Letecká společnost British Airways vyvrátila spekulace o tom, že by sedm odstavených Boeingů 747-400 zamířilo k ruskému dopravci Rossiya Airlines patřící Aeroflotu.
Aerolinky reagovaly krátkým prohlášením na zprávy, které se objevily o víkendu. Jako první přišel se zprávou o přesun letadel do Ruska twitterovém účtu Phil’s Airline Fleet News, který dlouhodobě sleduje trh s letadly, zejména pak použitými. Novým majitelem měla být letecká společnost Rossiya Airlines, která patří pod Aeroflot. Výrazně by tak rozšířila svoji flotilu Boeingů 747: dosud jich má devět.
Rossiya – Russian Airlines are to take delivery of 7 ex British Airways B747-4's. Registrations G-BYGA, B, C, D, E, F & G are set to transfer during October and November #BAW #SDM #aviation #planespotting #AvGeek
— Phil's Airline Fleet News (@PlanePhil5) September 20, 2020
British Airways letadla vyřadily předčasně kvůli pandemii koronaviru a velkému propadu poptávky po dálkových letech. Firma v červenci oznámila, že s okamžitou platností všechna letadla vyřadí. Aerolinky byly největším provozovatelem Boeingem 747 v osobní dopravě, mají jich celkem 30. Větším provozovatelem je pouze Atlas Air, který ale jumba používá pro nákladní dopravu.
V současné situaci je podle British Airways nemožné dál letadla tohoto typu provozovat, nahradí je novými a modernějšími stroji jako Airbus A350 nebo Boeing 787.
British Airways létají s jumby od roku 1971, poslední nový stroj převzala firma v roce 1999. „Jsou to letadla pro jinou dobu. Mají mnohem vyšší spotřebu než novější stroje a potřebují podstatně větší pozornost našich techniků. Závisí na vysokém počtu cestujících a velkému zájmu o naše prémiové třídy, aby se uživila. Nevěříme, že tato letadla jsou aktuálně udržitelná v letectví,“ uvedla firma v dopise zaměstnancům.
Tak skončí u UPS,největšího provozovatele těchto letadel (byť v úpravě pro přepravu nákladů) na světě
Dobrá zpráva, sníží se emise.
Smutné. Asi už se s 747 nikdy neproletím.
Ale este stale sa da. Lufthansa si svoje 747-8i nechala tak isto Korean Air a Air China
TAk s Lufthansou neletět,Jedině v Economy plus, economy je pro silné žaludky a nebo trpasličí lidi
Toho se taky bojim. Aspon tou A380 jsem letel
A380 je top! Letel jsem ICN > FRA
747kou od BA jsem letěl dvakrát 11 hodin a nic moc. Celkem malo místa, jednou jedna obrazovka nefungovala, žádné zásuvky na nabíjení. To bylo napnutné i s powerbankou. Celkově to letadlo mělo už dost za sebou. Na business nemám, ale při průchodu vypadal už taky zašle a prémiový produkt di představuji dnes jinak. Radši bych tu tichou A350.
Pořád je můžou konvertovat na nákladní
To můžou, ale obávám se, že ani tohle nebude ekonomicky vycházet. Ta letadla jsou stará a velká, pro konverzi teď bude k dispozici spousta dvoumotoráků a pro opravdu velké zboží je lepší B747 s odklopným čumákem, nejlépe B747-8F.