Demolice po třiceti letech. V Brně zbourají trolejbusovou vozovnu
Trolejbus 22 Tr při renovaci ve vozovně Komín. Foto: DPMB
Před demolicí vozovny v Komíně dojde k rozšíření zázemí ve Slatině. Náklady dosáhnou dvou miliard korun.
To by pak mohli dostavět i mimoúrovňové křížení Kníničské a Veslařské. Po tom, co tam instalovali světla na stávající křižovatce jsou rána divoká.
Nakonec se aktivuje i ta vozovna na BVV, pavilon Z. Jen podnik bude muset vypsat výběrko na pár traktorů. který tam ty vozy budou přetahovat.
pár traktorů má DPMB stále v majetku: https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=pracovn%C3%AD+stroj&iddopravce=43&vyrobce=Zetor
tak tohle bych i bral 🙂 já slyšel, že Z ve finále bude sloužit jako zázemí pro tu tu lacinou bublinu co roste vedle, protože vlhké sny o jejím využití se naprosto míjejí s realitou co za těch 8 miliard Brno dokáže postavit. Osobně bych tam fakt mnohem raději viděl tu vozovnu, než sklad.
Tož já bych radši viděl na BVV muzeum MHD od TMB včetně předváděcí okružní tratě. Uzavřený areál minimalizuje nehody, izolovaný napájecí systém zas riziko poškození přepětím. Pokud se někdy obnoví MSV, tak se nabízí možnost prezentačních jízd vystavovaných tramvají.
Tak to bylo úplně nejlepší!
Co udělat ze Slatiny do Komína nákladní lanovku pro trolejbusy, ať jsme zase světoví? Někde tu slíbenou lanovku musíme udělat.
Lanovka je prd, ale co na to navléct ten slibovaný diametr? Komín – Krpole – Česká – Hlavák – Černovice – Slatina?
A co komínská hasičárna ? je součástí budovy ale o nové ani ťuk
Ta půjde samozřejmě zbourat taky.
Resp. při výstavbě nové vozovny se s ní počítá, takže i hasiči budou v novém, lepším, větším
Dobrý den, to je zajímavá (a dobrá) informace, máte to ověřené?
Teď se plánuje nová stanice na BVV, tak třeba tam tu Komínskou dočasně přesunou, než se pro ně postaví nová https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/37104236/03PT-004878_21%20ZBV%2016%2C29%2C31%2C32%2C37%20m%C4%9Bsto_A.pdf
No, nová… jako z nového materiálu, ale one tam ta stanice byla už předtím, ne?
Už když se to před 30 lety stavělo, se po Brně šuškalo, že to je tunel a ošizená stavba, aby zbyly peníze do stranických pokladen.
A ještě navíc se její stavba dost protahovala, blahé paměti.
Jiná doba, stejná strana…
Něco na tom bude, údajně se kvůli tomu majitel stavební firmy zastřelil
„578 milionů převede město Brno z projektu Pisárky III – vratná smyčka“
Jak mám rozumět tomuto šachování? To se ta smyčka nedodělá, nebo byl rozpočet o půl miliardy nadstřelený?
Ostatně, jak s tou smyčkou svižně začali, tak se to teď táhne jak sopel…
Smyčka pro obrat tramvají je hotová a zastávka v ní i přístup v ní má být prej řešen až s okolím arény, což považuji za rozumné – bez ní zastávka ve smyčce nemá podstatný význam a etapizace zadlazby navazujícího prostranství hrozí nerovnostmi a různými odstíny.
Celkem nic nenamítám o zastávce (dokonce ani o stavebním ruchu okolo), ale „hotová“ znamená že jí již projíždějí zatahující vozy?
V tom projektu lítají stamiliony sem tam jak holubi na Mendláku. Až budete mít smutný den, tak se podívejte do portálu dodavatele. Je to lepší čtení než severské krimi.
Dvě miliardy? Jó Brno vlastně. Za miliardu v DE, za německé ceny, Hochbahn nedávno začal stavět své depo plně elektrických autobusů v Meiendorfu v hodnotě 42,3 milionů EUR pro přibližně 130 autobusů. Areál o rozloze 28 000 metrů čtverečních bude zahrnovat nabíjecí a parkovací místa, trafostanici, administrativní a sociální prostory, garáže, dílny a mycí zařízení. Budou tam zelené střechy a fasády, fotovoltaické systémy depa, využití odpadního tepla nabíjecí techniky, zelená elektřina a vyčištěná dešťová voda pro mytí aut zajistí udržitelnost.
Ale né, dělám si srandu… https://www.hochbahn.de/de/projekte/elektro-busbetriebshoefe
Slatina je pro 230-250 vozidel. Dotazy?
Elektrických nebo celkově?
Dotazy? Ani né, děkuji za vysvětlení že rozšíření Slatiny ať je kde zaparkovat 60 vozidel z Komína bude stát 2 miliardy (tipuju finálních 2,5). Všem kdo se v Brně pohybují musí být z takových investic jasné, že je ve městě vše v naprostém pořádku. To vidíme i u haly kde cena za dva roky vystoupala z 1,5 na 7 miliard. Nebo DPMO co plánovalo lanovku o půlku dráž než stála nová lanovka na Matterhorn co je delší, složitější a nestaví se na rovině jako v Brně, nebo smyčku v Pisárkách, kde cena původní cena stoupla na více než dvojnásobek. Vy… Číst vice »
a co taková rekonstrukce Moravského náměstí – z 25 na 132,5
Ta je aspoň za ty prachy povedená. Narozdíl od Mndláku, kterej byl ještě o 100 mega dražší…
„Miloš Havránek před měsícem ČTK řekl, že modernizace slatinské vozovny a stavba nové vozovny v Komíně by mohly stát celkem dvě miliardy korun.“
A neskončí to tak, že po úpravách ve Slatině se rozhodne, že situace je přijatelná a nad třetí vozovnou se navždy zavřou vody?
Pokud se nemýlím, tak rozšířená vozovna Slatina měla sloužit jako náhrada vozovny Husovice, která je technicky dávno za hranicí životnosti. S Husovicemi se výhledově uvažovalo jakožto s muzeem MHD, což vzhledem k relativně snadné obnově napojení vozovny na kolejovou síť dává smysl.
Slatina je už tak dost z ruky, to už ji mohou rovnou postavit ve Slavkově. Nejde o vozovnu, ale o zbytečné služební kilometry, které objednavatel neproplácí.
A vy si myslíte, že dopravce nemá náklady na výjezdy a zatažení, tak jako na údržbu, rozpočítany v ceně za kilometr na lince? 🙂 🙂 🙂 🙂
Možná by bylo by zajímavé vidět porovnání nákladů na 1 oskm u jednotlivých dopravních podniků v Česku.
Kromě toho, že je Slatina z ruky, tak ještě příjezd do centra bývá jedna dlouhá kolona.
Představa, že mi někde v Komíně mají přistavět trolejbus který je zasekán na Křence, mne trochu zneklidňuje..
Proplácí nepřímo, ale proplácí, protože to je jeho firma.
nebudu kecat, tenhle postmodernistický úlet mi bude chybět 😥
Vážně máte k tomu rozpadajícímu se obludáriu osobní vztah, nebo jste zvolil pro označení recese omylem jiného smajlíka?
furt lepší jak cokoliv „moderního“
Aha, takže nešlo o recesi.
Akorát si myslím, že v době svého vzniku si ten barák taky hrál na to, že je „moderní“.
No, moc dlouho mu to ale nevydrželo.
Delší dobu stála i nejmladší pražská tramvajová vozovna z roku 1951 v Hloubětíně, než šla kvůli technickému stavu střechy v roce 2019 taky k zemi.
https://www.youtube.com/watch?v=gGHbB7Jw4oc
Je pozoruhodné, že ty staré stavby v pohodě přežívají, zato ty nově postavené „architektonické skvosty“ jdou vcelku brzo do jablek.
Materiálová věda pokročila – mnohem přesněji se teď ví, kolik je potřeba dát do směsi cementu, aby to při slavnostním otevření nespadlo delegaci na hlavu. Tenkrát se raděj sichrovali…
Takový původní tramvajový most přes Vltavu v Praze-Holešovicích vydržel jen asi 4 (?) roky.
Až ten druhý vydržel po celou dobu své existence – přes 30 let, než byl nahrazen novým mostem použitelným i pro silniční/pěší dopravu.
Jinak s těmi starými stavbami – vyjma těch, kde byl použit (později zjištěný jako problematický) tzv. hlinitanový beton.
Ostatně jeho následkem byla cca 16letá existence „proluky“ na nám. Svobody v Brně. https://cs.wikipedia.org/wiki/Obchodn%C3%AD_d%C5%AFm_JEPA
Měl jsem na mysli vozovny, ale moje chyba, že jsem se nevyjádřil přesně.
S tím hlinitanovým cementem máte pravdu – viz např. trgédie v Mesitu Uherské Hradiště v roce 1984.
https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/vyroci-padu-budovy-ve-firme-mesit-uherske-hradiste.A141124_2118453_zlin-zpravy_ras
Hm, postaven v roce ’33, poškozen bombardováním v roce ’44, kvůli špatně statice stržen v roce ’88 co je na tom až tak špatně?
V tom jsme zajedno, svým způsobem se mi taky líbila, jakkoliv to byla mizerná stavba.
Škoda nás zbourat, do budoucna by z toho byla dobrá lokalita na urbex. Máme tu spousty dveří, od kterých nejsou klíče, a taky spousty klíčů, ke kterým nejsou dveře.
Trochu moc drahé místo pro urbexovou atrakci, to není zrušená válečná fabrika v neobydleném údolí, kterou obývají netopýři. Asi tušíte kdo místo netopýrů …
Je to prosklený a je tam kapacitní přípojka elektřiny….daly by se tam chvíli pěstovat léčivé kytičky. Za ty love by pak byla nová vozovna včetně obligátní tugendhatky pro každýho z radních…
To by podporu u vedení města získat mohlo.
Teoretický parciální trolejbusy mohou parkovat v garážích jako busy
Praticky … se asi bude muset přesunout několik autobusů ze Slatiny jinam, aby bylo místo na trolejbusy. Nejde jen o parkování, ale o běžný servis, uhlíky na sběračích počínaje. Vím, že si je šofér dovede vyměnit na točně sám, ale aby na vozovně vůbec byly náhradní a nezapomnělo se na to.
Jsme velmi bohatá země, můžeme si dovolit kašlat na údržbu, protože máme spoustu peněz na to, abychom pak prostě budovu celou zbourali a postavili si úplně novou. Jsem rád, že v takové zemi žiju…
Otázka je, co by nějaká lepší údržba změnila, protože ten barák byl zprasený od začátku
Přesně, tam šly během stavby ty nejhorší šunty za cenu té nejlepší kvality. A politici si hlídali, aby nikdo neremcal. Například tam šel nejobyčejnější plynový kotel (+ čerpadla atd.) za cenu, jako by to byl ten nejlepší kondenzační kotel s moderním řízením atd.
Zúčastnění … jen „ztratili“ stranické knížky. Jinak to byli normalizační kádři jeden vedel druhého.
hmmm nejenom v politice… https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/kultura/malik-urvi-vzorky-soudcu-kteri-zmenili-kabat-ale-ne-misto-202214
A přitom vypadá poměrně zánovní?? To by ještě někdo z těch co ho objednali a postavili mohl ještě být „k dostižení“…
Vím, že jste to myslel „komediálně“ 🙂, ale bohatá země samozřejmě jsme.
Už před 10 lety se řešila nutnost velké rekonstrukce pro vážné závady, tak si myslím, že příčina není zdaleka jen v údržbě. I kdybych se o novostavbu prakticky nestaral, tak po necelých 20 letech nebude v rozkladu.
To je ale blábol. Všiml jste si, že by se stavby neudržovaly? Že by se neudržované stavby bouraly ve velkém? Nic takového se neděje. Vozovna vznikla v divokých devadesátkách, které mnozí lidé považují za svobodné. Tak si město nechalo postavit svobodně ošizenou strategickou stavbu, která se začala po 27 letech hroutit.
Jsem „rád“, že žiju v zemi, kde lidi jako vy za takové názory bez nejmenší znalosti celé situace můžou svobodně psát jakékoliv iracionální bláboly, aniž by je za to někdo postihl.
Od projektanta trakčního vedení bych čekal lepší erudici, než že ta to můžou šudáci, co cinkali klíčema a bez nich by bylo státu líp.
Proč by mě mělo zajímat, co ode mě čekáte? 😀
A jakým brilantním myšlenkovým pochodem jste došel k tomu, že za to může cinkání klíčů? 😀
Že to neudržovali, máte uvedeno i v článku. Tak si laskavě odpusťte ty ubrečené kecy o divokých devadesátkách. Ono je dohromady fuk, jestli je to v aktuálním stavu už díky ošulené výstavbě nebo až díky ošulené údržbě. Obojí má totožný následek – současný stav a budoucí zářez 2 miliardy…
Zase bych bral z rezervou článek ona se určitě nějaká údržba dělala. Jen to byla údržba aby tu budovu mohli i nadále používat (na odstavné ploše se objevily v nějaké poškození tak se to opravilo). Jenže tyto zásahy do konstrukce pravděpodobně urychlily rozpad celé budovy
Fuk to není, ošulená údržba by neošulenou stavbu nedostala do tohoto stavu za pouhé tři desítky let. To je úplně jiný následek. Tak si laskavě tyhle kecy odpusťte.
Možná kdybyste četl článek a znal něco z historie. Ale ono je lepší podle 1 stavby soudit celou ČR.
Platil byste údržbu stavby, která nejen že není vaše, ale i o pozemek se musíte soudit?
Viník si ustřelil hlavu, tak si vybíjejte vztek na všech okolo. A ne tohle opravdu není jediná stavba z 90. let, je spousta jiných, které normálně slouží. Troleje z Brna do Přerova, na železnici, kdybyste náhodou tápal.
Článek jsem četl, buďte bez starosti.
Omlouvat nutnost demolice čehokoliv po třiceti letech od vzniku jdou mimo mé možnosti pochopení, tak se nezlobte, že zbytek ponechám bez reakce.
Vysvětlení příčiny považovat za omluvu nasledku muže snad jedině totální …..
Tohle neni udrzba ale mizerne postaveny barak se statickymi problemy
Tak alespoň budeme moct na nějaké období využít tu multifunkční super-úžasnou halu. K dokonalosti chybí už jen převoz s využitím smyčky aréna nebo pomocí lanové dráhy z kampusu!
Ještě bysme mohli na dobu výstavby odvezt trajfy do Rivne, a potom je zkoucený do vrtule dotahnout zpátky. To už se taky osvědčilo…
Schválně, jestli se šťastný vítěz výběrového řízení na realizaci taky bachne, jak ten minulej…
ODS Brno už to zařídí.