Děčín objednal u MANu další elektrobusy. Vyjedou později

Elektrobus MAN Lion´s Coach City 12 E LE. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czElektrobus MAN Lion´s Coach City 12 E LE. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Příprava dobíjecí infrastruktury má zpoždění.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Doufám, že ty 12-13 metrové budou třídvéřové !

Flinta19

V Kutné Hoře jezdí dlouhé 10,5 metru a jsou třídveřové.

Olda

Kdysi jezdily v Děčíně trolejbusy. Proč je tam znovu nezavést?

Ddd

Proč ano? Když nakupují elektrobusy levněji než jiná města trolejbusy. Jako bonus nemusí tahat troleje.

MiNo

Mohly by být jen v některých úsecích. Ne všude. Na průběžné dobíjení by to vyšlo.

N.N.

Obří hromada papírování s drážním úřadem, aby se elektrické vozidlo nahradilo elektrickým. Navíc k provozování dráhy musí být osoba odborně způsobilá (nepracují zadarmo) a u elektrobusů je větší nabídka na trhu. Pro menší provozy je volba jasná.

Olin

Skromný dotaz: „Nebyl-by odkaz na nějaký erudovaný, byť obsáhlejší, avšak co nejobjektivnější článek/VŠ praci apod. zabývající se ne/výhodnosti volby elektrobusů vs. trolejbusů, případně se zahrnutím autobusů, či tramvaji zohledňující širší okruh +/- a externalit?“. Díky,O. P.S.: Příliš často, a nejen tu, slýcham až nekritické nadšení pro elektrobusy, tak bych k tomu si něco fundovaného dočetl.

X 1

To je dost relativní. Podstatnou roli hraje i lokalita. Například v Děčíně jsou nízké podjezdy, které by znemožňovali instalaci trakčního vedení a tím pádem by omezovali jeho použiti na část Podmokel a Starého města. Parciální trolejbusy proti elekrobusům jsou však cenou buď na stejno nebo výše. Navíc odpadá starost o trakční vedení. Dále je to demografie, kdy město Děčín stále čelí úbytku obyvatel a z kdysi téměř 70.000 je už na nějakých 46.000. Ale zcela jistě mají trolejbusy budoucnost zajištěnou v rozvíjejících se lokalitách, jako například předměstí velkých měst, které se dost zalidňují a požadavky na kapacitní a zároveň ekonomickou… Číst vice »

MiNo

No tak 70 000 ani omylem. Ve své nejlepší době měl necelých 54 000 obyvatel.
Co se týká podjezdů, tam je možné v některých případech troleje vynechat a udělat to podobně jako v Praze. Navíc bych nezůstával jen ve městě, parciální trolejbusy by mohly jezdit např. z Děčína do Ústí.
Ale faktem je, že tomu brání to, co popsal N.N.

N.N.

Odkaz nenám, ale spíše než stanovení výhodnosti toho nebo onoho bych raději viděl ekonomickou metodiku, jak posuzovat jednotlivé případy.
Posuzování externalit u trolejbusu vs elektrobusu bude velice ošemetné, jinak řečeno dává to až moc velký prostor pro „přání otcem myšlenky“ či snad studie s předem zadaným závěrem výzkumu – což je přesný opak toho, k čemu má studie sloužit.