obrazok-zdopravy

Děsivá nehoda na rakouském přejezdu. Střetnutí s kamionem všichni přežili

Nehoda na přejezdu ve Wollsdorfu. Foto: BFV WeizNehoda na přejezdu ve Wollsdorfu. Foto: BFV Weiz

„Těsně jsme se vyhnuli tragické katastrofě,“ uvedli hasiči.

Odebírat
Upozornit na
guest
59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek22

Neměli by mít všechny kamiony menší nádrže aspoň trojité nádrže, s mezistěnama s nějakou hasící látkou, aby se taková nehoda nestála?

Marek

Existoval takový vtip ve kterém pánové měli na vestách napsáno Nepal Police. Což u nás má jiný význam než u nich.

Marek

To zní absurdně, řidič z Nepálu způsobil srážku při které hořelo

ČD4ever

Většinou na této trase jezdí Stadler GTW. Talentů je menšina. A obsazenost bývá minimální kromě dětí do školy a ze školy.
Poškozenou jednotku odtáhli do Weizu, kde smrdí na nádraží. Je cítit ve velké části města.
Včera prohlíželi technici spřáhla.

automatic

mě hodně překvapila “vytíženost” vlaku, kdy v třívozové jednotce jelo pouze osm cestujících. Čekal jsem alespoň třicet. Je skvělé že až na čtyři zraněné (tedy téměř polovinu účastníků nehody) se nikomu nic vážného nestalo a ani nikdo nezemřel. Řidič kamionu měl štěstí že nezůstal uvězněný v kabině a stejně tak strojvedoucí měl obrovskou kliku. Přejezdy jsou problém všude na světě. To není tím že byl řidič z Nepálu.. i kdyby byl z USA nebo Ruska nebo z druhého konce vesmíru (kde ale asi přejezdy nemají) tak by se to mohlo stát. Česko dle počtu nehod sice dle dotazu na AI… Číst vice »

Leinad

Osm celkem nebo spíše osm při příjezdu záchranářů? Tipuju že kdo měl cíl blízko a byl v pohodě, tak prostě vystoupil a šel.

SYN

Hm, žeby všichni chtěli právě vystoupit? Jinak těch cestujících bylo (případně „zbylo“) jen šest, osm jich bylo i s fírou a štíplístkem…

Y.K.

Vzhledem k tomu, že to jsou asi 4 km od koncové stanice v horách a nejdál od Grazu to moc překvapivé není.

Mistral

Já si nemůžu pomoct, ale ta úvodní fotka vypadá hrozně esteticky dobře. Říkal jsem si to už u té hustopečské nehody, ta kombinace krajiny, vlaku, oranžovočerveného ohně a různých odstínů hustého kouře je pro mě vizuálně uspokojivá. Samozřejmě je třeba si odmyslet to neštěstí za tím, ale fotka působivá…

jaroslav.dohnalik

A co ten řidič vezl sem až z Nepálu?

BND 30

Tak v Nepomuku je mlékárna, pila….

Karl vB.

Podle barevného provedení havarovaného kamionu lze usoudit, že se by se mohlo jednat o vozidlo místní firmy Heinz Schauperl Logistics G.m.b.H. se sídlem ve Feldbachu, což je asi 30 km od místa nehody, takže žádný Nepál.
https://www.schauperl.com/unternehmen/
Mně spíš zaujalo, že rakouská média v pohodě uvedla státní příslušnost řidiče kamionu, zatímco to, komu kamion patří bylo „nesděleno“ a na fotkách kamionu pro jistotu provedena retuš.

Míra

Zajímavé je, že hořely oba konce jednotky. Chápu, že přední strana po nárazu, ale jak mohla chytnout ta zadní?

Míra

Hned si odpovím – možní je to ten kamion, schovaný za zadním čelem jednotky.

Ondra

Opravdu hořely obě strany jednotky, podle fotek. Přední logicky po strážce a zadní pravděpodobně proto, že zůstala stát v místě střetu a vzniku požáru 🤷

Rabín

Talent má na obou koncích pod zvýšenou podlahou motor – nárazem mohlo dojít k poškození palivového systému, úniku paliva i na zadním konci a následně mohlo chytnout od hořícího kamionu.

Leinad

Jak poškození palivového systému? To nemá každý motorák z Talentu svou nádrž? Nebo byl náraz tak silný, že poškodil něco i v zadním voze?

Dan V.

A jsme si jisti, že to nebyl elektrokamion. Dýzl by takto nehořel nebo ne? A k tomu „řidiči“. Byl kompetentní? Protože jestli v Nepálu nemají přejezdy, tak si tu blikající červenou mohl splést s diskotékou. Plus ta asijská hudba- zvonění přejezdu.

V. K.

Protože čeští řidiči na přejezdech signalizaci ze zásady dodržují a těch 142 loňských nehod si drážní inspekce vymyslela 🤦‍♂️

N.N.

https://di.gov.cz/mimoradne-udalosti/statistiky-mimoradnych-udalosti

A z těch 142 nehod bylo 16 chodců, nikoliv tedy řidičů. 15 z nich zemřelo. Ta samá tabulka uvádí 178 projetí návěstidla.

Kdo je neomylný ať hodí kamenem.

Dan V.

Za sebevraha může prosím železnice, či mašinfírové jak? Prosím tedy jen o počet usmrcených vlivem projetého návěstidla.

Petr

To jsou ostatní vlivy

Huh

Návěstidlo určitě chceš projet stylem to stihnu… Jj, kdyby blbost nadnášela…

El Barto

…tento člověk tady bude asi ještě dlouho působit, což?

Pepa

komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí

vladki

Jasně, elektrokamion při nárazu poleje všechno kolem hořlavou kapalinou…

A červená znamená stůj snad na celým světě.

Karl vB.

Místo nehody:
https://www.inside-graz.at/wp-content/uploads/2025/05/zugunglueck-wollsdorf.jpg
Na obrázku je mimochodem vidět, že do firmy je sice zavedená vlečka, nicméně podle uloženého materiálu v její trase je očividně nepoužívaná.

ddd

Tak o položme si otázku kdo bude řidit evakuaci ve vlaku kde není průvodčí? Nebo v budoucnu ani fíra?

Petr

Hasiči z venku

Lukáš

Selský rozum.

Leinad

A bude potřeba evakuaci řídit? V Olomouci se hodilo, když musela být vozová průchodka 1) zamknutá 2) bez možnosti nouzového otevření, tak tam byl aspoň vlakvedoucí s klíčem.

Pavel Skládaný

Nikdo, ale bude to vyváženo provozními úsporami.

vladki

Vlaky mají být konstruovány tak aby se cestující zvládli evakuovat sami. Co kdyby se vlakvedoucí při nehodě vážně zranil a nebyl schopen ničeho?

numo

To mas sice recht a co sa stane, ked cestujuci musi mat najprv na vsetko povolenie, sme nakoniec videli v trochu inom garde v Eschede, napriek tomu je fajn, ked tam niekto – pokial moze – zivelnej evakuacii do kolaje v protismere alebo k spadnutemu troleju zabrani. On staci jeden, co tie dvere otvori…

vladki

No, pokud se jedná o poruchu, tak snad není problém aby fíra pustil do repráků, předem nachystanou hlášku: mimořádně sme zastavili mimo stanici, prosím nevystupujte z vlaku. A pokud je to malér jako tady tak ať lidi zdrhaj kam to jde…

numo

No, keby som sam nezazil cestujuceho, co skoro vystupil pod prechadzajuci vlak, pretoze si myslel, ze uz stojime na perone, a zachranilo ho iba zvriesknutie vlakusky, ktorej docvaklo ako prvej… Ten jeden vyskoleny a rozmyslajuci navyse – idealne tiez s moznostou povedat nieco do celeho vlaku – sa tam podla mna hodi. Pokial vlak vleti do spadnuteho stromu alebo niecoho horsieho, fira sa chvilu spamatavat bude aj ked bude ok, ale uplne nechces, aby cestujuci zacali skakat von. V leteckej doprave evakuaciu iniciuje pilot; pokial je mimo on alebo komunikacia, tak personal v kabine, a az pokial nie su, tak… Číst vice »

Dan V.

Automatizace kamionů odstraní v první řadě tento nepálský i jakýkoliv jiný točvolantský faktor a z principu věci nebude evakuace potřebná.🙂

Tomáš

Nádherný očividně dieslovy vlak. Proč takové nejsou u nás?

Juraj

Bombardier Talent DMU 1. generace, který se už dlouho nevyrábí.
Nicméně jezdily na Slovensku u Regiojetu na trati Bratislava-Komárno.

Petr

Takových novějších už u nás jezdí…..

David Peca

Hadry Just in time.

pavonel

Vlak není Jak.

Martin Jedlička

To jsou situace, pro které se vyplácí tak pečlivě řešit protipožární vlastnosti a nouzové otvírání dveří.

ACSMAN

Snad to řidiče Nepálilo

Míra

Tak jestli ho transportoval vrtulník, možná i pálilo.

Průvodce původní Aleš

“ a srazil se s vlakem Štýrských státních drah jedoucím ze směru od Gleisdorfu.“
Pro upřesnění: Nejsou do Štýrské státní dráhy, nýbrž Štýrské zemské dráhy.
https://www.steiermarkbahn.at/

Luboš

To je detail. Spíš by mě zajímalo, jak tady dojel z Nepálu kamionem ?

Pepaan
Zesp

A proč by měl jet kamionem až z Nepálu? Přiletěl sem normálně letadlem (nebo doplaval na Sicílii či Lampedusu) a nechal se najmout u některé z dopravních firem. Tak jako zástupy dalších z (nejen) těch končin. Řidiči nejsou, takže se bere každý, kdo se naskytne a aspoň trochu to umí řídit (a vyjde i levně). Běžná praxe už i u našich dopravních firem. S nikým ani mluvit na nakládkách nemusí (umí jen bengálsky), vše ukáže na mobilu, či tabletu a přeloží si v googlu. A pak jede slepě podle navigace, protože vůbec netuší, kde je. A průšvih je na světě…… Číst vice »

Skippy

Pokud vim, tak v Nepalu mluvi nepalsky a hindi. Bengalsky se mluvi v Bangladesi a West Bengal v Indii.

Libor

A často i Nepálci umí anglicky…

​🇦​​🇳​​🇴​​🇳​​🇾​​🇲​​🇳​í ​🇦​​🇱​​🇰​​🇴​​🇭​​🇴​​🇱​​🇮​​🇰​

On sem ale nejel z Nepálu. On zde pracuje. Řidiči z Nepálu zprostředkovaní externími agenturami jsou jednou z variant řešení nedostatku pracovních sil v EU. V Německu a Rakousku chybí tisíce řidičů kamionů a firmy (např. Schenker, Dachser) nedostatek lidí řeší takto. 🙂

Variantně chybějí možnosti zásobování po vlečce (čímž by se dost řidičů ušetřilo)…

Míra

U nás taky řídí Vietnamci, a nemusí jet až z Vietnamu.

Ivan

Jj, a Afrika nemůže být moc daleko, protože ten černoch ze sousedního baráku jezdí do práce na kole.

člo

Uvěřil navigaci

Rabín

…ještě dříve Steiermärkische Landesbahn, ve zkratce StLB, před nějakou dobou název zkrátili a zkratka je po nás nepříliš příjemná: StB…

Frantisek X

Ano, a proto místo slova vůdce používáme rovnou obludný přepis „lídr“ [už ani vedoucí moc nejede, něco jako praesident versus předseda(jící)]. Za chvíli nebude možno používat nic. 🙂