Dánské dráhy zahájily provoz s novými vlaky od Talga, propojily Kodaň a Hamburk

Talgo 230 pro DSB. Foto: TalgoTalgo 230 pro DSB. Foto: Talgo

Dánské státní dráhy mají objednáno celkem 16 souprav.

Dánské státní dráhy DSB dnes uvedly do provozu s cestujícími nové vlaky Talgo 230. První soupravu dopravce zařadil na mezinárodní spojení mezi Kodaní a Hamburkem.

K nasazení do provozu došlo jen pár dnů poté, co velmi podobné soupravy od stejného výrobce představila v Německu Deutsche Bahn pod značkou ICE-L.

Dopravce zatím mezi oběma městy nasazuje soupravy na jediný pár spojů: EC 396 s odjezdem z Hamburku v 10:53 a EC 397 14:11 z Kodaně. Aktuálně mezi oběma městy jezdí pět párů přímých vlaků, od příštího března přibude šestý.

DSB převzaly od španělského výrobce Talgo již 8 z 16 objednaných souprav, postupně budou nasazovány do provozu. Příští rok na jaře budou plně obsluhovat kompletně všechny vlaky kategorie EC mezi Kodaní a Hamburkem, přes letní sezónu má jezdit deset párů vlaků. Doba jízdy mezi oběma městy je necelých pět hodin.

Soupravy zatím jezdí v čele s lokomotivami Siemens Vectron, čeká se na schválení lokomotivy Travca od Talga. Během příštího roku dojde k prodloužení patnáctivozové soupravy i o řídicí vůz, souprava tak bude mít 16 vozů. Kapacita je 492 míst k sezení. Za 16 souprav zaplatí DSB 218 milionů eur.

Talgo 230 pro DSB. Foto: TalgoTalgo 230 pro DSB. Foto: TalgoTalgo 230 pro DSB. Foto: TalgoTalgo 230 pro DSB. Foto: TalgoNová souprava Talgo pro DSB. Foto: Lucas Mikkelsen /Talgo.comNová souprava Talgo pro DSB. Foto: Birte Albrecht /Talgo.comNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNová souprava Talgo 230 pro dánské dráhy. Foto: DSBNové soupravy Talgo 230 pro DSB. Foto: Talgo

Vozy mají různou kapacitu. V každé soupravě jsou dva typy vozů druhé třídy: jeden pro 32 sedících, druhý pro 40 sedících. V první třídě je vždy konfigurace 2+1, jeden typ vozů má 22 míst, druhý 28 míst. Součástí je ještě multifunkční vůz pro 36 sedících s prostorem na kočárky a kola včetně dobíječky elektrokol a jeden vůz osoby s omezenou pohyblivostí, v něm jsou i prodejní automaty.

DSB počítá s nasazením i na vnitrostátní výkony do Aarhusu, po schválení s nimi počítá i pro provoz ve Švédsku a Norsku. Detailněji je dopravce popisuje na svých stránkách.

Obrazem: 17 vozů, 256 metrů, 230 km/h. Deutsche Bahn vyjíždí s novým vlakem od španělského Talga

Tagy Danske Statsbaner Dánsko DSB Talgo Talgo 230
20 komentářů