Děti Země podaly žalobu proti oddalované stavbě MÚK Nošovice. Den na to se tam stala další smrtelná nehoda
Nehoda na křižovatce v Dobré. Foto: HZS MSK

Veškerá doprava, která míří do automobilky Hyundai, musí jezdit přes nepřehlednou křižovatku v obci Dobrá.
Chce to urychleně změnit zákony. Takoví aktivisté jako např. Děti země by neměli brzdit a ovlivňovat stavby, které jsou důležité pro celou naši společnost.
Stejně jako blokace stavby přehrady na severní Moravě. Ano asi tam žije brouček a my ho musíme za každou cenu bránit, ale ať potom ti blokatori spolku zaplatí tu škodu těm lidem a tem milionem broučků co tím vyhladili.
Děti Země jsou jeden chorý člověk! Žádná skupina lidí!
Jeden píčus blokuje celou stavbu? Už zase? Měl by ho někdo zavřít za terorismus.
Semafory by se mohly zkusit.
Jaké žáby a biokoridory furt? My, uředníci a betonáři, už 23 let bojujeme proti posunu křižovatky o 200 metrů vedle, kde by nikomu nevadila, stavba byla mnohem snazší, stačil by jediný most… a místo toho tlačíme původní komplikovaný plán 4 mostů složitě nacpaných do malého kousku území, kde musí překlenout dálnicí, vlakovou trať a vodní přivaděč pro přehradu. My prostě chceme tuto drahou a komplikovanou stavbu a tlačíme ji i když pro ní nemáme všechna povolení, víme že vůbec není v souladu se zakony které v této zemi platí, což opakovaně potvrdil soud…ale to NÁS nezajímá. A co když se… Číst vice »
Stejně tak lze napsat, že za to může uzavřený druhý vjezd do automobilky přes dálniční most, protože si tam obec staví byty a čističku.
Blbce si dělejte z někoho jiného….
Česká idiocie. Žádná silnice, svodidla ani stromy nezabíjejí.
A že blokovaly stavbu přehrady v nových Heřminovech a zemřeli kvůli nim jiní lidé Dětem země nevadí? To jsou věci
Ale jistě, za povodně taky můžou oni.
Co ještě? Zjevně vám ten koncept třídního nepřítele vyhovuje.
Záměrně štvavý titulek? Podívejte se na ten hnůj tady v diskusi. A podtitulek „Veškerá doprava, která míří do automobilky Hyundai, musí jezdit přes nepřehlednou křižovatku v obci Dobrá“ je také dobře manipulativní. Hned vedle je železnice, už si požádali o vlečku? Zřejmě pak už vůbec neuvažujete o tom, kolik úmrtí způsobuje nezdravá krajina, nadměrná doprava a podobně.
Rozčilujete se zbytečně. Vlečka tam samozřejmě je. Nicméně by tam možná mohla být zastávka.
Vy jste ale ultrab.. . Podívejte se do mapy, než něco napíšete.
Děti Země jsou sice banda, ale nikoho nezajímá, kolik jel řidič po hlavní a zda byla žena připoutaná, spolujezdkyně kamionů typický nejsou.
Smutné. Doufám, si zprávu přečte taky doktor Patrik
Je to psychopat a sociopat, toho lidi okolo silnic a silnicích nezajímají. Takže mu to bude jedno.
Ona ta křižovatka je v pohodě do té doby než jedou lidi na směnu do nebo z Hyundaie. Z určitých směrů v té době je nemožné do té křižovatky vjet a ani se nedivím že když někdo čeká třeba i 15,20 minut že na to šlápne a vyjde to nebo ne. Já tudy jezdím 12 let a té křižovatce se vyhýbám. Nemůžu pochopit proč ta křižovatka není nějak upravená nebo proč není o kus dál udělané napojení z dálnice do Hyundaie které je dodnes jen na papíře. To co se stalo včera je zbytečně zmařený život, ano zodpovědnost do určité… Číst vice »
A pro ten maly provoz se to tam jeste vylepsilo, a postavil se obchodni park, aby z vedlejsi vyjizdelo jeste vice aut a ta krizovatka byla jeste nebezpecnejsi…..a ty protihlukove steny tomu taky nepridaji, jelikoz pri vyjezdu z Dobre nejde videt az na most a odhadnout, jaky tam je provoz.
Stát, který chce sveřepě stavět jen a pouze na daném ekologicky chráněném místě a ne o cca 200 m vedle, kde to nikomu nevadí.
Co je ekologické na betonové stoce?
Děti Země jsou obyčejní vyděrači, kteří čekají až dostanou úplatek. Tyto vyžírky si platíme z našich daní. Nakopat je do zadele.
Předmětnou stížnost si nepřečte, rovnou soudí. Jen se pak modlete, abyste sám nebyl souzen lidovým soudem složeným z vámi podobných.
Pan Mirek zapomněl že můžou soudit jenom bolševici jako jste vy. 😉
„Já osobně jsem zastáncem rozumného ekologického chování…“
Co si pod tímto můžu představovat? Kam podle Vás může příroda před betonem ustoupit?
Jinak nejsem členem, ani příznivcem zmíněné organizace!
Prosim vas, o jake prirode v tomto pripade mluvite?? Napojit prumyslouvou zonu, ktera je u dalnice na dalnici, kdy mezi ni a dalnici jsou akorat koleje a jinak prd.
Jsem proti ekoteroristickým blokovačům, kteří blokují vše, bez ohledu na účel. Ale články podobného ražení mi přijdou jako zbytečné jitření nenávisti automobilistů. Největší vinu tady má úředník, který nedokáže prosadit zřejmě užitečnou stavbu přes několik křiklounů.
Mám pocit, že úředník je velmi malý pán v takových případech. Pokud takový postup „obstrukci“ umožňují právní a zákonné předpisy tohoto státu, je to pouze a jen na politicích, aby to změnili. Pokud úředník postupuje dle zákona tak má nyní téměř každý možnost obstruovat a pak se to takto táhne a prodlužuje. Pokud by úředník šel pod zákon – stejný člověk by jej zažaloval za nezákoný postup a výsledek by byl stejný!
Zrovna tady ale úředník zákon opakovaně porušuje, což potvrdily i soudy.
Zelení vrazi!
Patriku, chápeš, že jsi vrah?
Já se ho nezastávám, ale za ty nehody můžou výhradně točvolanti co jezdí jak hovada. A pokud je ta křižovatka dlouhodobě nebezpečná, už tam dávno mohl bejt semafor.
V každé společnosti jsou vždycky lidé různých morálních kvalit a stejně je to v jejich různých podmnožinách. Vidím, že máte názor, kdo za to může a máte i řešení. To by semafory Vaší logikou mohly být místo lecjaké MúK. V Polsku měli kdysi jakési předchůdce dálnic, kde taky byly semafory. Mimochodem ono je to v některých místech i trochu nebezpečné ( například křížení jedniček mimo obec apod ).
Já neříkám, že semafor má bejt místo MúK, ale jako náhradní řešení do tý doby než bude stát schopnej jí postavit. Podle článku to slibuje už 20 let.
Problem je, ze tam to nema dobre reseni….to je proste past. Udelat tam semafor, tak tam je pri kazdem stridani smen zacpa jak prase. Ke vsemu to je v doliku, kdy na jednom vrcholu je kruhac do prumyslove zony a na druhem vrcholi MUK s dalnici. Semafor by z toho udelal dopravni masakr. To MUK tam melo byt uz pri otevreni a zodpovedni jsou vsichni, kdo to zdrzuji.
Tak holt ten semafor může mít v době střídání směn dlouhej interval. O to ale nejde. Dokud budeme tuhle naší impotenci při realizaci dopravních staveb házet na jednoho kverulanta, nikam se nepohneme.
Nechápe
Tak by ho možná taky měl někdo zažalovat.
Kdyby to odvolání nepodal, nový exit z dálnice by byl za ten 1 den postavený. Nechce se mi věřit, že by ten exit Patrik 20 let brzdil.
Ač nemám rád ekoteroristy, tak je potřeba nazývat věci pravými jmény. Za zbytečnou smrt nemůžou děti země, ale někdo, kdo si s předpisy vytírá zadní část těla…
Kde jste nechal mozek …..
Když už útočíte, tak si laskavě vytáhněte hlavu z pr..dele. Např. za mnohem větší úmrtnost chodců per capita oproti rakousku u nás může kdo? Asi nejspíš myslivecký spolek obce Bohnice ne?
Máte naprostou pravdu!!
Když prohrají tak jim dát vše k úhradě a soudit za zmařený životy.
A když vyhrají, tak dát vše k úhradě a soudit za zmařené životy vás.
Prý ekologové ….. Možná tak „Zrůdy země,zemští škůdci a zbyteční lidé.“ Nic víc.
Ano, za dopravní nehody mohou ekologové. Tak určitě.
A to napsal kde, Patriku?
A krom toho, Děti Země nejsou ekologové.
Byznys nic jiného. Když na severu Čech (myslím u Mostu) chtěli po Patrikovi, aby je hájil proti výstavbě fabriky, tak to odmítl, že by z toho nebyl žádný kšeft.
Můžete prosím svá tvrzení nějak doložit?
Ekologové ne, ekologisti ano. -isti, -ismus …naznačuje, že s ekologií nebo prací ekologů to nemá společného vůbec nic.
Je to také o pravděpodobnosti. Svým jednáním ZVYŠUJÍ pravděpodobnost, že se na nevyhovujícím (absence bezpečnějšího řešení, ergo nižší riziko) stane průser. Tohle jde za nimi.
Další lidový soudce, co sice ani nečte podklady, ale rozhodovat bude?
Místo na křižovatku sice je asi 200 metrů vedle, zaryté ŘSD bezdůvodně odmítá přeložit stavbu, ale za všechno samozřejmě může jenom ten, co na to upozorňuje.
Jděte s tím svým bohorovným souzením druhých do háje. Na rozdíl od vás pro tuto společnost něco pozitivního dělají. Co děláte vy?
Pokud se jedná o tuto křižovatku https://mapy.com/s/gamofavuzu, pak není viníkem žadný ekologický spolek. Sekundárním viníkem je řidič, který nedal přednost. Primárním viníkem jsou orgány zodpovědné za bezpečnost provozu, protože tato křižovatka je nebezpečím už od projektu. Křižovatka nemá 90° a proto není ze všech aut dobrý výhled doleva, při jízdě z vedlejší (II/648). Tady měl být od začátku kruhový objezd a k žádným tragickým nehodám by docházelo nemuselo. Místa je tady dost a na státních pozemcích. Když už tady není kruhák, tak tady mohli být už dávno dopravní ostrůvky, aby byla křižovatka přehlednější a intuitivnější. Ale my umíme jen nejasné… Číst vice »
Ekologicky spolek samozřejmě spoluviníkem tragické události je.Nechtějte nám namluvit ,že 1+1=3.
Ne, není.
sice tyhle spolky nemam rad a jsou to vesmes zmetci, ale vase tvrzeni je zcela mimo.
tim, kdo tvrdi, ze 1+1=3 jste vy
A taky jsou spoluviníky Karl Benz, Rudolf Diesel a Henry Ford. Srážky koňských spřežení nebyly tak časté ani závažné 🤦♂️
Není
Stát nedodržuje zákony a za nehodu můžou DZ? Kdyby stát měl pro povolení stavby továrny jasné podmínky, co musí být splněno (zde z hlediska dopravy dílů a hotových vozidel), nemusíme to zde řešit. To, že úředníci MD a ŘSD (ještě horší je to u SŽ) neumějí připravit projekty dobře, na námitky reagují silou – tak pak se holt někdo objeví kdo je proti a místo řešení se vše zablokuje
Tady je zase chytrolínů, co si tak zjistit důvod, proč tu žalobu podali. Kdyby úředníci konali jak mají, tak už dávno křižovatka stojí. …namítají chyby procesu hodnocení vlivů na životní prostředí…neboť se neposoudila varianta mimo migrační lesní biokoridor, který má být zbytečně zničený. Ředitelství silnic a dálnic ČR totiž více než dvanáct let (dnes už 16) odmítá posunutí křižovatky asi o dvě stě metrů na severozápad. „Příprava mimoúrovňové křižovatky Nošovice je typickou ukázkou dysfunkce státní mašinérie a amatérismu státního investora, který hodlá raději stavbu asi osmnáct let cestou objevování slepých cest připravovat a stavět, ačkoliv by stačilo ji jen asi… Číst vice »
To Děti země myslí zcela vážně?
Migrační koridory jsou jedním ze základních kamenů biodiverzity. Proto jsou poměrně přísně chráněny zákonem.
To jenom některé úřady si z toho dělají dobrý den. Pravděpodobně proto, aby z toho mohli profitovat nějací kamarádíčkové, kteří si jistě již předmětné pozemky vyhlédli a ihned po dostavbě křižovatky si je za pár korun odkoupí.
Jinak by byla křižovatka dávno posunuta.
Zase ale někteří jsou holt zaslepení a ve své prostotě obhajují grázly a darebáky.
To je váš názor.Na ten máte plné právo.Ale to je asi tak všechno.
On ho na rozdíl od vás alespoň má.
Jak víte že na danou věc nemám názor? Jste snad Pythie? 🙂
Chudáci zvířata. Kdyby jim tam komunisti nepostavili v 50. letech ten koridor, tak by ani neměli kudy migrovat.
A jak se zhorší prostupnost tímto uměle vytvořeným a grafity pomalovaným kanálem https://mapy.cz/s/mucetuzuke rozšířením dálnice o 3m na každé straně?
Migrační biokoridor s potokem? To si děláte srandu? Vždyť to je vodní přivaděč. Umělá stavba. Skutečný potok teče o 500 metrů dál na Těšín. To jsou zase lži Dětí Země toto.
Budete se divit, ale migrační biokoridor to opravdu je. Zvířatům je technické řešení jedno, je to prostupné a je tam klid. A v předmětné lokalitě je to dost důležitá trasa s málem alternativ
. Podobně jako my máme dálnice, i zvěř se musí někudy pohybovat a procházet pokud možno bezkolizně. Je tedy IMO na místě zvážit, zda existuje méně invazní řešení (dle komentářů zde zřejmě ano) a alespoň se s ním v přípravě zabývat. Z tohoto pohledu mi připomínka „zemských škůdců“ přijde relevantní
V čem je tedy problém? Betonová dálnice (koryto) bude, pro migraci živočichů zachováno.
To je relevantní námitka. A právě s takovou záležitostí by se v přípravě stavby měli vypořádat. Třeba ve stylu: „když nelze stavět v odsunuté poloze, tak alespoň bude zachován průchod staveništěm“ Nejspíš se tam nebude pracovat 24/7 a ty mimopracovní časy postačí i méně asertivní*) zvěři k průchodu *)divoká prasata si s ničím problém nedělají
Jasně, ještě tam chybí biokoridor pro medvědy, minimálně za miliardu. A něco pro křečky. Šup Patriku, běž tam nějakého speciálního vypustit!
To není potřeba, už vypustili vás.
O připojení na dálnici není žádná a pro DZ není ztracený život asi nic důležitého. Kéž by to postihlo někoho z nich, ačkoli to nikomu nepřeji. Boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Jestli jsem se dobře díval na situaci, tak mě zarazilo, že silnice III. třídy je hlavní a míří jako přivaděč k dálnici, silnice II. třídy má STOPku na křížení s touto komunikací. Silnice II. třídy od Nošovic má zvýrazněnou STOPku, na opačné straně by to chtělo to samé. Křižovatka je v obci, takže 50 km/hod. je maximum. Dodržuje se to? Nebo ještě by bylo třeba snížit rychlost 40… Číst vice »
Ten kdo nekoná, je stát.
A ten kdo škodí jsou DZ.
Mně spíše překvapuje, že odpovídající dopravní napojení areálu nebylo už jako podmínka pro povolení stavby na začátku a že si to investor nevyžádal jako protiplnění od státu.
Protože by to Patrik a šílené dvojče z Tetčic minimálně 15 let blokovali a nepostavilo by se už vůbec nic.
Děti země je teroristická vyděračská organizace a podle toho by se s jejími členy mělo jednat. Jejich činy o tom jasně svědčí. Co na to justice?
Už jste podala žalobu?
bezte na nejblizsi sluzebnu policie ci na nejblizsi statni zastupitelstvi a podejte trestni oznameni.
Zato spekulanti s pozemky jsou kamarádi a mrtví kvůli nim nevadí, že?
Spíš se podívat, kdo je financuje.
Její činy spíše hovoří o „schopnosti“ našeho státu a o tom, že politik vám slíbí prostě cokoli.
Něco slíbit a ani za 20 let to nedokázat postavit není o „nadpozemských“ schopnostech DZ.
Ty si děláš ale reklamu Patriku, míříš na to nejhlubší dno…
Ironií osudu a karmou by bylo, kdyby v tom osobáku seděl namísto té ženy on.
Co už komu vadí na mimoúrovňové križovatce ze stávající dálnice ke stávající fabrice, která výrazně zkrátí množství kilometrů najetých kamiony?
Je za tím od Patrika i něco jiného než (doslova smrtelný) trolling a zlo?
To není žádná ekologie, to je dobře placené výpalné.
Pokud migrační koridor není ekologie, pak co?
Můžete mi prosím ten migrační koridor mezi oploceným areálem automobilky a cca 70m vzdálenou dálnicí (železniční trať nepočítaje) na nějaké mapě vyznačit? Děkuji.
Možná Vám to částečně ozřejmí tento vhled do mapového podkladu Agentury ochrany přírody: https://aopkcr.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=c38db59779714a78aec4c731152b0290 Mapu zaměřte na Nošovice a ve vrstvách vyberte „přírodní biotop“
Děkuji za ozřejmění a potvrzení, že je vše v pořádku. Protože ten biotop končí ze severu 30m od dálnice a z jihu celých 70m od dálnice. Takže nové připojovací pruhy (cca 3m navíc z každé strany) tomu nemůžou vadit!
Rozmohl se nám tady takový nešvar. Vydávat za ekologické stavby, které byly vytvořené člověkem k úplně jiným účelům.
Rozmohl se nám tady takový nešvar. Blábolit o čemkoli, o čem sice nic nevím, ale budu přesvědčovat specialisty, že tomu rozumím víc.
Myslet si, že stavby vytvořené člověkem za určitým účelem nejsou používány i jinak, může jen zcela zabedněná osoba.
A co takhle tupě neopakovat po někom začátky příspěvků a vymyslet něco svého ???? A jo, to se v teroristických organizací nenosí….. jen ničit, škodit, zdržovat, …… a opisovat
Předpokládám, že zde proběhla nabídka, že automobilka převede na účet někoho blízkého pana Patrika nějaké ty drobné a povolení stavby proběhne hladce. Nebo ne, ale možná se to celé trochu zkomplikuje.
Kdybyste si to přečetl, místo vznášení rozhořčených řečnických otázek a vynášení nenávistných soudů, třeba byste zjistil, že vinen je někdo úplně jiný.
Nenávistné soudy o kamarádíčcích spekulujících s pozemky tady vynášíte vy.
Aha, takže jsem uhodil hřebíček na hlavičku. 😛
Spíš jste uhodil hlavičkou o hřebíček.
Třeba měl Patrik na mysli migrační koridor pro uprchlíky 🙂
Prosil bych odstranit nepravdivé označení „Ekologický“ u spolku Děti Země.
Protože to co oni dělají, to nemá s ekologií nic společného. Oni dělají ekologii medvědí službu, eufeministicky řečeno.
(vliv této konkrétní stavby na ekologii nedokážu posoudit, ale DZ je i proti stavbám na železnici, které mají zřejmý pozitivní přínos pro ekologii. Jim nejde o ekologii, ale o zablokování jakékoliv stavby co se jim bůhvíproč nelíbí)
To je stejné jako s Výtoňákem. Sice tomu nerozumíte ani v základech, ale soudit budete.
Zato vy jste odborník…
Jistě. 😛
A závorku jste také nečetl, že..
Ale jistě že četl. A nevšiml jsem si, že by byli proti železničním stavbám jako takovým (na rozdíl od mnoha dálnic), vždy mají konkrétní připomínky, které by správně měly uplatňovat příslušné orgány státní správy. Ale protože to nedělají, musí ochranu přírody a krajiny místo ní dělat občané…
Je škoda, že nenesou žádnou finanční odpovědnost. Takhle tu jejich kratochvíli platíme všichni z našich daní. Teda kromě Patrika.
Jasně, škody na zdraví a životním prostředí totiž z daní neplatíme, že.
Přesné..
Já bych Patrikovi a jeho kumpánovi dědkovi z Tetčic klidně zařídil bydlení v nějaké boudečce mezi Kuřimí a Lipůvkou u I/43. Nechal bych je tam zavřené aspoň 2 roky ať si na vlastní kůži vyzkouší co musí trpět lidé v Lipůvce. (Každé ráno mu tam klidně cestou do práce dám lahev vody a krajíc chleba). Myslíte, že by to pomohlo, aby se vžil do situace tisíců lidí, kteří i díky jeho obstrukcím trpí?
Děti Země mají opět krev na rukou. Není to první případ, kde cíleně blokují výstavbu bezpečnějších dopravních staveb.
To opravdu nejde z toho co se stalo udělat precedens?
Taky jim moc nefandím, ale zase mějme trochu soudnost: krev na rukou má ten, kdo zavinil tu dopravní nehodu (ať už to byl kdokoliv). Kdyby dodržel dopravní předpisy, k nehodě by nedošlo.
Dodržování předpisů asi nevystačí vždy. Je potřeba počítat se selháním jak zdravého jedince, tak dobře promazaného stroje, anebo s vnějšími vlivy, jako třeba se zvířetem na silnici, se sluncem na horizontu nebo s oslněním jiným účastníkem.
Zde, ale na mnoha a mnoha jiných staveb, mohla značná část těchto vlivů odpadnout. Takže pan Patrik má nejen za tuto stavu na rukou tolik krve, že si je možná někdy v budoucnu podá s paní Báthoryovou.
Patrik nezavinil současnou podobu té křižovatky. Nápad bez ostrůvků, bez kruháčů, udělat málo přehledné křízení, měl někdo jiný.
Ale samozřejmě, že zavinil. V roce 21 napadli územní rozhodnutí. Dnes tam mohla být mimoúrovňová křižovatka a ta dívka by žila.
On konkrténě může za to, že lidé umírali, umírají a budou umírat v místě plánovaných staveb, které však v době nehody nestály kvůli jeho obstrukcím.
Může za to, že se musí jezdit po přetížených silničkách s řadou nebezpečných míst, která jen čekají, až někdo udělá chybu.
Jenže zrovna tady si to nebezpečné místo stát dobrovolně postavil sám asi v roce 2000.
Což bylo ještě předtím, než se začalo projevovat přetížení té křižovatky provozem z nedaleké továrny, která tehdy ještě nestála…
Nemůže za to, že v roce 2000 to bylo vybudováno takhle, že úřad odmítá kruhák a jiná řešení.
Ano, ale také existuje něco, co se jmenuje prevence rizik.
Prevencí rizik je kruhový objezd, na který je zrovna zde plno místa. Proč tam není se ptejte garantů bezpečnosti a plynulosti silničního provoz – PČR. Ti byly účastníky řízení při výstavbě té křižovatky. Komu pomáhají a koho chrání je mi záhadou.