Demolice po třiceti letech. V Brně zbourají trolejbusovou vozovnu
Trolejbus 22 Tr při renovaci ve vozovně Komín. Foto: DPMB
Před demolicí vozovny v Komíně dojde k rozšíření zázemí ve Slatině. Náklady dosáhnou dvou miliard korun.
Dvě miliardy? Jó Brno vlastně. Za miliardu v DE, za německé ceny, Hochbahn nedávno začal stavět své depo plně elektrických autobusů v Meiendorfu v hodnotě 42,3 milionů EUR pro přibližně 130 autobusů. Areál o rozloze 28 000 metrů čtverečních bude zahrnovat nabíjecí a parkovací místa, trafostanici, administrativní a sociální prostory, garáže, dílny a mycí zařízení. Budou tam zelené střechy a fasády, fotovoltaické systémy depa, využití odpadního tepla nabíjecí techniky, zelená elektřina a vyčištěná dešťová voda pro mytí aut zajistí udržitelnost.
Ale né, dělám si srandu… https://www.hochbahn.de/de/projekte/elektro-busbetriebshoefe
Slatina je pro 230-250 vozidel. Dotazy?
A neskončí to tak, že po úpravách ve Slatině se rozhodne, že situace je přijatelná a nad třetí vozovnou se navždy zavřou vody?
Pokud se nemýlím, tak rozšířená vozovna Slatina měla sloužit jako náhrada vozovny Husovice, která je technicky dávno za hranicí životnosti. S Husovicemi se výhledově uvažovalo jakožto s muzeem MHD, což vzhledem k relativně snadné obnově napojení vozovny na kolejovou síť dává smysl.
Slatina je už tak dost z ruky, to už ji mohou rovnou postavit ve Slavkově. Nejde o vozovnu, ale o zbytečné služební kilometry, které objednavatel neproplácí.
nebudu kecat, tenhle postmodernistický úlet mi bude chybět 😥
Vážně máte k tomu rozpadajícímu se obludáriu osobní vztah, nebo jste zvolil pro označení recese omylem jiného smajlíka?
V tom jsme zajedno, svým způsobem se mi taky líbila, jakkoliv to byla mizerná stavba.
Škoda nás zbourat, do budoucna by z toho byla dobrá lokalita na urbex. Máme tu spousty dveří, od kterých nejsou klíče, a taky spousty klíčů, ke kterým nejsou dveře.
Trochu moc drahé místo pro urbexovou atrakci, to není zrušená válečná fabrika v neobydleném údolí, kterou obývají netopýři. Asi tušíte kdo místo netopýrů …
Teoretický parciální trolejbusy mohou parkovat v garážích jako busy
Praticky … se asi bude muset přesunout několik autobusů ze Slatiny jinam, aby bylo místo na trolejbusy. Nejde jen o parkování, ale o běžný servis, uhlíky na sběračích počínaje. Vím, že si je šofér dovede vyměnit na točně sám, ale aby na vozovně vůbec byly náhradní a nezapomnělo se na to.
Jsme velmi bohatá země, můžeme si dovolit kašlat na údržbu, protože máme spoustu peněz na to, abychom pak prostě budovu celou zbourali a postavili si úplně novou. Jsem rád, že v takové zemi žiju…
Otázka je, co by nějaká lepší údržba změnila, protože ten barák byl zprasený od začátku
Přesně, tam šly během stavby ty nejhorší šunty za cenu té nejlepší kvality. A politici si hlídali, aby nikdo neremcal. Například tam šel nejobyčejnější plynový kotel (+ čerpadla atd.) za cenu, jako by to byl ten nejlepší kondenzační kotel s moderním řízením atd.
Zúčastnění … jen „ztratili“ stranické knížky. Jinak to byli normalizační kádři jeden vedel druhého.
hmmm nejenom v politice… https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/kultura/malik-urvi-vzorky-soudcu-kteri-zmenili-kabat-ale-ne-misto-202214
Vím, že jste to myslel „komediálně“ 🙂, ale bohatá země samozřejmě jsme.
Už před 10 lety se řešila nutnost velké rekonstrukce pro vážné závady, tak si myslím, že příčina není zdaleka jen v údržbě. I kdybych se o novostavbu prakticky nestaral, tak po necelých 20 letech nebude v rozkladu.
To je ale blábol. Všiml jste si, že by se stavby neudržovaly? Že by se neudržované stavby bouraly ve velkém? Nic takového se neděje. Vozovna vznikla v divokých devadesátkách, které mnozí lidé považují za svobodné. Tak si město nechalo postavit svobodně ošizenou strategickou stavbu, která se začala po 27 letech hroutit.
Jsem „rád“, že žiju v zemi, kde lidi jako vy za takové názory bez nejmenší znalosti celé situace můžou svobodně psát jakékoliv iracionální bláboly, aniž by je za to někdo postihl.
Od projektanta trakčního vedení bych čekal lepší erudici, než že ta to můžou šudáci, co cinkali klíčema a bez nich by bylo státu líp.
Proč by mě mělo zajímat, co ode mě čekáte? 😀
A jakým brilantním myšlenkovým pochodem jste došel k tomu, že za to může cinkání klíčů? 😀
Že to neudržovali, máte uvedeno i v článku. Tak si laskavě odpusťte ty ubrečené kecy o divokých devadesátkách. Ono je dohromady fuk, jestli je to v aktuálním stavu už díky ošulené výstavbě nebo až díky ošulené údržbě. Obojí má totožný následek – současný stav a budoucí zářez 2 miliardy…
Zase bych bral z rezervou článek ona se určitě nějaká údržba dělala. Jen to byla údržba aby tu budovu mohli i nadále používat (na odstavné ploše se objevily v nějaké poškození tak se to opravilo). Jenže tyto zásahy do konstrukce pravděpodobně urychlily rozpad celé budovy
Fuk to není, ošulená údržba by neošulenou stavbu nedostala do tohoto stavu za pouhé tři desítky let. To je úplně jiný následek. Tak si laskavě tyhle kecy odpusťte.
Možná kdybyste četl článek a znal něco z historie. Ale ono je lepší podle 1 stavby soudit celou ČR.
Platil byste údržbu stavby, která nejen že není vaše, ale i o pozemek se musíte soudit?
Viník si ustřelil hlavu, tak si vybíjejte vztek na všech okolo. A ne tohle opravdu není jediná stavba z 90. let, je spousta jiných, které normálně slouží. Troleje z Brna do Přerova, na železnici, kdybyste náhodou tápal.
Článek jsem četl, buďte bez starosti.
Omlouvat nutnost demolice čehokoliv po třiceti letech od vzniku jdou mimo mé možnosti pochopení, tak se nezlobte, že zbytek ponechám bez reakce.
Tak alespoň budeme moct na nějaké období využít tu multifunkční super-úžasnou halu. K dokonalosti chybí už jen převoz s využitím smyčky aréna nebo pomocí lanové dráhy z kampusu!
Ještě bysme mohli na dobu výstavby odvezt trajfy do Rivne, a potom je zkoucený do vrtule dotahnout zpátky. To už se taky osvědčilo…
Schválně, jestli se šťastný vítěz výběrového řízení na realizaci taky bachne, jak ten minulej…
ODS Brno už to zařídí.