Díky povodním nová trať i dráty. V Německu po 4 letech otevřeli Ahrtalbahn

Škody byly tak velké, že jde z velké části o novostavbu.
Po více než čtyřech letech od ničivých povodní obnovili v Německu minulý týden provoz na takzvané Ahrtalbahn ve spolkové zemi Porýní-Falc. Cestující se po letech náhradní autobusové dopravy dočkali kompletně zmodernizované trati včetně její elektrizace.
Celkem 29 kilometrů dlouhá trať mezi Remagenem a Ahrbrückem byla zcela mimo provoz přes čtyři roky v osmnáct kilometrů dlouhém úseku Walporzheim – Ahrbrück, ve zbývajícím úseku obnovili provoz ještě v roce 2021.
Škody na trati byly tak vysoké, že podle Deutsche Bahn šlo v podstatě o stavbu nové trati. Celková investice dosáhla přibližně 590 milionů eur. Podle DB je nyní trať i odolnější pro případné opakování povodní. Kromě vybudování trakčního vedení získala regionální trať také nové zabezpečovací zařízení.
Obrazem: Povodně v Německu napáchaly obří škody na železnici, provoz je na řadě tratí zastaven
Díky modernizaci došlo také ke zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdních dob. Během celé akce došlo k výměně 28 tisíc pražců, 15 mostů je úplně nových, sedm prošlo rekonstrukcí. Kompletní modernizací prošly také zastávky.
Po trati od nového jízdního řádu jezdí dvě linky, došlo tak k navýšení provozu oproti stavu před povodní. Linka RB 30 (DB Regio) bude každou hodinu spojovat Ahrbrück přes Remagen s Bonnem. Kromě toho mezi Remagenem a Ahrbrückem každou hodinu jezdí nová linka RB 32 (dopravce Trans Regio Deutsche Regionalbahn GmbH, součást Transdevu). Na tuto linku nasazují nové jednotky Siemens Mireo
Obce podél trati díky modernizaci očekávají nejen lepší dopravní obslužnost pro své obyvatele, ale také větší zájem turistů o tuto oblast.





