DB Regio uhájilo provoz linek S-Bahn v okolí Drážďan. Součástí je i spojení k českým hranicím
Kromě modernizace má dojít k navýšení kapacity. Na zahájení nové linky však nemá Sasko peníze.
Dceřiná společnost státní Deutsche Bahn DB Regio bude až do roku 2042 provozovat linky S v Drážďanech a okolí. Cestující se mají v příštích letech dočkat modernějších vlaků než dosud.
Výběr DB Regio v nabídkovém řízení na provoz páteřních linek v Drážďanech a okolí oznámil dopravní svaz Verkehrsverbund Oberelbe (VVO) na svých stránkách. Nový kontrakt počítá s provozem do roku 2042.
VVO vybral dopravce na třetí pokus: první tendr zrušil pro vysoké ceny. V druhém již vybral vítěze (také DB Regio), ale nakonec nedošlo k podpisu smlouvy, protože Sasko nemělo dostatek peněz na provoz nové linky S5 do Riesy s jednotkami Twindex Vario. Nyní na třetí pokus svaz oznámil, že vítězem je opět DB Regio.
Podle oznámení svaz neopouští plány na linku S5. VVO uvedl, že bude dál na provoz hledat peníze.
Podepsaný kontrakt se týká linek S1, S2 a S3, tedy páteřních tras podél Labe. S1 zajíždí až do Schöny na česko-německé hranici.
Podle smlouvy dojde k navýšení kapacity souprav až o 60 %, přibudou především dvoupodlažní vozy. Dojde také k nahrazení lokomotiv řady 143 novějšími hnacími vozidly řady 146. Vozy čeká modernizace pro větší komfort, jde o celkem 81 vagonů.
Navýšení kapacity je reakcí na nárůst počtu cestujících. Jen v roce 2023 jezdilo vlaky v okolí saské metropole o 12 % více cestujících než v roce 2019 před pandemií.
Kontrakt má podle VVO hodnotu 1,2 miliardy eur (30 miliard korun).