Do berlínské čtvrti Moabit se po 50 letech vrátí tramvaje. Stavba tratě začala
Trať povede z dosavadní konečné u berlínského hlavního nádraží do Turmstraße ke stejnojmenné stanici metra.
Do berlínské čtvrti Moabit se v polovině roku 2023 vrátí po více než 50 letech tramvaje. Berlínský dopravní podnik BVG zahájil ve středu stavbu nového úseku trati M10 mezi hlavním nádražím a stanicí metra Turmstraße. Moabit patřil v dobách rozděleného Německa do britského sektoru a přiléhal k Berlínské zdi, v důsledku čehož se z něj stala zanedbaná periférie.
Přibližně 2,2 kilometru dlouhá trať bude ve většině trasy zatravněna. Trať povede z dosavadní konečné u berlínského hlavního nádraží přes Invalidenstraße, Alt-Moabit a Rathenower Straße do Turmstraße ke stejnojmenné stanici metra. Počítá se s náklady 33 milionů eur (cca 840 mil. Kč). BVG očekává, že nový úsek bude využívat více než 10 tisíc cestujících denně.
„S rozšířením M10 vytváříme atraktivní přímé spojení z rostoucí čtvrti Moabit do Prenzlauer Berg a dále do Friedrichshainu. A to je jen začátek, protože v budoucnu bude tramvaj hrát na západě Berlína mnohem větší roli. Těšíme se na stavbu a provoz dalších linek,“ uvedl provozní ředitel BVG Rolf Erfurt.
Na hlavním nádraží získají cestující napojení na dálkovou, regionální a příměstskou železnici a na metro U5. Ve stanici metra Turmstraße je zase přímý přestup na metro U9. Trasa povede například kolem Památníku Zdi, moabitského trestního soudu nebo Přírodopisného muzea.