Deutsche Bahn začala nasazovat jednotky Stadler Kiss na další vlaky kategorie IC
Jednotka Stadler Kiss pro vlaky IC Stuttgart - Curych. Foto: Deutsche Bahn
Dopravce od nasazení jednotek po Westbahn čeká větší spolehlivost a kapacitu.
DB kupuje ojetiny… kam ten svět spěje! Co pak zbude na nás !
Důvody nákupu jsou mi známy, jen postřeh nad nevirtualni realitou
Tak oni ví, že to zvýší spolehlivost, ale že by to nakoupili jako nový, to ne, to se kupuje jinde…
Proč by to nutně museli kupovat nové? Určitě byly za výhodnou cenu a když jsou ve výborném stavu a ve třetině své životnosti, proč ne? (Pokud se nepletu, tak Westbahn začala jezdit před 11 lety a tehdy měla nové soupravy, čili tyto jsou právě tak staré, část asi i novější)
Tak nějak očekávám že bude vypadat „Vysočina“ po vyhlášení výsledků soutěže. 2,5h do Brna bude relativně na pohodu stejně tak jak s tím jezdí REX po Německu nebo WestBahn že Salzburku do Vídně.
Souhlas. On to není vyloženě dálkový vlak, spíš právě na „zastávkové rychlíky“, kde málokdo sedí déle než ty 2,5 hodiny.
ano, ale budou žluté nebo tyrkytové.
Za 30 let až je bude DB vyřazovat, tak budou jezdit v ČR, když život vlaku v Německu končí tak v ČR začíná.
Zjevně jste v ČR vlakem jel naposled před 30 lety. Mimochodem, předělávat 30 let starou jednotku na jinou napájecí soustavu by bylo dost neefektivní.
Opravte mě kdyžtak: tyto jednotky mají nástup v úrovni 550 mm (rakouský standard), ovšem většina spolkových zemí v SRN má standard 780 mm.
Znamená to, že DB musí pečlivě řešit, kam to mohou nasadit, nebo je na to nějaký trik?
Když dáte do googlu „KISS DB bahnsteig hohe“ vyjede fotka, kde muž nastupuje v Berlíně – a vypadá to, že jde do sklepa. Naštěstí dveře se „předsouvají“ jen minimálně.
👍 Hustý! U nás se používá rampa z nástupiště směrem nahoru, v Německu směrem dolů.
https://www.barrierefrei-unterwegs.de/antwort-der-regierung-zum-bahnsteighoehenkonzept/
A nebouchají se při tom do hlavy o horní rám dveří? Snížení o 23 cm je už poměrně dost (a černožlutá nálepka je stejně tvrdá jako její podklad).
Podle této stránky a mapky na ní mají na jihu více nástupišť 550 mm nad TK.
https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnsteigh%C3%B6he_(Deutschland)
Je na to trik – neřeší se to. V Německu je tenhle problém docela častý, řeší se maximálně někde hlášením pro cestující upozorňujícím na výškový rozdíl.
Prostě záporná vysokopodlažnost, žádná věda.
Bude tu někdo prudit, že DB nakupují ojeté šroty z Rakouska? 🙂
V takovémto případě se uplatňuje fráze „starší, ale osvědčená a oblíbená vozidla“.
Nejsou 40 let staré, takže šroty těžko
To nebyly ani ty 628 z 90. let. Tak se vytáhl rok výroby prototypu a stáří později vyrobených se vztáhlo k němu, aby se mohlo nadávat.
Stejnou „logikou“: Škoda 99E z roku 1995 je 42 roků starý šrot, protože prototyp vyjel v roce 1980.
Ona vozidla se spalovacím motorem „stárnou“ přeci jen rychleji než s elektrickým, nebo přesněji řečeno jsou dříve zralá do šrotu.
Však si srovnejte životnost městských autobusů s tramvajemi (a zdaleka se nemusíme bavit jen o T3 ve střední a východní Evropě, viz Lisabon nebo ve Vídni ty nedávno vyřazené).
Jaký je rozdíl mezi Kissem a Flirtem krom počtu pater? Když Flirt je tramvaj, tak aby Kiss náhodou nebyl taky.
Myslím že počet pater je ten hlavní rozdíl 🙂 Ano, KISS je primárně příměstská jednotka, byť se vyrábí i v dálkové verzi.
Ono jde ale hlavně o uspořádání interiéru – jak hustě a jak jsou rozmístěné sedačky, to je pro (ne)pohodlí na dlouhých cestách zásadní.
Nicméně, kdo chce psa bít, hůl si najde…
Stadler Kiss DB jezdí i na nočním IC 94/95 Wienerwald na trase Wien Hbf – Linz – Passau – Nürnberg – Bamberg – Jena Paradies – Halle(Saale) – Leipzig – Berlin Südkreuz – Berlin Hbf – Neustrelitz – Warnemünde a zpět.
Dobrá štreka na sedačku
Málo kdo jede celou trasu. Pamatuju z 80. let Os 5009 z Prahy Střed – Bohumín. Chtěl bych vidět borce, který by to projel celé.
No, já bych to tak nevylučoval. Ještě v 80. letech bylo těch 16 Kčs rychlíkového příplatku pro někoho ne úplně bagatelní částka. Např důchodce, nespěchající, jedoucí jednou za rok na návštěvu.
Téměř všechny noční vlaky mají řazené i vozy k sezení a řada lidí na nich jezdí i dlouhé štreky. Často prostě šetří, já posledně musel, protože mi rezervační systém z neznámého důvodu místenku jinam než na sedadlo neprodal.
Navíc není takový rozdíl, jet na sedačce 6 hodin ve dne nebo v noci.
Noční „courák“ je pořád lepší, než v 11 večer dorazit do Prahy a muset tam nějak přečkat noc do odjezdu prvního ranního vlaku.
Kdyz koncil Excelsior, projel jsem si Cheb – Košice taky na sedačku a šlo to… 🙂
Je nicméně dost rozdíl, jestli to jsou kupé nebo velkoprostor. V kupé, kde se dá zhasnout a je tam minimální pohyb lidí, je ta noc na sedačce bez problémů. Velkoprostor s ostrým světlem je něco úplně jiného. I bez ohledu na světlo a procházející cestující se tam dá jakž takž spát asi jen když je vlak poloprázdný a člověk si na čtyřce může natáhnout nohy na sedadlo naproti.
Zejména v létě, kdy je problém nějakou sedačku vůbec „urvat“ (a to i v situaci, kdy jsem si ji vícekrát chtěl den předem zarezervovat přes internet).
Ale jenom proto, aby se dostaly do Vídně na údržbu.
Ještě noční vlak. Dobrá šílenost
Kéž by alespoň takto vypadal občerstvovací koutek v InterPanterech…
Kéž by alespoň takhle vypadal celý interpanter… 😀
Kéž by je někdo koupil do ČR! 😀
Když to zákazník zaplatí, dopravce ho koupí.
To bylo spíš takové pošťouchnutí směrem k nákupu ojetých Stadler RS1 a GTW, na kterými se mnozí zaklínali ojetostí vozidla, až patří k nejmladším v ČR.
Nevšiml jsem si, že by se mě někdo ptal, zda hodlám zaplatit kávovar na benzínce, automat na bagety kdekoliv a stejně ho tam mají. Nic víc v podstatě stejně na té fotce není.
V tomhle případě ne, má to jednosystémové motory na 15kV, 16,7Hz, tedy standard německy mluvících zemí, v ČR nepoužitelné.
Kdyby to v ČR bylo provozuschopné, poptávka by určitě byla. Určitě byly výrazně levnější než nové jednotky.
Jak složité a drahé by tedy bylo je přestavět na stejnosměrné tak aby mohly třeba na Pha Ostrava ?
KISS na 3 kV existuje (jednosystémový), akorát začíná jezdit ve Slovinsku. Akorát to bude asi už nějaký novější model než toto.
To by bylo docela krátkozraké, než to schválíte, bude střídavina z Přerova do Hranic … ve výstavbě.
Tak určitě by to šlo, Leo kdysi tvrdil, že přestavět jeho stejnosměrné vlaky na český dvousystém by nebyl problém, ale výhodnost takového nákupu z druhé ruky už by to dost kalilo. Jednak kvůli těm nákladům na přestavbu a druhak (především?) protože by ta přestavba trvala. To je myslím velmi podstatný důvod pro nákup ojetých vozidel, že je lze nasadit velmi rychle po podpisu smlouvy.
Motory určitě neee. Důležitá je ta elektrika okolo, motorům je úplně jedno, jaký je zdroj.