Deutsche Bahn bojuje se zpožděními, včas v červnu dorazilo jen 58 % dálkových spojů

RE z Berlína do Wittenbergu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRE z Berlína do Wittenbergu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Jde o nejhorší výsledek za posledních dvanáct let, na vině jsou stavební práce i nápor cestujících.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
blue

No, a pak chtějte více vlaků, více nákladní dopravy na koleje, ještě více železnice…
Už jen taková myšlenka „kdo to bude řídit“…

Leinad

Hůře zjistutelné, ale zajímavější by bylo zpoždění přes jednotlivé „cestující.“

1) Na přestup mezi linkami mám 29 minut nebo zápornou minutu. Protože na druhé lince dojde ke zpoždění, stihnu záporný přestup a jsem v cíli dřív než jsem plánoval.
2) Na přestup bez čekačky mám jednu nebo šedesát jedna minut. Protože dojde ke zpoždění na první lince, jsem v cíli o hodinu později. (Ačkoliv ve statistice podle spojů je, že spoje dojely se zpožděním do 5 minut)

Vašek

Takhle geniálně to funguje na 171. Přijdete na nádraží a chytnete spoj, který měl být 40 min pryč. Tedy pokud není provoz zastaven úplně.

KrizeVychodniSpolecnosti

Lufthansa katastrofa, DB pomalu ještě horší, kam to Německo spěje. Popravdě bych už teď do vlaku v Německu nesednul, stačí mi, že musím jednou za čas sednout do Lufthansy, to je low-cost zážitek za full-cost ceny.

Jiří Kocurek

Ke krizi. Protichůdné požadavky v energetice (vypnout jaderky, nahradit je zemním plynem) se také nedaří splnit (snížit spotřebu fosilních paliv a emise CO2).
Francie uhlí a zemní plyn v energetice prakticky nepoužívá.

Lenka Nováková

Několikrát se mi už letos stalo, že jsem byla informovaná o zrušení vlaku těsně před jeho pravidelným příjezdem až na nástupišti. Konkrétně Pirna a Dresden na S1. A docela problém je, když chcete v Bad Schandau dále přestupovat na Sebnitz nebo Děčín, notabene u posledního spoje. Nějaké čekání na pernamentně zpožděné přípoje od Königsbrücku nebo Grosenheinu samozřejmě spíše vzácností. Zlaté eSko kolem Prahy. Trať do Lysé je vzhůru nohama a zpoždění vlaků menší, než u sousedů průměrně zpožděný RB a RE.

veli.k

Asi je to jak kde. Já teď absolvoval na 9 E ticket cestu z Prahy do Holandska a zpět. Pokaždé po jiné trase, takřka přes celé Německo. A dojel jsem ve všech případech přesně podle jízdního řádu, případně se zpožděním cca do 5 minut, které nemělo vliv na přípoje. Velmi příjemně jsem byl překvapen.

FP1

No Němci jsou schopni zrušit vlak při zpoždění, jen proto, že nechtějí řešit, kde na jednokolejce vykřižují, vždyť za hodinu jede další.

PetrN

Muzu se zeptat, z ceho autor článku v cerpa informaci, ze za zpozdeni muze jizdenka za 9 eur a nápor cestujicich? Moje 14 denni osobni zkusenost z cest po Nemecku tomu totiz absolutne odporuje, napor cestujicich byl naprosto srovnatelny s osobnimi vlaky u nas(ano, nektere vlak byly plne napr jako spickove primestske vlaky okolo Prahy, takze nekolik lidi stalo, ale urcite to nezpusobovalo zpozdeni) a zpozdeni byla zpusobeba prevazne prave vylukami ci cekanim na pripoje a retrezovym elektem. Tak se chci zeptat, zda je za tim nejaka osobni zkusenost a pripadne konkretne odkud, protoze ja to opravdu nezaznamenal a zajimalo… Číst vice »

Anonym

Sestra zije v Nemecku a rika, ze na vlaky se (alespon v okoli Kolina nad Rynem) absolutne neda spolehnout. Pri vetsine cest je nejaky vlak zpozdeny, zruseny, pripadne vynechany (vedou ho odklonem). Listky za 9 eur to jen umocnily…

Anonym

A jeste poznamka na okraj: prijde mi tristni, ze kdyz bych chtel jet napr z Berlina do Amsterdamu, tak i kdyz je to ICE s jednim prestupem, tak se s prumernou rychlosti snad nad 100 km/h (brano vzdusnou vzdalenosti).
Ja jsem priznivce vysokorychlostni zeleznice, ale je potreba, aby se point2point prumer pohyboval kolem 200 km/h a prestupy v prestupnich uzlech byly v kolem 15-20 minut. Pak to bude davat smysl.

XYYY

V zemi, nejen železniční dopravě zaslíbené = Švýcarsku mezi vlaky téže kategorie přestup 15-20 minut není, přestupy jsou v řádu jednotek minut, odpovídá tomu i pobyt vlaků u téhož peronu, tím spíše, že dálkové doprava jezdí v taktu 30 minut, tudíž při pomalém přestupu (osoba se sníženou pohyblivostí) jede do 30 minut další spoj, na regionálních tratích podobně, pokud tam není dokonce takt 15 minut ….
Zhruba stejně to funguje v Nizozemí, Belgii, Lucembursku …

Anonym

Ja to beru vzhledem ke zdvojenym soupravam, kde proste prestup muze chvili trvat + drobne zpozdeni. Pocitam s tim, ze v prestupnim uzlu se sjizdeji vlaky z nekolika smeru, a pak nelze prestupovat v ramci jednoho nastupisye. Jinak samozrejme, pokud by takt byl 30 min, tak je to asi jedno ale to je u vysokorychlostni vrstvy asi hudba vzdalene budoucnosti. Ziju v Belgii, a tady je typicky takt IC 1 hod s tim, ze v prestupnich uzlech (jako treba Liege) je par minut na prestup. Pokud jedu s kolem, tak to uz je obcas na hrane, ale vetsinou se to… Číst vice »

XYYY

Liege je z hlediska možnosti přesunu mezi nástupišti komfortní nádraží ….
Slabší jsou „bruselská“ bludiště ….

anonym

Jo, to souhlasim.

Twix

200 km/h průměr mezi body vzdušnou čarou? To se v osídleném Německu a Holandsku vůbec nedá dosáhnout a ani to není potřeba. Navíc z Berlína do Amsterdamu jede každé 2 hodiny přímé IC, to spojení ICE muselo být asi oklikou přes Köln. Ani na jedné z těchto tras se ale po žádné opravdové vysokorychlostní trati nejede.

anonym

Nerikam nutne vzdudnou carou, ale kdy vzdalenost Amsterdam-Berlin je po dalnici ca 650 km a nejrychlejsi spojeni je 6:43 (ICE s prestupem v Duisburgu a cekanim 57 minut). tak je proste neco spatne. Prime IC jede pres sedm hodin. For je v tom, ze po dalnici, je to podle Google ca 6 hod (zalezi na doprave) i s tim, ze v Holandsku je pres den omezewni na 100 km/h. Jde jde mi o to, ze pokud maji byt vlaky konkurenci pro letadla na stredni vzdalenosti, tak proste museji jezdit kolem 300 km/h, aby dosahovaly rozumne prumerne rychlosti mezi dvema body… Číst vice »

X 1

S úpravou tratě na Holandskou hranici, se už začalo. Z Oberhausenu do Weselu budou 4 koleje a do Emmerichu resp. Zavenaaru budu 3 koleje. Skoro 30 úrovňových přejezdů bude nahrazeno mimoúrovňově. Nicméně na intenzitě ICE spojení Frankfurt – Amsterodam se asi nic nezmění. Zintenzivní se příměstská doprava, s přesahem do Arnhemu a většina kapacity bude pro nákladní dopravu, která má vzestupnou tendenci. Cargo je v ose Rotterdam – Janov, přes Německo silně kapacitně poddimenzované. Nizozemci a Švýcaři jsou v této ose, se stavbami velmi napřed. V Německu je jen na jihu kousek čtyřkolejky, jinak nic. Připravují se investice za desítky… Číst vice »

Martin Verner

Proč to „není potřeba“?
A 160 „potřeba“ je?
A 100?
A 60?
A 40?
Nemají nakonec být cestující rádi, že někdy někam dojedou a nemusejí pěšky?
Dokud vlak nezvládne konkurovat dálniční jízdě, bude pořád menšinovou variantou.

Twix

Aby vlak konkuroval dálniční jízdě, opravdu není potřeba aby jezdil průměrnou rychlostí 200 km/h z bodu do bodu vzdušnou čarou (ano o této hodnotě se bavíme, ne o tom jestli má být trať na 200). Toho se v Německu snad ani prakticky nedá dosáhnout (musela by to být celou cestu rovná VRTka třeba na 320 a skoro nikde by to nestavělo) a průměrná rychlost po dálnici se tomu také ani zdaleka neblíží, ta bývá tak kolem stovky i když má člověk nohu na plynu. Mimochodem, aby byl vlak konkurenceschopný, musí být rychlejší než auto a ani o minutu víc? Pokud… Číst vice »

anonym

Ano, o tom mluvim, ze paterni trate by mely byt 300+. Ve Francii to jde, v Nemecku maji techto useku jen par a vlaky se pak „motaji“ i po tratich 200-, a to i v centralni casti a ne jen v koncovem useku, kde se treba jen muzete snazit dostat do nejakeho mensiho mesta.
Jinak ja od zacatku mluvim predevsim o konkurenceschopnosti vzhledem k letadlum, a tam se IMHO potrebujete blizit k tem ca 200 km/h prumeru na primem vlaku (i se zastavkami) a rozumne kratkym prestupnim dobam, aby to davalo smysl i pro vzdalenosti jako napr. Praha – Amsterdam/Brusel/Pariz.

tarten

200 km/h cestovní vzdušnou čarou je tak ve Francii.

Reaktor

A přesto jsou vrt ve Francii těžce prodělečný.

Zdeněk

Kdybys napsal z místa na místo a ne ty pointy, neubylo by tě ale nevypadal bys tak světove jinak obsahové máš recht

anonym

neubylo, ale tim, ze ziju v zahranici a standardne komunikuju v anglictine, tak si proste nektere veci v cestine automaticky nevybavim…

X 1

Mohu posloužit osobní zkušeností z okolí Hamburku. Dopravce Metronom, který jezdí s push-pull patráky 6-9 vozů, zrušil možnost přepravy jízdních kol. Vlaky z/do Hamburku ve směrech Bremen, Lüneburg, Uelzen, Hannover a Göttingen, jsou opravdu velmi plné. Další dopravci jako DB Regio, ve směru Büchen, Schwerin a Rostock, taktéž konec kol a plné vlaky. DB Start (Low Cost Deutsche Bahn) jezdící do Cuxhavenu, také hlásí přeplněné vlaky. Vzhledem k absenci dálnice v tomto směru, tam však bývalo celkem plno vždy. Ale člověk si alespoň sedl. Dnes je to nacvaklé až na půdu. A to se ve všech vyjmenovaných směrech jedná o… Číst vice »

Paolo

DB a spozdeni to patri k sobe. Nemusim byt vedec kdyz ti roste skokove cena vseho a jednu z nejvice drahych polozek ti MD zlevni co udelas hmmmm..

Honza

Tak třeba dneska způsobil nával cestujících 12 minut zpoždění ve vlaku R 76360 ze Stralsundu do Rostocku. Do Stralsundu přijel vlak včas, ale pokoušelo se do něj dostat tolik lidí, že ani nevím, jestli se to všem povedlo. Následně se naše zpoždění na každé další stanici zvyšovalo, jeden kočárek se musel prorvat ven přes hromadu lidí a další dva kočárky, což zabralo tak tři minuty. Ale je pravda, že to byla moje první taková zkušenost za týden cestování vlaky v Německu.

Šššš...hůůů...

Hmmmm… To mi připomíná osobaky Liberec-Jaroměř v pátek odpoledne kdy si nejde sednou a je problém stát kvůli batohům od výletníků a pak jich na Sychrově nastoupí dalších 30… Naštěstí tam vystupují.

Šššš...hůůů...

*vystupuju

Leinad

Stavební práce bez výlukového jízdního řádu, osobní vlaky bez pobytů.

Brumla

Ví někdo, jak jsou na tom dopravci tady u nás?

Cestovatel z Gothaje

Tak to se mají. V Česku dojede na čas 0 % spojů a nadále tato hodnota klesá.

FP1

Naopak, u nás je dochvilnost vyšší, i přes množství výluk, atd…, jak v Německu, ale to platí dlouhodobě.

***** Petr

Jj , jízdní doby z doby páry a deset minut nikdo neřeší . A lhaní v časech dojezdu zcela běžné , když ho resis třičtvrtě hodiny po tak je psáno patnáct minut , viz Pardubice a nejednou.

FP1

Příjezd do 5 minut je brán, za včasný, když už. A to, co se bere do statistik jsou reálné údaje, ne to co se vypisuje na peróně

***** Petr

Tvl pět minut na železnici vůbec neřeším a dříve jsem při kontrole a následném vyzvedávání kolegů ale i sebe zažil , že vystupují se 45 minutami zpoždění a v datech max dvacet minut. Mrknu do grappu vlak jede na Kolín a zpoždění ctyricet minut. Takže mají asi v Pardubicích nějaký svůj místní drážní čas 😜 Navíc dnes pro vysokou přesnost dojezdu vlaku musíme jezdit autem a hádej jaké je procento nestihnutych schůzek. Ano , je to přesně 0%

***** Petr

Zkuste nasázet tak sto mínusu , třeba budou vlaky jezdit včas. 😜

ketchup1970

u nás 5:29 a více je zpoždění ,,, U DB 5:59 a více je zpoždění takže ještě naše statistika je přísnější. Byly roky kdy jsme byli lepší o dost něž německé dráhy. Teď to asi bude o něco horší údaj. Řeší se to různě prodloužením jízdní doby (třeba přes Vysočinu ) nebo u Němců odřeknutím vlaku ….

FP1

Letos jsme na nějakých cca 89%

Air Traveller

rekl nekdo, kdo nejspis vlakem jeste nejel.