protože Polák si kvůli 2 kilometrům v Česku dvousystémovou jednotku pořizovat opravdu nebude), a přes hranici bude opět v lepším případě pendlovat 810, v horším případě nic?
Dobrý zpráva, ale máte pocit, že kamiony a autobusy taky dostávají papír na každý kus? Dráha to tak asi chce.
Nevypne jim zase na dálku newag vlaky? Chtěli by to udělat kontrolu zdali tam stále nemají „čínská vrátka“ aby jim to nemohli dálkové někde vypnout.
V článku se píše o novém zajíždí souprav od Newagu do Bohumína.
Omlouvám se za předchozí nevhodný komentář, který jsem tady dal, raději jsem to smazal.