lot
Letecké společnosti Letectví

Definitivně do šrotu. British Airways vyvrátily spekulace, že vyřazená jumba prodá do Ruska

Boeing 747-400 British Airways při odletu z Londýna. Foto: British Airways
Boeing 747-400 British Airways při odletu z Londýna. Foto: British Airways
Letadla pro jinou dobu, napsali ke konci Boeingu 747 British Airways zaměstnancům.

Letecká společnost British Airways vyvrátila spekulace o tom, že by sedm odstavených Boeingů 747-400 zamířilo k ruskému dopravci Rossiya Airlines patřící Aeroflotu.

Aerolinky reagovaly krátkým prohlášením na zprávy, které se objevily o víkendu. Jako první přišel se zprávou o přesun letadel do Ruska  twitterovém účtu Phil’s Airline Fleet News, který dlouhodobě sleduje trh s letadly, zejména pak použitými. Novým majitelem měla být letecká společnost Rossiya Airlines, která patří pod Aeroflot. Výrazně by tak rozšířila svoji flotilu Boeingů 747: dosud jich má devět.

British Airways letadla vyřadily předčasně kvůli pandemii koronaviru a velkému propadu poptávky po dálkových letech. Firma v červenci oznámila, že s okamžitou platností všechna letadla vyřadí. Aerolinky byly největším provozovatelem Boeingem 747 v osobní dopravě, mají jich celkem 30.  Větším provozovatelem je pouze Atlas Air, který ale jumba používá pro nákladní dopravu.

V současné situaci je podle British Airways nemožné dál letadla tohoto typu provozovat, nahradí je novými a modernějšími stroji jako Airbus A350 nebo Boeing 787.

British Airways létají s jumby od roku 1971, poslední nový stroj převzala firma v roce 1999. „Jsou to letadla pro jinou dobu. Mají mnohem vyšší spotřebu než novější stroje a potřebují podstatně větší pozornost našich techniků. Závisí na vysokém počtu cestujících a velkému zájmu o naše prémiové třídy, aby se uživila. Nevěříme, že tato letadla jsou aktuálně udržitelná v letectví,“ uvedla firma v dopise zaměstnancům.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk

Tak skončí u UPS,největšího provozovatele těchto letadel (byť v úpravě pro přepravu nákladů) na světě

Greta

Dobrá zpráva, sníží se emise.

David

Smutné. Asi už se s 747 nikdy neproletím.

Beata Zemkova

Ale este stale sa da. Lufthansa si svoje 747-8i nechala tak isto Korean Air a Air China

Jeliman

TAk s Lufthansou neletět,Jedině v Economy plus, economy je pro silné žaludky a nebo trpasličí lidi

Josef

Toho se taky bojim. Aspon tou A380 jsem letel

Tomáš

A380 je top! Letel jsem ICN > FRA

sch

747kou od BA jsem letěl dvakrát 11 hodin a nic moc. Celkem malo místa, jednou jedna obrazovka nefungovala, žádné zásuvky na nabíjení. To bylo napnutné i s powerbankou. Celkově to letadlo mělo už dost za sebou. Na business nemám, ale při průchodu vypadal už taky zašle a prémiový produkt di představuji dnes jinak. Radši bych tu tichou A350.

Adolf

Pořád je můžou konvertovat na nákladní

Martin V.

To můžou, ale obávám se, že ani tohle nebude ekonomicky vycházet. Ta letadla jsou stará a velká, pro konverzi teď bude k dispozici spousta dvoumotoráků a pro opravdu velké zboží je lepší B747 s odklopným čumákem, nejlépe B747-8F.