cargo

DB nakoupí další vlaky ICE a 200 vagónů pro EC, couvá od spojení s Londýnem

Zakázka na ICE 4 je největším kontraktem v historii Siemensu, má hodnotu 6 miliard euro. Foto: SiemensZakázka na ICE 4 je největším kontraktem v historii Siemensu, má hodnotu 6 miliard euro. Foto: Siemens

Deutsche Bahn chce do roku 2030 zdvojnásobit počet cestujících v dálkové dopravě a kvůli tomu i výrazně posílí svoji flotilu.

Deutsche Bahn chce do roku 2030 zdvojnásobit počet cestujících v dálkové dopravě a kvůli tomu i výrazně posílí svoji flotilu. Firma oznámila nákup dalších nových jednotek ICE i vozů pro vlaky kategorie EuroCity. Současně ale couvá od chystaného přímého spojení s Velkou Británií.

O nákupu jako první informoval německý deník Handelsblatt.  Podle něj firma koupí 18 nových vlaků ICE 4, současně 50 dalších vozů do stávajících jednotek, aby je mohla prodloužit. Úplně novou podobu získají vlaky EuroCity, kde DB chystá nákup celkem 200 nových vozů.

Do nových jednotek ICE4 se tak díky prodloužení až na 13 vozů má vejít až 918 cestujících. DB rovněž plánuje modernizaci první generace ICE.

Dopravce naopak couvá od svých plánů zavést přímé železniční spojení mezi Frankfurtem a Londýnem, o kterém se dlouho mluví. Na dotaz listu The Independent firma uvedla, že ho v dohledné budoucnosti neplánuje. Důvody odmítla blíže komentovat, jedním z nich může být Brexit. Independent jako možný důvod uvádí i fakt, že jednotka ICE 4 ještě není schválená pro provoz v Belgii.

Tagy Deutsche Bahn
26 komentářů