Opravna vagonů Ryko otevřela novou halu, svařovaný kanál měří 40 metrů
Děčínská společnost Ryko, která se specializuje na opravy a revize nákladních vagonů, dnes uvedla do plného provozu novou opravárnskou halu.
Děčínská společnost Ryko, která se specializuje na opravy a revize nákladních vagonů, dnes uvedla do plného provozu novou opravárnskou halu. Investice činí 60 milionů, z toho 15 milionů spolkly technologie.
„Hala je určena především na běžné opravy a revize malého rozsah. Její vybavení umožní rychlé navrácení vagonů do provozu a tím i úsporu nákladů za čas strávený v opravně,“ uvedl šéf firmy Martin Vošta. V hale bude možné pracovat na 12 vozech zároveň, čímž opravárenská kapacita firmy vzroste až o 2000 vagonů ročně.
Výstavba haly začala loni v září, do zkušebního provozu byla uvedena v červenci. Jako technickou zajímavost haly zmiňuje vedení společnosti především 40 metrů dlouhý montážní kanál. Údajně jde o jeden z nejdelších svařených železničních montážních kanálů vůbec. K dispozici je rovněž zařízení na rychlé napouštění cisteren vodou při tlakové zkoušce.
Rodinná firma byla založena před 25 lety v Děčíně, majiteli jsou podnikatelé Karel Doležal a Josef Šena. Společnost má pobočky v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou. Hlásí se ale k mnohem starší tradici opravny vagónů, která byla založena v Podmoklech v roce 1871.
Společnost ročně provede 2000 revizí a 6000 běžných oprav. Její roční obrat byl vloni 350 milionů korun. K jejím zákazníkům patří například ČD Cargo, ZSSK Cargo nebo SNCF.