Delší tříkolejka. Správa železnic má projektanta na vylepšení trati od tunelů k Vltavě
Rekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Ministerstvo dopravy zamítlo rozklad a potvrdilo územní rozhodnutí ke stavbě, která má zvýšit kapacitu tratě.
Na vizualizaci se mi nejvíc líbí to trolejové vedení do oblouku.
A vůbec není to zbytečné? most časem spadne, 10let se bude vyšetřovat, co byla příčina pádu. Pak se bude dále dohadovat co s tím a tato trať mezitím zaroste náletem, sběratelé kovů to pomalu rozeberou a v roce 2050 se může postavit trať nová. Takže projekt bude stačit řešit v roce 2042.
Alespoň budou delší obratové koleje, od prosince zde točí R41, protože na hlaváku není kolej.
Nepostaví, protože mezitím si místní na té zarostlé trati udělají zahrádky a budou to bojkotovat jako v Líšni šalinu do muzea
Volejte sláva, otvírejte … krabičku dobrého čaje. Na šampaňské to bude až s tím mostem.
Odvolání vydal Magistrát? Vždyť tam je podepsáno pár lidí, kteří žijí v té oblasti.. O městě ani slovo.
„Komplikací v přípravě bylo odvolání proti územnímu rozhodnutí, které loni v srpnu vydal pražský magistrát“
co zkusit použít tu věc, co taháte na krku. Není tam ještě jedna možnost jak tomu porozumět?
Jen jestli to nezničí nenávratně Nuselská panorámata.
Nezničí
A zachovat všechny nýty!
a doufám, že pražce jsou původní a že i nadále zůstanou…
Kolejnice se určitě taky dají udržovat, aby na nich nebylo znát provozní opotřebení!
přesně, vyvařit a zabrousit, žádné náhrady nechceme!
Kdyby ovšem to svařování povolili…
Menší palec nahoru za tu tříkolejku ,jenom aby nebyla domodernizovaná několik dní před pádem V.mostu.
Ono nazývat to tříkolejkou je jen marketingová zkratka. V reálu jde o mírné (velmi mírné) prodloužení stanice Vyšehrad asi o 300 m. Jestli tam budou cesťáky, aby se vešly na kolej 2 vlaky (což by kapacitě skutečně lehce pomohlo) není nic známo.
Jak jako marketingová zkratka? Tři koleje tam jsou, budou díky posunu zhlaví využitelné všechny a prodlouží to tříkolejnou trať od Smíchova…
Je mi líto, ale do doby 3 kolejí ze Smíchova to bude jen prodloužená stanice Vyšehrad. A na 3 koleje ze Smíchova málo fetuji, abych je očekával v dohledné době, čekám, že při detailním projednáváním nového mostu budou všichni oponovat NS2 a tím i nepotřebností 3.koleje a on se nějaký škrtal toho rád chytí.
Menší palec nahoru za tu tříkolejku ,jenom aby nebyla dimodernizovaná několik dní před pádem V.mostu.
Nemuzeme se porad ohlizet na historii. Je treba opravdu postavit kapacitni prutah zkrz Prahu a jit vpred. To proc Polaci funguji a jedou je rychlost rozhodnuti.
Uz je dost dat, ze tuto trat v plnem rozsahu potrebujeme, tak ji jednoduse musime postavit!!! Bylo by ceska bramboracka mit 3jkolejku a stary 2jkolejny most po kterem jezdi VRT. Tragikomicka situace se v horizontu 8 let vazne muze stat!!!
Za 8 let tu taky můžete mít běžné samoriditelna auta a na VRT si nikdo ani nevzpomene.
Samořiditelné auto vás do Berlína doveze za 2 hodiny?
Samoříditelné auto vás tam doveze za 4,0 hodiny navíc dveře/dveře. A než se začne v ČR stavět VRT ještě pár let potrvá.
To, že auto musí někdo řídit, není dneska nijak významná nevýhoda – třeba oproti tomu že ve špičce zakysne v půlhodinové koloně na vjezdu do Prahy.
No když budou všichni chtít dojet do Berlína samořiditelným autem všichni, tak to asi bude trvat poněkud déle, proto také tu VHD budujeme, že.
Podle Tesly tu samořiditelná auta máme už několik let..
No ještě, že ta trať nebude jezdit, nýbrž stát. Třetí kolej je řešitelná v obou variantách, hlavní problém je jinde. Jinak kapacitní průtah skrz Prahu už mají silničáři, za mě nic moc. Tady naštěstí celkem stačí stávající profil, až na ten most. Nemusíme zase likvidovat úplně všechno jen kvůli dopravě.
A co se kvůli dopravě má likvidovat?
Asi ten dožilý příhraďák nad Vltavou, který jednoho dne přestane sloužit vlakům, tak či onak.
Likvidovat dopravní stavbu kvůli dopravě?
Správa železnic v celé své nahotě. Nechá docela draze srovnat niveletu všech tří kolejí na přemostění přes Křesomyslovu ulici, ale ten kousek třetí koleje do prostředního vinohradského tunelu nenavrhne, protože to by bylo už moc práce. Přitom toto by bylo žádoucí pro jakoukoliv výluku v prvním vinohradském tunelu…
Někde se řešilo, že tento laicky jednoduchý nápad naráží na různě klopené koleje a přechodnice před tunelem a vplétat do toho výhybky není úplně nejjednodušší.
Ale bylo by dobré vědět, že to někoho napadlo a že se o to pokusil…
Kupodivu to naráží pouze do začátku přechodnice do koleje z vinohradského tunelu do Vršovic, ale to pro rychlost 60 km/h, která zde je, by neměl být problém, navíc by se řešilo zapojení do koleje, která má z těch čtyř, co tu jsou, největší poloměr. Třetí kolej z Vyšehradu na hlavní nádraží by stačila pouze na 50 km/h a toto řešení (výhybka s odbočením pro 50 km/h směr Vyšehrad) by se sem vejít mělo.
Klidně bych přidal i druhou od Vyšehradu do Vršovic, pokud tam někdo plánuje linku osobní dopravy, ať je průjezdnější i tenhle směr, když už by se to dělalo.
Ta tam být měla, , ale v rámci reko Vršovic byla vypuštěna, zůstalo jen podivné číslo koleje Vršovice-Vyšehrad 203, kolej 201 tak nějak chybí.
ať je ten směr průjezdnější … ovšem pak se bude muset odstranit úszké hrdlo na mostě přes Vltavu. Ten starý most nepřekecáš, jeho repliku taky ne.
ech, překlep, samozřejmě „úzké“
Už ti to bylo vysvětleno dávno.
Pro mne má vysvětlení od výpravčího Správy železnic nulovou hodnotu.
A když vám výpravčí Správy železnic vysvětlí, proč ráno sluníčko vychází a večer zapadá, tak to má taky nulovou hodnotu?
Vysvětlení tohoto jevu nepotřebuji, protože ho znám. A pokud tento jev bude výpravčí vysvětlovat jinak, než je obecně známo a ověřeno jako správné, tak jen tiše zákoutím hlavou.
Tři koleje by měly být až do Radotína.
Z Chuchle do Radotína jsou čtyři, což stačí i pro výluky, protože tímto způsobem je úsek Smíchov – Radotín stále částečně dvoukolejný.
Akorát že tam není možnost přejezdu sudá/lichá 😁🤦🤷
Je otázka, proč si tuto možnost dopravci nevyžádali, ale dvojitá kolejová spojka by musela být až tady: https://mapy.cz/s/fuhunebone
No zrovna Chuchle,degradovaná z ostrovních peronů nově na krajní nástupiště pouze u vějších kolejí, a s chybějícími spojkami před onou „čtyřkolejkou“ směrem od Smíchova,je jeden z nejhorších modernizačních nesmyslů poslední doby.Jakákoliv výluka jedné z krajních „krčských“ kolejí, vyrobí pro osobáky jednokolejku Smíchov – Radotín.A navíc zazdí ve špičce i cokoliv,ci by chtělo jet od/do Krče – tedy zejména náklady či odklony,v budoucnu i nějaké to esko Radotín – Zahraďák… Takhle modernizace opravdu nedělat!
Chuchelskou zastávku ponechal z půl milionu důvodů na původním místě, nebo bych jí klidně i zcela zrušil.