Extrémní objížďka na hlavním tahu u Mohelnice skončí o týden dříve, oznámilo ŘSD

Objízdná trasa je dlouhá 70 km.
Řidiče a cestující čeká v sobotu konec jedné z letošních velmi diskutovaných objížděk na české silniční síti. Vrátí se provoz na silnici I/35 mezi Mohelnicí a Podolím.
O blížícím se dokončení oprav silnice I/35 spojující Olomouc s Hradcem Králové informovalo ŘSD na síti X. „Probíhají finální práce závislé na počasí, přesto věříme v ukončení úplné uzavírky během několika dnů. Hloubková sanace a recyklace asfaltu na místě zabrání tvorbě opakovaných výtluků z minulost,“ uvedlo ŘSD s tím, že termín otevření je 7. června. K otevření tak dojde o týden dříve, původní termín ve smlouvě byl 15. června.
Práce na opravě silnice začaly na počátku května. Oprava vzbudila rozruch především kvůli velmi dlouhé objízdné trase stanovené odborem dopravy Krajského úřadu Olomouckého kraje.
Objízdná trase je v některých případech dlouhá až 70 kilometrů. Pro všechny kategorie vozidel po dobu uzavírky vede přes Zábřeh, Štíty a Lanškroun. Úsek mezi Lanškrounem a Štíty je navíc bohatý na zatáčky a vede strmým stoupáním následovaným serpentinami mezi Písařovem a Bušínem.
Úplná uzavírka pro rychlejší práce
Krajský úřad se podle vedoucího odboru dopravy Františka Pěrušky rozhodl pro úplnou uzavírku opravované silnice v Mohelnici kvůli vysoké intenzitě automobilové dopravy.
Při předchozích opravách, které byly provedeny během částečné uzavírky za kyvadlového provozu, se na přilehlé dálnici D35 tvořily kolony dlouhé až deset kilometrů. Hejtmanství se proto tentokrát rozhodlo pro úplnou uzavírku. V uzavřeném úseku denně projíždělo v průměru 15 000 vozidel, z toho 3000 nákladních.
„Vyhodnotili jsme to tak, že objízdná trasa bude z pohledu bezpečnosti silničního provozu a z pohledu jeho plynulosti bezpečnější pro účastníky silničního provozu i pro stavbu samotnou,“ řekl Pěruška. Díky úplné uzavírce bude moci být silnice I/35 podle Pěrušky opravena rychleji.
Rekonstrukce silnice I/35 mezi Mohelnicí a Podolím bude stát 21,2 milionu korun. „Zhotovitele jsme vybírali jednak podle nabídnuté ceny, ale především podle co nejkratšího harmonogramu opravy. Samozřejmě za splnění všech kvalitativních požadavků a norem, protože se nesmí stát, že bychom na takto zatížené komunikaci řešili reklamaci,“ podotkl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.