Děti Země hájí žalobu proti MÚK Nošovice. Stavbu by stačilo jen asi o 200 metrů posunout k Frýdku-Místku, uvádí
Vizualizace MÚK Nošovice. Zdroj: ŘSD

Křižovatka, přes kterou dnes vede cesta do automobilky Hyundai, je místem častých tragických nehod.
Pan Patrik ? Stále živ a zdrav ? To se mi nechce věřit …
To pouhe posunuti o 200m by znamenalo vyvlastnit ty tri domy, z nichz jeden vypada jako relativni novostavba. Takze dalsich x let odkladu a soudu.
Ten „biokoridor“ je betonove koryto, kde vetsinu casu tece curek vody a v okoli naletove dreviny. Hotovy raj pro zver, ktera ma o kousek dale cele CHKO.
Někdy si myslím, že do rezervací by měli přijít spíš lidé. A je to právě pro tenhle typ řečí.
Všichni řeší ekologii, zvířata, rostliny. Ale co lidé?? Co ty stovky aut, které denně projedou vesnicemi v okolí? Co prach, světelny smog, který znepřijemňuje život lidí. O pár kilometrů dál se staví přes protest obyvatel uprostřed vesnice na úrodné půdě další průmyslová zóna. Že se touto výstavbou znehodnotí život i nemovitosti obyvatel nikoho nezajímá. I tady veškerá doprava povede přes zastavěnou čast obce.
Jak Patrika nemusím, tak tady jim fandím. Kdyby ten projekt opravdu někdo řešil, tak by se změna dala snadno udělat – navíc by je to zbavilo části byrokracie. Ale jestli KÚ není ani schopen dodat papíry, které po nich požaduje zákon, tak sorry, ale to se nesmí divit, že je někdo popotahuje. Já taky musím mít v autě lékárničku a neukecám to.
Taky po přečtení těch námitek to vnímám spíš tak, že na KÚ to nikdo proaktivně neřešil. 2 ze 4 bodů už mohli dávno být pryč.
A zrovna křížení v to místě by bylo daleko přehlednější než ten sjezd na Dobrou s úroňovým křížením.
Jak jsem nechtěl, tak tady trochu přehodnocuji svůj názor na DZ. Ale jen trochu. Pořád mě dokáži vytočit.
Opět řečnická otázka, jak dlouho probíhal monitoring k výskytu obzvlášť chráněných živočichů. Nepolemizuji zda tam jsou nebo ne. Zajímá mě četnost, frekvence terénních průzkumů, metodika výběru sledovaných druhů v závislosti na lokalitě (dvěstěmetrový rank) atd atd.
Děti Země ve třetím bodě své žaloby upozorňují, že chybí platné závazné stanovisko o zásahu křižovatky do ložiska nerostných surovin .
Jako vážně????
Od kdy je zajímají nerostné suroviny?? Když by se objevil článek že tam hodlá stát těžit tak tihle budou prskat jako první!!! takze o co jim jde?
Pouze o zdržování – k tomu je každý důvod dobrý…
Pokud je toto stanovisko ze zákona třeba (což já netuším), jak je možné, že tam není?
o co jim jde? tak třeba o to, aby stát dodržoval vlastní zákony. holt terorismus, že.
na 200 metrech 30 vzácných druhů živočichů? To bude za chvíli národní park…. A u dálnice!! Zvířátka mají dálnice rády!
Jsou vzácní, protože při zvednutí stavidel na Morávce je to spláchne až do Žermanické přehrady.
Zjevně nerozumíte ani pojmu biokoridor. Ale za znalce se pasujete.
Ráda.
Situaci v místě neznám, takže vycházím pouze z textu článku, Pokud stavba MÚK stojí 19 let kvůli těm prvním třem uvedeným bodům, tak to vypadá pouze na nezájem situaci řešit a postoj „kdo z koho“. Fabrika jede, to je hlavní, takže co. První dva body jsou vysloveně admninistrativního rázu, DZ prostě chtějí mít jisté opětovné „zazelenění“, které by se dělalo tak, jako tak. Podobný požadavek vznikl před třemi lety i u rekostrukce železniční stanice Bystřice pod Hostýnem, kde se pro změnu jednalo o ovocné stromy. Třetí bod je údajně obligatorní, takže teoreticky by měl být zpracován i bez něčího zvláštního… Číst vice »
Velmi by mě překvapilo kdyby stačilo posunout křižovatku o 200m, jelikož by bylo potřeba v tom případě rozšířit oba mosty o připojovací / odpojovací pruh, takže hádám že by požadovali posun spíš o 400m. Prostorově je tam mnohem méně místa a tak by nejspíš bylo potřeba zabrat i část překladiště a vyvlastnit 1-3 stavení
Podívejte se na tu situaci na mapách, je tam naznačená i ona navrhovaná křižovatka. Celkově to dopravní řešení, jak část již realizovaná tak ta, kerá má teprve vzniknout, zcela tristní. Sám sjezd 54 je neuvěřitelně nepřehledný. Jedete-li pak od něj směrem do Nošovic, nebo obráceně, čeká vás série tří zcela nepřehledných křižovatek.Ta první, bývalý hlavní tah na Polsko je zcela neadekvátně řešena, již několikrát, se mi stalo, zejména v noci, že to někdo pálil z Dobré bez ohledu na stopky, které tam přidali, vmarné snaze to tma trochu kultivovat. Prostřední křižovatka je sice okružní, ale viditelnost na ní je výrazně… Číst vice »
Měli bychom se podívat jak se to dělá do Polska. Tam se vypořádali s těmito aktivisty, kteří využívají byrokracii zákonem o liniových stavbách a staví.
A ještě lépe na tom byli bolševici. Ti je rovnou zavírali do uranových dolů, že.
Může mi někdo osvětlit následující rozpor? Komunikace je liniová stavba. Tj. logicky přetíná (jakékoli) trasy, se kterými se kříží.
V čem nebude křižovatka přetínat biokoridor, když bude o 200m jinde?
Aktuálně je tam les z obou stran až k dálničního mostu. Kvůli rampám MÚK bude potřeba les vykácet.
a za každý strom se nasadí nový. Takže to problém není.
Že se náhradou stromy vysadí někde jinde tomu biokoridoru fakt nepomůže.
Momentálně jsou tam náletové dřeviny pochybné kvality.
Náletové dřeviny jsou obvykle ty nejvhodnější pro danou lokalitu.
Což je ovšem na druhou stranu zvířátkům naprosto fuk, kvalitu a kulturu lesního porostu nehodnotí 😀
Jasně, sice je to jejich životní prostředí, na kterém jsou životně závislí, ale hlavně že vy máte názor.
tak vaše schopnost pochopit psaný text poukazuje na tak slabou úroveň kognitivních schopností, že bych být vámi názory jiných radši nehodnotil.
nebo se neumíte trefit do správného tlačítka odpovědět a pak vám to taky zrovna nelichotí.
Váš text je zavádějící.
Vždyť tam je banální břežní porost kolem umělého(!) vodního kanálu…
Zajímavý termín: banální břežní porost
A co by jste tam chtěl, záhony růží..?
Jaký les? Byl jsi tam někdy?
Mělo by to být vidět na té mapce, ten biokoridor by měl být u toho vodního toku. A když se křižovatka posune, tak se do toho vodního toku asi nebude zasahovat.
Mimochodem ten „vodní tok“ je umělý přivaděč vody do přehrady a byl před pár lety rekonstruován. Tak tam to doufám pohlídali ty živočichy, když tam dávali nový beton.
Skutečný biokoridor je potok Prašivka cca 500m dále směrem na Č. Těšín.
No, je vidět, že tomu nerozumíte. Ale sarkasmus, toho mají autíčkáři vždy plná ústa.
Nazývat je ekologický Spolek je jako nazývat Putina prezidentem. Putin je diktátor a terorista a Děti Země jsou vyděrači a fanatici kterým vůbec o ekologii nejde. Kdyby jim skutečně o ekologii šlo taky jsou pro to aby byla co nejdříve dostavěná celá dálniční síť a netrpěli miliony lidí
Vaše pojetí ekologie je opravdu inovativní. Skoro na nobelovku.
Pokud bude žaloba zamítnuta, tak by stát naopak měl hnát před soud je za maření veřejných prostředků a obstrukce. Celkově by nesmyslné obstrukční námitky (trolejbusy a úbytek kyslíku) měly být postihovány, i kdyby jen tak že dotyčný dostane na pár let stopku pro další vyjadřování se k obdobným věcem pro nekompetentnost.
A když nebude budou odpovědní popraveni nebo jak? Tohle to ruské myšlení fakt nejde pochopit.
Pokud námitky důvodné budou (což se bohužel často stává), měli by být příslušní úředníci vyhozeni z práce?
No a zrovna tady mi námitky důvodné přijdou. Ta křižovatka by klidně mohla být u stávajícího mostu o kus dál…
Přesně tak.
Spousta lidí je přecitlivělá na své domácí mazlíčky (psi kočky atd.), ale že nějaká stavba zbytečně (když lze posunout) naruší biokoridor a ročně pak zbytečně zahynou stovky zvířat je vůbec nezajímá.
Stejně tak nadávají na ekodukty, že jsou drahé a zbytečné..
Ironií je, že uváděný biokoridor je vlastně inženýrská stavba pro potřeby přehrady – tedy člověkem vytvořený prvek, že dopravní stavba dálnice D48 daný biokoridor už nyní protíná a pouhé rozšíření tělesa ho určitě nezlikviduje – to by muselo nastat již při stavbě D48 a pak by se v současné době o biokoridor nejednat nemělo. MUK Nošovice není nová liniová stavba, která protne divočinu….
Kdyby ten betonový kanál (biokoridor) před 50. lety nepostavili, tak by nebylo co chránit.
Takže než tam ten přivaděč – kanál postavili, tak byla v celé lokalitě spálená země?
Kousek vedle je potok Prašivka, který plní tuto funkci od nepaměti.
OK. Takže se pro živočichy umístí dopravní značka:
„Použij koridor o půl kilometru vedle!“
Ten kanál ale nikdo nezlikviduje. Ten tam zůstane. Takže živočichové mohou migrovat vesele dále.
Nejde jen o čistě vodní živočichy, kterým stačí to koryto. A to je právě meritum věci: uchovat rozsah stávajícího biokoridoru.
Že je MÚK navržena špatně (a to nejen s ohledem na biokoridor) se ví dlouho, ale prostě se stále čekalo, že to nějak vyhnije. Je to takový pozůstatek dřívějšího uvažování, kdy nebyla potřeba dopravní stavby co nejlépe začlenit do krajiny..