Dalších 12 kilometrů D35. ŘSD vypsalo soutěž na stavbu úseku Janov – Opatovec
ŘSD má vykoupeny již téměř všechny potřebné pozemky, má i stavební povolení.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začíná soutěžit další úsek dálnice D35, která má být po dokončení alternativou k D1. Začalo s výběrem zhotovitele 11,75 km dlouhého úseku Janov – Opatovec. Část úseku v podobě přemostění železničního koridoru se již staví.
Vypsání soutěže oznámil na Twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Jde o dálniční úsek, na který zatím nenaváže ani jiná hotová či rozestavěná část D35. ŘSD je ale s jeho přípravou výrazně dále než s jinými: od jara má stavební povolení, příští rok na jaře očekává zahájení stavby. Podle informačního letáku je 96 % pozemků již vykoupených.
K velkým změnám došlo u odhadované ceny: ještě na jaře byla v informačním letáku uvedena cena 4,34 miliardy korun, nyní je cena o téměř miliardu nižší: 3,469 miliardy korun. Poslední dálniční soutěže navíc ukázaly další pokles ceny oproti odhadu.
Stavba bude napojena na stávající silnici I/35 a v budoucnu na ni naváží úseky dálnice D35 Litomyšl – Janov a Opatovec – Staré Město. Součástí stavby je mimoúrovňová křižovatka Opatovec, v rámci níž bude dálnice napojena rovněž na silnici I/43 včetně rozestavěného východního obchvatu Svitav.
Část se již staví
První etapa D35 v úseku Janov – Opatovec už začala. Jde o vybudování železničního mostu na koridorové trati Brno – Česká Třebová v kilometru 233. Zakázku za 154 milionů korun získal Strabag Rail. Správa železnic a ŘSD koordinovaly tuto stavbu na dobu, kdy je na trati výrazně omezen provoz kvůli modernizaci úseku z Blanska do Brna a dálkové vlaky přetrasovány na trať přes Havlíčkův Brod.
Trasa dálnice kopíruje trasu současné silnice I/35. Vznikne na ní sedm mostů, největším z nich je most přes silnici I/35 a Mikulečský potok o délce 439 metrů. Hotovo má být v roce 2026.
Už loni ŘSD zadalo sdružení firem Eurovia CS a Archaia zakázku na záchranný archeologický výzkum za 87 milionů korun. Kompletně hotová má být dálnice D35 v roce 2028, současná vláda ji zařadila mezi prioritní dopravní stavby Česka.