Deutsche Bahn výrazně vzrostl účet za odškodnění cestujících

ICE Sprinter z Mnichova do Berlína. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czICE Sprinter z Mnichova do Berlína. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle dopravce je důvodem zpoždění především stav německé infrastruktury.

Častá zpoždění vlaků vychází německého státního dopravce Deutsche Bahn draho nejen kvůli špatné pověsti a možné ztrátě cestujících. Dopravce musel loni na kompenzacích zaplatit výrazně více než o rok dříve.

Podle listu Bild am Sonntag musely DB loni vyřešit 6,9 milionu žádostí o kompenzaci za zpoždění a vyplatit 196,8 milionu eur (téměř pět miliard korun). Meziročně jde o značný nárůst jak v počtu žádostí, tak objemu vyplacených peněz. Předloni DB řešily 5,6 milionu žádostí a vyplatily 132,8 milionu eur.

Zpoždění zejména dálkových vlaků se stalo v Německu v posledních letech celospolečenským tématem. Důvodem byl nejčastěji špatný stav infrastruktury či výlukové práce, někdy se projevil i nedostatek personálu. U dálkových vlaků dosahuje přesnost v některých měsících jen 70 %.

Podle mluvčí Deutsche Bahn je infrastruktura důvodem zhruba 80 %. všech zpoždění. Německo v posledních dvou letech výrazně navýšilo objem peněz do modernizace železnice, což přináší ještě problém s řadou výluk.

Jak se celkový objem kompenzací promítne do hospodaření bude patrné až na konci března, kdy DB zveřejní své celoroční výsledky. Kdyby byla infrastruktura v lepším stavu a vlaky jezdily přesněji, byla by podle deníku Bild am Sonntag dálková doprava Deutsche Bahn v černých číslech.

Tagy Deutsche Bahn kompenzace za zpoždění
10 komentářů