Do berlínské čtvrti Moabit se po 50 letech vrátí tramvaje. Stavba tratě začala

Vizualizace nové tramvajové trati skrze čtvrť Moabit v Berlíně. Pramen: © BVG/ Vössing Ingenieur GmbHVizualizace nové tramvajové trati skrze čtvrť Moabit v Berlíně. Pramen: © BVG/ Vössing Ingenieur GmbH

Trať povede z dosavadní konečné u berlínského hlavního nádraží do Turmstraße ke stejnojmenné stanici metra.

Do berlínské čtvrti Moabit se v polovině roku 2023 vrátí po více než 50 letech tramvaje. Berlínský dopravní podnik BVG zahájil ve středu stavbu nového úseku trati M10 mezi hlavním nádražím a stanicí metra Turmstraße. Moabit patřil v dobách rozděleného Německa do britského sektoru a přiléhal k Berlínské zdi, v důsledku čehož se z něj stala zanedbaná periférie.

Přibližně 2,2 kilometru dlouhá trať bude ve většině trasy zatravněna. Trať povede z dosavadní konečné u berlínského hlavního nádraží přes Invalidenstraße, Alt-Moabit a Rathenower Straße do Turmstraße ke stejnojmenné stanici metra. Počítá se s náklady 33 milionů eur (cca 840 mil. Kč). BVG očekává, že nový úsek bude využívat více než 10 tisíc cestujících denně.

Budoucí tramvajová trať skrze čtvrť Moabit v Berlíně. Pramen: © BVG/ Vössing Ingenieur GmbH

Budoucí tramvajová trať skrze čtvrť Moabit v Berlíně. Pramen: © BVG/ Vössing Ingenieur GmbH

„S rozšířením M10 vytváříme atraktivní přímé spojení z rostoucí čtvrti Moabit do Prenzlauer Berg a dále do Friedrichshainu. A to je jen začátek, protože v budoucnu bude tramvaj hrát na západě Berlína mnohem větší roli. Těšíme se na stavbu a provoz dalších linek,“ uvedl provozní ředitel BVG Rolf Erfurt.

Na hlavním nádraží získají cestující napojení na dálkovou, regionální a příměstskou železnici a na metro U5. Ve stanici metra Turmstraße je zase přímý přestup na metro U9. Trasa povede například kolem Památníku Zdi, moabitského trestního soudu nebo Přírodopisného muzea.

Tagy Berlín BVG Moabit tramvajová trať
1 komentář